Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

EyeLighter
7 december 2008 · 381 Inlägg

Darkie skrev:

Holmii skrev:
Härlig stereo! Har en precis likadan, och kan bara säga att den är helt underbar! Bra val wink

Såbra! big_smile
Hade tänkt köpa en bas också för max 1500-2000kr med slutsteg (baspaket)
Något tips på någon bra?

Eller så har jag tittat på Rockford Fosgate Stage3 12" Shallow (lite dyrare ca 3000kr) hade varit absolut bästa då den får plats bakom mitt stag i baget också. Fast då måste man ha slutsteg å grejor och då stiger det lite väl...

Men tar gärna emot tips på det ovanståenda jag nämnt. : )

Har ev lite funderaringar på att sälja mitt ljud jag har i bilen. Annars har ja en annan polare som ska sälja sitt. Kanske är nått intressant?

Darkie dARKiE
7 december 2008 · 5 031 Inlägg

EyeLighter skrev:

Darkie skrev:

Holmii skrev:
Härlig stereo! Har en precis likadan, och kan bara säga att den är helt underbar! Bra val wink

Såbra! big_smile
Hade tänkt köpa en bas också för max 1500-2000kr med slutsteg (baspaket)
Något tips på någon bra?

Eller så har jag tittat på Rockford Fosgate Stage3 12" Shallow (lite dyrare ca 3000kr) hade varit absolut bästa då den får plats bakom mitt stag i baget också. Fast då måste man ha slutsteg å grejor och då stiger det lite väl...

Men tar gärna emot tips på det ovanståenda jag nämnt. : )

Har ev lite funderaringar på att sälja mitt ljud jag har i bilen. Annars har ja en annan polare som ska sälja sitt. Kanske är nått intressant?

Ja, bara det är inom rimligt pris big_smile
Pm;a gärna pris och info om prylarna kompis smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Holmii Nästan Maskiningenjör
7 december 2008 · 399 Inlägg

Jag tycker personligen du ska satsa på ett par ordentliga 6:9or till hatthyllan och ett frächt steg till dom smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

Ah, vad jag är dålig på att ta kort.

Vad som har hänt med bilen är ialf följande,

Har gängat upp diffbultens fäste, köpt en HÄRDAD M14 bult.
Monterat nästan allt för utom bromsar och fjädrar.

Lite bilder på inköp,

Åkte ialf till Kristianstad och beställde hem sista sakerna jag behövde, blev bromsköldar och dem hära kaoxialskruvarna till hjulinställningen? även ett par nya handbromsvajrar smile

Vajrarna
http://nicklasskoglunds.blogg.se/images/2008/foto0150_23264617.jpg

Bild på TEST av gängan efter uppfräschning.
http://nicklasskoglunds.blogg.se/images/2008/foto0151_23264674.jpg

Foto av bromsköldarna och koaxskruvarna.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/517853_19s1u8.jpg

Sedan hämtade jag ett paket innan idag bestående av min huvudenhet..
Kopplar nog in den på fredag hade jag tänkt.. smile

http://nicklasskoglunds.blogg.se/images/2008/foto0148_23263584.jpg
http://nicklasskoglunds.blogg.se/images/2008/foto0149_23263709.jpg

Bilder på hur bilen står just nu kommer snart jag lovar..

Senast redigerat av Darkie (9 december 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Supra_robin
9 december 2008 · 4 663 Inlägg

ser bra ut big_smile varför ska du  koppla in det på freda ? varför inte ida?
mvh robin

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
9 december 2008 · 4 190 Inlägg

Shysst me lite grejer smile

Var ett tag sedan jag kikade in din tråd, du jobbar på och spenderar pengar som vanligt ser jag wink hehe

Blir jäkligt fint!
Snygg huvudenhet med! kommer passa fin fint smile
Mvh Kim

Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

Köpt en baslåda nu ikväll av en polare också, kommer bilder på det imorgon! wink

Saab_robin
Kopplar när jag fått baslådan också förstår du wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 december 2008 · 6 170 Inlägg

Darkie skrev:
Köpt en baslåda nu ikväll av en polare också, kommer bilder på det imorgon! wink

Saab_robin
Kopplar när jag fått baslådan också förstår du wink

Äh, koppla omedelbums istället så är det ju bara lådan kvar sen istället tongue

Jag lät ju då inte min nya stereo ligga i lådan tills jag fått hem steg och basar för hade jag gjort det hade jag nog inte slängt in stereon förrän om nå år eller så ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Darkie skrev:
Köpt en baslåda nu ikväll av en polare också, kommer bilder på det imorgon! wink

Saab_robin
Kopplar när jag fått baslådan också förstår du wink

Äh, koppla omedelbums istället så är det ju bara lådan kvar sen istället tongue

Jag lät ju då inte min nya stereo ligga i lådan tills jag fått hem steg och basar för hade jag gjort det hade jag nog inte slängt in stereon förrän om nå år eller så ^^;

(ska vara ärlig mot mina läsare)
Jag kopplar på fredag, pga att min far kommer hem från jobbet då. Det är han som får koppla eftersom jag inte har en aning om hur man gör (el är inte min starka sida).... wink

Senast redigerat av Darkie (9 december 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 december 2008 · 6 170 Inlägg

Darkie skrev:

TBOC_Razor skrev:

Darkie skrev:
Köpt en baslåda nu ikväll av en polare också, kommer bilder på det imorgon! wink

Saab_robin
Kopplar när jag fått baslådan också förstår du wink

Äh, koppla omedelbums istället så är det ju bara lådan kvar sen istället tongue

Jag lät ju då inte min nya stereo ligga i lådan tills jag fått hem steg och basar för hade jag gjort det hade jag nog inte slängt in stereon förrän om nå år eller så ^^;

(ska vara ärliga mot mina läsare)
Jag kopplar på fredag, pga att min far kommer hem från jobbet då. Det är han som får koppla eftersom jag inte har en aning om hur man gör (el är inte min starka sida).... wink

Hahahahaha  lollol

Har du bara originalkontakten kvar i bilen så ska det väl inte vara någon större fara ??

Kan jag koppla in en stereo så kan du det, tro mig wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Darkie skrev:

TBOC_Razor skrev:

Äh, koppla omedelbums istället så är det ju bara lådan kvar sen istället tongue

Jag lät ju då inte min nya stereo ligga i lådan tills jag fått hem steg och basar för hade jag gjort det hade jag nog inte slängt in stereon förrän om nå år eller så ^^;

(ska vara ärliga mot mina läsare)
Jag kopplar på fredag, pga att min far kommer hem från jobbet då. Det är han som får koppla eftersom jag inte har en aning om hur man gör (el är inte min starka sida).... wink

Hahahahaha  lollol

Har du bara originalkontakten kvar i bilen så ska det väl inte vara någon större fara ??

Kan jag koppla in en stereo så kan du det, tro mig wink

Njea, har ju kontakten från min gamla KENWOOD spelare.. och den passar inte i den nya ? ;D Måste ju koppla om alla kontakter.. :p

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 december 2008 · 6 170 Inlägg

Jag menar kontakten i bilens eget kablage tongue

Eller är det någon tattare som har varit framme och klippt kablarna ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

Ja tyvärr är det någon som klippt där ;(

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Lozinmust "Unloaded"
9 december 2008 · 1 557 Inlägg

De har klippt där för att BWM original måste skilja sig från resten av världen och ha någon cp dubbel-iso anslutningsgrej till sina stereos, typ. Fråga mig inte hur för mer förstår jag inte tongue Men fick köpa en adapter till min nya frontenhet iaf, hoppas det blir bra fan!

"When innovation meets passion!"
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 december 2008 · 6 170 Inlägg

Mechanimal skrev:
De har klippt där för att BWM original måste skilja sig från resten av världen och ha någon cp dubbel-iso anslutningsgrej till sina stereos, typ. Fråga mig inte hur för mer förstår jag inte tongue Men fick köpa en adapter till min nya frontenhet iaf, hoppas det blir bra fan!

Om du menar vad jag tror du menar så har Saab också det och det funkar hur fint som helst.

På 9-5 så sitter ström-ISOn och högtalar-ISOn ihop med varandra men det går hur bra som helst att koppla till två vanliga ISO-kontakter.

Om du inte menar vad jag tror så är det skitsamma för det finns alltid adaptrar att köpa för 79kr på biltema oavsett vilken bil det gäller, att klippa kablar är för mig tattar-göra.


Men det går ju att åtgärda ändå, köp en 31-518 på biltema och sätt i bilen så har du ju iaf ISO i bilen och det kan man ju koppla alla stereos sen.

Fick du inte med någon X till ISO kabel med stereon utan bara "radiokontakten" i en ände och sen lösa sladdar i andra änden så köper du bara en 31-519 också och den löder du sen ihop med radions medföljande kablage.


Det är inte så svårt när man bara tar det lugnt och inte får panik smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Lozinmust "Unloaded"
9 december 2008 · 1 557 Inlägg

Jag menade inte riktigt det du tror, fast åt samma håll ;P
Krympslang är ett hett tips sen ifall ni ska löda ihop kablar etc. Bokstavlig talat, typ ;D

"When innovation meets passion!"
Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

Det löser sig grabbar,

Pappar fixa det, han är gud på att koppla stereo nu efter alla mina byten jag haft haha.. smile
tack för tipsen Razor.. ska kolla dem dära kontakterna smidigt om man bara kan byta sen ju.. Hoppas dock det inte behövs mer sen : )

Senast redigerat av Darkie (9 december 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 december 2008 · 6 170 Inlägg

Mechanimal skrev:
Jag menade inte riktigt det du tror, fast åt samma håll ;P
Krympslang är ett hett tips sen ifall ni ska löda ihop kablar etc. Bokstavlig talat, typ ;D

Haha fan va dålig den där var lol


OnT: Hur blir det mörkis, ska du "ISO-konvertera" eller ska du bara pilla bort kenwood-kontakten och dit med den nya ??

Jag hade ju iaf gjort så att det sitter ISO i bilen ifall du eller någon annan vill sätta ny stereo i bilen senare.

Dessutom är det ju mer förlåtligt att klippa bort originalkontakten om man sätter dit en ISO istället tongue


Du kan få låna multimeter av mig om du behöver, det är äkta biltemagrejor. Och vill du kanske man kan hjälpa till själv med, att koppla och löda skit e ju askul ^^

Senast redigerat av TBOC_Razor (10 december 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Darkie dARKiE
9 december 2008 · 5 031 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Mechanimal skrev:
Jag menade inte riktigt det du tror, fast åt samma håll ;P
Krympslang är ett hett tips sen ifall ni ska löda ihop kablar etc. Bokstavlig talat, typ ;D

Haha fan va dålig den där var lol


OnT: Hur blir det mörkis, ska du "ISO-konvertera" eller ska du bara pilla bort kenwod-kontakten och dit med den nya ??

Jag hade ju iaf gjort så att det sitter ISO i bilen ifall du eller någon annan vill sätta ny stereo i bilen senare.

Dessutom är det ju mer förlåtligt att klippa bort originalkontakten om man sätter dit en ISO istället tongue


Du kan få låna multimeter av mig om du behöver, det är äkta biltemagrejor. Och vill du kanske man kan hjälpa till själv med, att koppla och löda skit e ju askul ^^

Jag ska nog ISO konvertera, låter smartast.
Men då måste jag åka till biltema i Kstad och tebaks haha suck big_smile

Du får gärna hjälpa.. Igentligen orkar jag itne vänta ända till fredag haha vill ju testa nuuuu : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
10 december 2008 · 6 170 Inlägg

Darkie skrev:
Jag ska nog ISO konvertera, låter smartast.
Men då måste jag åka till biltema i Kstad och tebaks haha suck big_smile

Du får gärna hjälpa.. Igentligen orkar jag itne vänta ända till fredag haha vill ju testa nuuuu : )

Du kan köpa lite grejor på biltema i kristianstad och sen kan du svänga förbi mig med bilen så kanske man kan göra något åt stereokablaget iaf smile

Att koppla in resten av ett ljudsystem i en bil har jag inte nån erfarenhet men jag satt ju i ett antal timmar och lödde skit till min egen stereo tongue

Med ett kopplingsschema över kenwoodkontakten borde det ju faktiskt inte bli allt för jobbigt för då kan man ju bara klippa bort en kabel i taget och löda dit den nya, enda problemet är ju om det är mer som behöver göras än det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang