Rattknopp, lagligt ?

Knex
20 juli 2008 · 3 Inlägg

Får man använda rattknopp i vanliga personbilar, med tanke på säkerhet och sånt ?

Low rider is a little higher!
BMW 325 E30 "Loxen" (1986)
-Mackan- Fire And Silk
20 juli 2008 · 2 254 Inlägg

99% säker på att man inte får det.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Knex
20 juli 2008 · 3 Inlägg

okej, tack, då vet jag det, ingen ide att skaffa en.

Low rider is a little higher!
BMW 325 E30 "Loxen" (1986)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 juli 2008 · 6 170 Inlägg

Har väl egentligen inte med frågan i tråden att göra men varför vill man ha en rattknopp egentligen ??

Det enda jag kan tänka mig att en sån skulle kunna göra någon nytta skulle ju vara om antingen föraren är handikappad eller om bilen saknar servostyrning.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Onee
20 juli 2008 · 342 Inlägg

man får la bara ha det om man har speciellt tillstånd elle! typ handikapad av något slag :S rätta mej om jag har fel men

Selfextreeme
20 juli 2008 · 241 Inlägg

jag hade det i bilen och ingen sa något om det varken harry haffa eller sbp smile

fiddes Grävmaskinist
20 juli 2008 · 216 Inlägg

är nog jävligt bra och ha när man ska drifta smile Kanske ska provmonteras..... big_smile

Volvo C70 "T5" (1998)
ThimNyberg Janas! lattmask
20 juli 2008 · 177 Inlägg

polarn har i sin electra-69 och dom har aldrig sakt nå om det. Borde la biltema(andra leverantörer) upplysa om.

den rullar^^
Losgard
20 juli 2008 · 1 688 Inlägg

Hade på lastbilen förut, smidigt som tusan, men ack så farligt, lätt att slå tummen ur led om man kör upp på en trottoarkant och håller i ratten nära kulan.

Kanske borde tänka sig för en extra gång innan man monterar en sådan, för vad händer om du krockar och sätter skallen i ratten?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Criton Rocketdog
20 juli 2008 · 270 Inlägg

Losgard skrev:
Hade på lastbilen förut, smidigt som tusan, men ack så farligt, lätt att slå tummen ur led om man kör upp på en trottoarkant och håller i ratten nära kulan.

Kanske borde tänka sig för en extra gång innan man monterar en sådan, för vad händer om du krockar och sätter skallen i ratten?

Huvudvärk wink

Det satt en rattknopp på min mors gamla 340, men gubben som hade haft bilen så var handikappad.

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Jays Lite allt möjligt
20 juli 2008 · 51 Inlägg

Sitter en i morsans bil, och aldrig någon som sagt nått vad jag vet : )

csfoto_se Rälspilot
22 juli 2008 · 391 Inlägg

Rattknopp är bland det fulaste som finns. tongue

Volvo S60 "Polestar" (2015)
liddan Oldschool
22 juli 2008 · 299 Inlägg

Hade en i traktorn.

Skiftnyckel
22 juli 2008 · 106 Inlägg

Enligt de ja hört så äre inte lagligt. Tydligen dödligt om man har otur.

Just me.
Saffranskalle Palfinger tekniker
22 juli 2008 · 1 248 Inlägg

tror det är lagligt om bilen inte går över 50

Volvo Xc70 (2001)
volvo_nicke3 Avstängd
22 juli 2008 · 519 Inlägg

fiddes skrev:
är nog jävligt bra och ha när man ska drifta smile Kanske ska provmonteras..... big_smile

hahah jo de funkar nog skit bra ;D haha

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Ruuska_
22 juli 2008 · 474 Inlägg

det finns ju i många lastbilar så olagligt borde det väl inte vara?? men som sagt, den kan sitta i vägen när man kör samt att man får ont i knoppen om man träffar den när man krockar

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
22 juli 2008 · 887 Inlägg

Skiftnyckel skrev:
Enligt de ja hört så äre inte lagligt. Tydligen dödligt om man har otur.

T.om min halsduk är dödlig om jag har otur... inte fan är dom olagliga. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
HOLLELLE
22 juli 2008 · 409 Inlägg

rattknopp + vinter = sant big_smile

bob_skill
22 juli 2008 · 32 Inlägg

skönt med rattknopp på traktorn iaf big_smile om man kan skadas var en annan sak ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang