ang: Att spackla en kofångare

DeFlo
12 juni 2008 · 514 Inlägg

Jag har funderat på att spackla min kofångare på 740in men vet inte vad för sorts spackel jag ska använda eller ska jag kanske använda något annat?

En bild så ni förstår vad jag menar


https://www1.garaget.org/gallery/archive/78584/372432_6hmorz.jpg
smile

vita reflex ska bort och det ska spacklas igen, och det randiga ska också spacklas, sedan sprayas i samma färg som bilen.

BMW = Bil Med Wasakredit
DeFlo
12 juni 2008 · 514 Inlägg

kofångaren är gjord av plast tror jag tongue känns som plast ifal... men men det låter bra, en annan fråga någon som vet hur man får tag i färgkoden? eller måste jag gissa mig till det tongue

BMW = Bil Med Wasakredit
Decibel
13 juni 2008 · 2 911 Inlägg

Det är plastsvetsning för din del som gäller, spackla går inte då det kommer spricka direkt.
Kofångarn är gjord i en typ av oljebaserad ABS-plast, när du slipar lite för hårt på den släpper den ifrån sig olja och då är de gonatt.

Finns plastkit till varmluftspistoler lite varstans, det är enda sättet att fylla eller laga fångare i ABS-plast.

(Jajaja, nån drullputt har säääkert kört med biltemas glasfiberspackel, men nä, det kommer spricka, bara för någon gjort det betyder inte att det är rätt ))

baerserk Bäst i värla
13 juni 2008 · 150 Inlägg

Färgkoden hittar du på en bricka som sitter framför batteriet, på "huvlåsplåten". Det är en 3 siffrig kod och sen är det ett bindesstreck och en siffra till. Dom första 3 siffrorna är färgkoden, och den sista siffran är tillverkaren, men det kanske du visste?

DeFlo
13 juni 2008 · 514 Inlägg

Det är plastsvetsning för din del som gäller, spackla går inte då det kommer spricka direkt.
Kofångarn är gjord i en typ av oljebaserad ABS-plast, när du slipar lite för hårt på den släpper den ifrån sig olja och då är de gonatt.

Finns plastkit till varmluftspistoler lite varstans, det är enda sättet att fylla eller laga fångare i ABS-plast.

(Jajaja, nån drullputt har säääkert kört med biltemas glasfiberspackel, men nä, det kommer spricka, bara för någon gjort det betyder inte att det är rätt ))

Tack för ett sådan bra svar smile nu gäller det bara att få tummarna loss big_smile

baerserk skrev:
Färgkoden hittar du på en bricka som sitter framför batteriet, på "huvlåsplåten". Det är en 3 siffrig kod och sen är det ett bindesstreck och en siffra till. Dom första 3 siffrorna är färgkoden, och den sista siffran är tillverkaren, men det kanske du visste?

Nej det visste jag faktist inte, men nu vet jag smile

BMW = Bil Med Wasakredit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang