Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

r1tobbe
20 april 2014 · 3 Inlägg

är du kort köp en gixxer 1000 är du lång köp en r1 det är mitt tips.

Lardi SQ
20 april 2014 · 1 343 Inlägg

Busgrabb skrev:

Lardi skrev:
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!

Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!

Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips?
Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?

Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite..
De aktuella är givetvis sport. smile

180 lång
90kg
A obegränsat

Med den budgeten blir det svårt men en modern 1000cc sporthoj är nästan lika smidig som en drygt 10 år gammal 600cc sportmaskin fast med bra mycket mera mos.

Märkt detta, stigningen från 30k till 50 så får man sjukt mkt mer, men nu ser plånboken ut så dessvärre.

SylvesterStallone skrev:
lägg runt 40-50 k och köp dig en gixxer  1000cc 04-06  eller en Yamaha R1 04-05 , hojjen är inte klumpig du är klumpig ^^ inget illa menat!

Haha klumpig vet ja att ja är wink  Ja dom såg fina ut och man verkar få mkt för 10k till på summan. Får se hur mkt man kan skrapa ihop.. Tack för tips!

r1tobbe skrev:
är du kort köp en gixxer 1000 är du lång köp en r1 det är mitt tips.

180  medel så de kvittar då wink

Ljudnörd!
sexy_d
20 april 2014 · 665 Inlägg

Intensivkurs bokad den 29de April. smile

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
hangman
20 april 2014 · 2 174 Inlägg

Lardi skrev:
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!

Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!

Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips?
Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?

Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite..
De aktuella är givetvis sport. smile

180 lång
90kg
A obegränsat

Har du mer pengar sen till utrustning och försäkring ? Kostar en jävla slant en sporthoj, sålde min GSX1000R då den kosta flera tusen i månaden, halvförsäkring

Dom gamla r1 är ganska klumpiga emot dom nyare och runt 30k hade jag knappt vågat köpa en, en riktig chansning finns så många slutkörda och dåliga sporthojar där ute, ett drivpaket bara några tusen direkt, däck samma sak. och har dom gått 5000 räkna med topp och växellådsrenovering inom kort smäller jävlar i lådorna sad Jag orka inte leta gammalt så köpte en som gått 900 mil 2 år gammal....men sålde den pga försäkring och ett bra ställ komplett är ju runt 20 tusen...

Lardi SQ
20 april 2014 · 1 343 Inlägg

hangman skrev:

Lardi skrev:
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!

Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!

Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips?
Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?

Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite..
De aktuella är givetvis sport. smile

180 lång
90kg
A obegränsat

Har du mer pengar sen till utrustning och försäkring ? Kostar en jävla slant en sporthoj, sålde min GSX1000R då den kosta flera tusen i månaden, halvförsäkring

Dom gamla r1 är ganska klumpiga emot dom nyare och runt 30k hade jag knappt vågat köpa en, en riktig chansning finns så många slutkörda och dåliga sporthojar där ute, ett drivpaket bara några tusen direkt, däck samma sak. och har dom gått 5000 räkna med topp och växellådsrenovering inom kort smäller jävlar i lådorna sad Jag orka inte leta gammalt så köpte en som gått 900 mil 2 år gammal....men sålde den pga försäkring och ett bra ställ komplett är ju runt 20 tusen...

Jadå, inte barskrapad varje månad men nu blir de typ köp med kort varsel så därför de är så "knapert" så de finns utrymme för försäkring. Komplett utrustning har ja, helställ, stövlar, handskar, hjälm och ryggskydd.. .)

Men som du säger så är de nog inte dumt att försöka gå ner några steg i milantal och en aning nyare hoj.. smile

Ljudnörd!
hangman
20 april 2014 · 2 174 Inlägg

Lardi skrev:

hangman skrev:

Lardi skrev:
Sommarn närmar sig med stormsteg och sämsta man kan göra är att ha fönstret öppet när man hör nån rad fyra gå från 2000rpm till 12k+. Så nu har sjuka cravings slagit till och de är dags att bli med hoj igen!

Körde en r6 -00 förut och var helt frälst i den, nu är ja sugen på något lite större men vill inte ha någon klumpig hoj. Optimalt vore r6 med r1 motor. Men känns juh inte jättelogiskt!

Så folk som kört lite olika bågar, vad har ni för tips?
Är ute efter lättkörd båge med bra med mos! Verkar som att r1,an är den minsta av alla literhojer och sålika även den smidigaste?

Kommer ha nämre 30k att lägga när den underbara skatten dyker in så dags att planera lite..
De aktuella är givetvis sport. smile

180 lång
90kg
A obegränsat

Har du mer pengar sen till utrustning och försäkring ? Kostar en jävla slant en sporthoj, sålde min GSX1000R då den kosta flera tusen i månaden, halvförsäkring

Dom gamla r1 är ganska klumpiga emot dom nyare och runt 30k hade jag knappt vågat köpa en, en riktig chansning finns så många slutkörda och dåliga sporthojar där ute, ett drivpaket bara några tusen direkt, däck samma sak. och har dom gått 5000 räkna med topp och växellådsrenovering inom kort smäller jävlar i lådorna sad Jag orka inte leta gammalt så köpte en som gått 900 mil 2 år gammal....men sålde den pga försäkring och ett bra ställ komplett är ju runt 20 tusen...

Jadå, inte barskrapad varje månad men nu blir de typ köp med kort varsel så därför de är så "knapert" så de finns utrymme för försäkring. Komplett utrustning har ja, helställ, stövlar, handskar, hjälm och ryggskydd.. .)

Men som du säger så är de nog inte dumt att försöka gå ner några steg i milantal och en aning nyare hoj.. smile

Perfekt smile jo dom kan kännas bra men du vet hur det är, ny hoj då ska man pressa den och då brukar de gå åt helvete rätt snabbt och bli dyrt, riktig chansning ja va runt kolla på ninja och r1 för några år sen, 1 av tio höll måttet, tröttna därför köpte ja en typ ny.

Jag säger gå ner lite i storlek på hojjen, jag köpte en ninja 750 andra kammar, bestyckad förgasare och avgas, runt 140 hk har för mig och smidig och lätt. Helt underbar hoj emot stora klumpiga 900 och 1000 cc.

Spardags
20 april 2014 · 62 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

Spardags skrev:
Vad tycker ni man ska köpa?  En KTM RC8R eller en Yamaha R1?

R1 för klassiska ljudet och en roligt kurva, RC8 för tråkigt ljud med super vrid- och framförallt helt sick snygg!

Det är utseendet jag har fastnat för på Rc8r.sen när de gäller ljudet så kan man väl byta ut de och få grym ljud på den ändå väl smile?  Jag tycker R1 är så ful. Nu är jag jätte dålig på MC men finns de andra motorcykel märken som kan jämföras med dem här två ovan?

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
666_Beast
20 april 2014 · 1 863 Inlägg

TS_quattro skrev:
nu vet jag ju inte vad du har för budget, men yamaha FZ6/FZ8 kan ju också vara ett alternativ, eller kanske en MT/09?  smile eller kanske en triumph speed triple?

Mt07 och 09 har jag kollat lite på, men tyvärr har jag fastnat för Kawasakin. Men ska absolut kolla lite mer på dom.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
666_Beast
20 april 2014 · 1 863 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
köp bara renoldat sport annars kommer du ångra dig , hålla på att åka runt på 600 håller nån månad, köp 1000 sport dirr!

Skulle gärna köpa sport men måste tänka ekonomiskt också, har ingen större lust att betala flera tusen i månaden bara för försäkring.
Har två barn som ska ha mat på bordet varje dag.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Spardags
20 april 2014 · 62 Inlägg

666_Beast skrev:

TS_quattro skrev:
nu vet jag ju inte vad du har för budget, men yamaha FZ6/FZ8 kan ju också vara ett alternativ, eller kanske en MT/09?  smile eller kanske en triumph speed triple?

Mt07 och 09 har jag kollat lite på, men tyvärr har jag fastnat för Kawasakin. Men ska absolut kolla lite mer på dom.

Har tänkt o lägga ut runt 120 K.... MT 07 o 09 ser så B ut känns de haha...

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
Goffen Administratör
21 april 2014 · 2 974 Inlägg

Barn är rätt tåliga klarar dom sig inte med mat varannan dag? smile

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
666_Beast
21 april 2014 · 1 863 Inlägg

Goffen skrev:
Barn är rätt tåliga klarar dom sig inte med mat varannan dag? smile

Har försökt, men frugan blir så förbannad. Konstigt...

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
SylvesterStallone
21 april 2014 · 1 433 Inlägg

Busgrabb skrev:

SylvesterStallone skrev:

Spardags skrev:
Vad tycker ni man ska köpa?  En KTM RC8R eller en Yamaha R1?

R1 för klassiska ljudet och en roligt kurva, RC8 för tråkigt ljud med super vrid- och framförallt helt sick snygg!

Du är medveten om att nyare R1:or med "Big Bang" motorn låter som en twin typ?

får man en NY R1 för ungefär 30k TROR DU?

BMW 730D (2005)
Busgrabb Rejsa ?
21 april 2014 · 2 959 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

Busgrabb skrev:

SylvesterStallone skrev:

R1 för klassiska ljudet och en roligt kurva, RC8 för tråkigt ljud med super vrid- och framförallt helt sick snygg!

Du är medveten om att nyare R1:or med "Big Bang" motorn låter som en twin typ?

får man en NY R1 för ungefär 30k TROR DU?

Nej men sa inte ny....sa nyare men nej dom ryms iofs inte i den budgeten.

Autotech
BMW 335D (2008)
SylvesterStallone
22 april 2014 · 1 433 Inlägg

Busgrabb skrev:

SylvesterStallone skrev:

Busgrabb skrev:

Du är medveten om att nyare R1:or med "Big Bang" motorn låter som en twin typ?

får man en NY R1 för ungefär 30k TROR DU?

Nej men sa inte ny....sa nyare men nej dom ryms iofs inte i den budgeten.

09 började crossplane modellerna smile  , vilket jag tycker är synd alltid älskat R1:or men crossplane ljudet förstör för mkt sad

BMW 730D (2005)
Goffen Administratör
22 april 2014 · 2 974 Inlägg

Finns ju i mitt tycke inget goare ljud än crossplane R1an med ett par feta slipons! Låter som en V4a, bottenregister som en Twin, varvar som en rad4a !

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
aqulio
22 april 2014 · 1 146 Inlägg

Hejsan smile
jo det är så jag ska snart börja med mc-körkort...
böcker o sånt det har jag klart.. ska börja med plugga...

tillstånd ska jag skaffa så fort som mögligt...

har lite frågor till er om ni kunde hjälpa mej...

1. Jag är inte så lång 167cm  vad skulle ni rekommendera för en hoj en nybörjare   ( TUNG )
vill ej ha någon chopper eller Custom och även en Touring

Goffen Administratör
22 april 2014 · 2 974 Inlägg

Kort förare och förutsatt att du inte får köra fulleffektare än så hade jag sagt XJ6 diversion... ! Låg sitthöjd modern look osv
http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/74/7451706095.jpg

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Mack855
22 april 2014 · 1 354 Inlägg

Är det drygt o köra en hoj med låg sitthöjd om man är 180+? Tänkte på XJ6 an då ja inte heller får köra fulleffekt tongue

TS_quattro fyrkrafsare
26 april 2014 · 1 443 Inlägg

Goffen skrev:
Kort förare och förutsatt att du inte får köra fulleffektare än så hade jag sagt XJ6 diversion... ! Låg sitthöjd modern look osv
http://cdn.blocket.com/static/0/images_ … 706095.jpg

vet om en XJ6 Diversion till salu, tjejkörd. gått ca 600 mil, rensad tail, grön, 35k

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang