Skatteåterbäring- När kommer den?

CarpeDiem German Engineering
16 juni 2008 · 9 081 Inlägg

Jag är skyldig pengar fick jag veta men det är småsummor bara tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
VolvoHanna
17 juni 2008 · 373 Inlägg

Hmm är jag den enda som inte fått tillbaka ännu fastän jag deklarerade över nätet?

E3_Henrik Teknik Informatör
17 juni 2008 · 371 Inlägg

jag har inte fått min heller fast jag hade en massa tillägg på min...så det blir en fin julklapp när det 5 siffriga beloppet trillar in smile

BMW E3 it takes one to catch one :)
Citroën ZX "Citronen" (1993)
Tribbe SAAB♥SUBARU
17 juni 2008 · 1 636 Inlägg

VolvoHanna skrev:
Hmm är jag den enda som inte fått tillbaka ännu fastän jag deklarerade över nätet?

Du kanske glömde fylla i kontonummer som jag gjorde big_smile Och då kommer det i augusti...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
candyboy
17 juni 2008 · 60 Inlägg

skit alltså. . när sossarna bestämmde fick föräldrarna 27 000 var och nu när moderaterna e i styret så fick dem "bara" 17 000 tbx. . men jag såg tjuvkika hos skatteverkets kärringens data att dem skulle även denna gången få 27 000 tbx. . tyyydligen så måste man betala skatt på skattepengar nu :S

Memme I'am AWESOME..
12 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

Kommer våra skattepengar denna veckan ? Vi som hade glömt skriva vårt bankkontonummer?`yikes

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
MarcusL #2573
12 augusti 2008 · 1 489 Inlägg

emijl skrev:
Kommer våra skattepengar denna veckan ? Vi som hade glömt skriva vårt bankkontonummer?`yikes

Skulle varit inne senaste den 9:e till allihopa. Men möjligt att din bank segar lite..

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter
Memme I'am AWESOME..
12 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

MarcusL skrev:

emijl skrev:
Kommer våra skattepengar denna veckan ? Vi som hade glömt skriva vårt bankkontonummer?`yikes

Skulle varit inne senaste den 9:e till allihopa. Men möjligt att din bank segar lite..

Mvh

WTF! yikes Hhitta på någon sida att pengar kanske kommer nu på fredag ju ? yikes

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
FireTraXX DFFL
12 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Detta står på E24.



4-5 juni

De som anmält bankkonto till Skatteverket kan få tillbaka skattepengar under vecka 23. Den 4 och 5 juni sätter Skatteverket in pengarna på kontot.

19 juni

Senast detta datum kommer slutskattebeskedet hem till dem som har deklarerat via internet, sms eller telefon och har anmält bankkonto.

7-8 augusti

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för den som får slutskattebesked i augusti.

14-15 augusti

Utbetalningskort skickas ut till den som inte anmält bankkonto.

28 augusti

Senast detta datum skickas slutskattebesked ut till de flesta löntagare och pensionärer.

11-12 september

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för dig som får slutskattebesked i september.

18-19 september

Utbetalningskort skickas ut till dig som inte anmält bankkonto.

25 september

Senast den 25 september skickas slutskattebesked ut till en del löntagare och pensionärer.

15 oktober

Förslag till fastighetstaxering av småhus ska ha skickats ut från Skatteverket senast den 15 oktober. Den som inte har fått något förslag senast detta datum får i stället lämna in en fastighetsdeklaration.

3 november

Senast detta datum ska fastighetsdeklarationen för småhus ha lämnats in.

12 november

Om ditt slutskattebesked skickas ut i augusti ska din inbetalning av underskott på skattekontot finnas på Skatteverkets konto den 12 november.

4-5 december

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för dig som får slutskattebesked i december.

12 december

Om ditt slutskattebesked skickas ut i september ska din inbetalning av underskott på skattekontot vara bokförd hos Skatteverket den 12 december.

11-12 december

Utbetalningskort skickas ut till dig som inte anmält bankkonto.

15 december

Senast detta datum ska slutskattebeskedet skickas ut till den som inte fått det tidigare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Memme I'am AWESOME..
12 augusti 2008 · 2 783 Inlägg

FireTraXX skrev:
Detta står på E24.



4-5 juni

De som anmält bankkonto till Skatteverket kan få tillbaka skattepengar under vecka 23. Den 4 och 5 juni sätter Skatteverket in pengarna på kontot.

19 juni

Senast detta datum kommer slutskattebeskedet hem till dem som har deklarerat via internet, sms eller telefon och har anmält bankkonto.

7-8 augusti

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för den som får slutskattebesked i augusti.

14-15 augusti

Utbetalningskort skickas ut till den som inte anmält bankkonto.

28 augusti

Senast detta datum skickas slutskattebesked ut till de flesta löntagare och pensionärer.

11-12 september

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för dig som får slutskattebesked i september.

18-19 september

Utbetalningskort skickas ut till dig som inte anmält bankkonto.

25 september

Senast den 25 september skickas slutskattebesked ut till en del löntagare och pensionärer.

15 oktober

Förslag till fastighetstaxering av småhus ska ha skickats ut från Skatteverket senast den 15 oktober. Den som inte har fått något förslag senast detta datum får i stället lämna in en fastighetsdeklaration.

3 november

Senast detta datum ska fastighetsdeklarationen för småhus ha lämnats in.

12 november

Om ditt slutskattebesked skickas ut i augusti ska din inbetalning av underskott på skattekontot finnas på Skatteverkets konto den 12 november.

4-5 december

Skatteåterbäringen sätts in på anmält bankkonto för dig som får slutskattebesked i december.

12 december

Om ditt slutskattebesked skickas ut i september ska din inbetalning av underskott på skattekontot vara bokförd hos Skatteverket den 12 december.

11-12 december

Utbetalningskort skickas ut till dig som inte anmält bankkonto.

15 december

Senast detta datum ska slutskattebeskedet skickas ut till den som inte fått det tidigare.

Så detta menas me att jag får mina pengar den 14-15? big_smile ... Då jag glömde att ge bankkontonummeret vid första deklationen! ? tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
FireTraXX DFFL
12 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

emijl skrev:

FireTraXX skrev:
Jättemycket text...

Så detta menas me att jag får mina pengar den 14-15? big_smile ... Då jag glömde att ge bankkontonummeret vid första deklationen! ? tongue

Troligtvis.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Johankocken
7 mars 2010 · 529 Inlägg

Någon som har fått Deklartionen hem i brevlådan ännu för 2009 årsinkomst ?

Volvo fore life :)
Volvo v40 (2014)
Volvo c30 (2008)
Tuhkanen
7 mars 2010 · 582 Inlägg

har för mig att jag läst nånstans om 23 mars, men kan ha fel

Sanizz
8 mars 2010 ·

Mrc30 skrev:
Någon som har fått Deklartionen hem i brevlådan ännu för 2009 årsinkomst ?

Nej inte än, men väntar med spänning smile

Noiseprojekt
8 mars 2010 · 1 523 Inlägg

jepp, fick den i torsdags...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 mars 2010 · 1 874 Inlägg

Fan. Jag vill också ha min deklaration... gärna NU! Ska bli spännande att se hur det blir med cash i år, samt om det där med att jag gick ur Svenska Kyrkan har gjort någon skillnad! wink

Martin 9-3 Fisketokig
8 mars 2010 · 2 997 Inlägg

Jäkla strul med pengar fram å tillbaka.

Ska bli intressant vad det blir i slutändan.

Kvarskatt på 5200 betalades in nu. sista dagen är 12 mars.

Sen kommer deklarationen så får man säkert tillbaka mer.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Bengtsson Forehead flamers
8 mars 2010 · 113 Inlägg

Sugen på att få min deklaration nu med ...

Hoppas på att få tillbaka endel, ska även dra av rätt mkt soppa.

/Andreas

Senast redigerat av Bengtsson (8 mars 2010)

Honda S2000 (2000)
Skyline_GTR
31 mars 2010 · 306 Inlägg

Jag fick min i förra veckan smile  för er som inte orka vänta finns ju alltid http://www.skatteverket.se/ där kan man logga in med bank id och se allt med detsamma big_smile
eller någon form av e-leg.

Senast redigerat av Skyline_GTR (31 mars 2010)

Fellow
31 mars 2010 · 1 581 Inlägg

770 kr tillbaka:/ Blä!

Senast redigerat av Fellow (31 mars 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang