Garagets första Skyline R34 GT-R

Projektet får en nystart...
  • 12 Följare
  • 235 461 Visningar
  • Projektet avslutat 29 september 2014
Alecci
13 juli 2009 · 2 014 Inlägg

Jodå, den är allt bra hård men så har också mina främre dämpare fastnat i det hårdaste läget. Där bak är det bättre... Ska jobba på att lösa det framöver.

Hmm... Skrev ju ner dimensionerna på mina silikonslangar i säljtråden på Skyline-forumet? Missat det? tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Japsemann
8 augusti 2009 · 106 Inlägg

Alecci skrev:
Tisdagen 25 mars 2008:

Denna uppdatering innehåller endast lite bilder och info från mässan, en uppdatering avseende arbetet med bilen i verkstaden beräknas komma imorgon (onsdag).

Först lite egna bilder:

http://farm4.static.flickr.com/3044/236 … bb860d.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2292/236 … 262397.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3170/236 … 77fb5c.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3214/236 … 88e1e0.jpg

Och sedan lite bilder tagna av Tobias "Tr1dent" Ohlander:

http://farm3.static.flickr.com/2250/236 … 33527b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2353/236 … 87c5c5.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2149/236 … 0cb049.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2279/236 … 817f62.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2413/236 … 0ec51d.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3013/236 … cefe2e.jpg

Det var gott om intresse för bilen och en jäkla massa fotograferande, även om jag inte lyckats hitta särskilt många bilder på bilen publicerade på nätet. Det blev inga priser för min del, men det var heller knappast särskilt oväntat på grund av bilens och monterns utseende.

Att ha bilen utställd på Elmia-mässan var en erfarenhet jag länge velat få uppleva, och nu när den biten är avklarad så kan jag säga att jag vet inte om jag skulle göra det igen om man blev erbjuden plats. Framtiden får väl utvisa hur det blir. Bilen är ju långt ifrån färdig ännu...

Min egen erfarenhet av mässan i rollen som besökare är att det saknas en hel del charm från förr i tiden. Många byggen är alltför extrema för min smak då jag tenderar att sätta högre värde på bilar som kan erbjuda alla aspekter (styling, prestanda, multimedia, etc) utan att gå till överdrift inom något område.

En bil som ser ut att gå snabbare än den gör eller en bil som inte längre går att använda för det den ursprungligen är avsedd för (persontransport) plockar tyvärr inte mycket poäng hos mig. Likväl imponeras jag inte heller så mycket av rena sleepers där endast entusiasterna av just den modellen kan upptäcka en förändring. Jag antar att jag är riktigt tråkig som tycker att lagom är bäst...

Jaja, jag hade i alla fall riktigt kul på mässan. Det var skojigt att få exponera bilen lite och att träffa lite folk som man endast känner från diverse internetbaserade forum eller återse gamla bekantskaper.

fy faen. så mycke arbeid du har lagt ned på bilen mann!!!!  har suttit å lest å lest å lest. skulle varit i seng for lenge sedan, jobbar natt just nu. men fastar ju så inn i fan før din bil....   tycke bilen var snyggsast som den er just her. med guld felgar og kolfiberhuv. og dekaler...    men,.... fan så låg den va her da.... gick å køra elleR???

snyggaste skylinen jeg har sett iallfall..  så jevla rå på dessa bildene. tycke inte du skulle gøra om bilen så mycke... men men,,,

Alecci
10 augusti 2009 · 2 014 Inlägg

Presmoe skrev:
fy faen. så mycke arbeid du har lagt ned på bilen mann!!!!  har suttit å lest å lest å lest. skulle varit i seng for lenge sedan, jobbar natt just nu. men fastar ju så inn i fan før din bil....   tycke bilen var snyggsast som den er just her. med guld felgar og kolfiberhuv. og dekaler...    men,.... fan så låg den va her da.... gick å køra elleR???

snyggaste skylinen jeg har sett iallfall..  så jevla rå på dessa bildene. tycke inte du skulle gøra om bilen så mycke... men men,,,

Det är alltid extra kul att få höra när andra R34-ägare uppskattar bilen! smile

Anledningen till att den var så låg där var att jag fick mina nya coilovers dagen innan mässan och jag hann helt enkelt inte justera dem ordentligt utan ställde bara in dem på det lägsta läget. Vid den tidpunkten var bilen inte körbar på grund av trasig CAS i vilket fall.

Vi får se vad som händer i framtiden, har lite galna planer på G som kommer att förändra bilen riktigt ordentligt om de blir av men vi får se om och när det blir. Vad planerna är får förbli en hemlighet, men det kommer inte bli något multimedia- eller showbygge i alla fall.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Japsemann
10 augusti 2009 · 106 Inlägg

Alecci skrev:

Presmoe skrev:
fy faen. så mycke arbeid du har lagt ned på bilen mann!!!!  har suttit å lest å lest å lest. skulle varit i seng for lenge sedan, jobbar natt just nu. men fastar ju så inn i fan før din bil....   tycke bilen var snyggsast som den er just her. med guld felgar og kolfiberhuv. og dekaler...    men,.... fan så låg den va her da.... gick å køra elleR???

snyggaste skylinen jeg har sett iallfall..  så jevla rå på dessa bildene. tycke inte du skulle gøra om bilen så mycke... men men,,,

Det är alltid extra kul att få höra när andra R34-ägare uppskattar bilen! smile

Anledningen till att den var så låg där var att jag fick mina nya coilovers dagen innan mässan och jag hann helt enkelt inte justera dem ordentligt utan ställde bara in dem på det lägsta läget. Vid den tidpunkten var bilen inte körbar på grund av trasig CAS i vilket fall.

Vi får se vad som händer i framtiden, har lite galna planer på G som kommer att förändra bilen riktigt ordentligt om de blir av men vi får se om och när det blir. Vad planerna är får förbli en hemlighet, men det kommer inte bli något multimedia- eller showbygge i alla fall.

blir vel mer åt racehållet kan jeg tenke meg...  såg du skrev noe om bronze felgar..  hur mycke har du lagt ut på bilen foressten. såg inte akkurat så jevli billigt ut når du holdt på å skruva i ser hele bilen..

du har fan byt .ehhehe. ja. hele motorn..   strokerkit på gang eller???

Alecci
10 augusti 2009 · 2 014 Inlägg

Presmoe skrev:
blir vel mer åt racehållet kan jeg tenke meg...  såg du skrev noe om bronze felgar..  hur mycke har du lagt ut på bilen foressten. såg inte akkurat så jevli billigt ut når du holdt på å skruva i ser hele bilen..

du har fan byt .ehhehe. ja. hele motorn..   strokerkit på gang eller???

Jo, något åt racinghållet lär det nog bli, däribland bronslackade fälgar men också mycket mer.

Tja du, har lagt ut mer på bilen än vad jag köpte den för, och har du lite span på vad en R34 GTR kostade i slutet av 2005/början av 2006 så får du nog lite koll. Mycket pengar är det i alla fall...

Allt i motorrummet förutom bottendelen är typ uppgraderat numera... Hade gärna köpt mig ett strokerkit men det kostar lite för mycket pengar nu när man bara är student. Men visst, en smidd botten kommer det också att bli tids nog. wink

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Alecci
5 september 2009 · 2 014 Inlägg

Lördagen 5 september 2009:

Jaha, så var då denna säsongen slut. Måste ha missat att fästa låsen till motorhuven ordentligt innan jag körde hem från SCF Jönköping idag, med resultatet att huven for upp och knäckte både sig själv och vindrutan. Känns som om man börjar bli riktigt trött på projektet nu... Blir troligtvis försäljning efter att dessa saker fixats. Om man räknar på hur många mil jag kunnat köra bilen sen den köptes och hur mycket pengar som totalt plöjts ner i den så överstiger kostnaderna 1 500 kr / mil. Det är helt enkelt inte värt det...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Sir_x
6 september 2009 · 945 Inlägg

Har följt denna tråden i evigheter och sett alla motgångar. Var så glad för dig när allt såg ut att vara färdigt.
Och nu detta... Jag hade oxå sålt bilen. Fantastiskt tålamod har du haft, men någon gång får det vara nog.

Du kan få köpa min för en billig peng, så kan du ge mig en huvudvärk mindre=)

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
MrLila
7 september 2009 · 355 Inlägg

Hej!

Sålt hade jag inte gjort. Ställ av han, in med den i garaget å under ett täcke. SÅ låter du han mogna där till våren.

Tänk dig april, en 15 grader varmt, vår solen värmer gött i ansiktet. Det är så där friskt i luften. Å sd rullar ut bilen för första gången för säsongen. Finns ju inget skönare för en bil tok.

Eller?

Mvh Jonas

Mvh Jonas
Alecci
7 september 2009 · 2 014 Inlägg

Måndagen 7 september 2009:

Har nu snackat med försäkringsbolaget och där föreligger inga problem. Problemet för mig är dock att självrisken går på 6 000 kr, och jag har inte en susning om hur jag ska kunna få tag på såna belopp. Att bo i villa och äga en sån här bil när man är student leder till att man - trots extrajobb - inte har några större marginaler att spela på. En kostsam operation i slutet av veckan sätter också lite käppar i hjulen...

Som det ser ut nu kommer bilen garanterat att sättas ut till försäljning när allting är åtgärdat, men sen får man väl se om någon är villig att betala vad man vill ha för bilen. Jag har ju inte direkt några tankar på att mer eller mindre skänka bort den i alla fall.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
jimmi_16v opeltok
10 september 2009 · 26 Inlägg

Har precis läst igenom hela tråden och måste bara ge dig en stående ovasion(stavas?) för ditt otroliga tålamod..
Polare med murphys lag kanske?
Jag hade dock skrotat bilen efter det att den hånglade med räcket på banan...
Med tanke på hur mycket problem du har haft/har med bilen och ändå inte gjort av med den än (skrotad, såld, upphängd i ett träd osv), tycker jag faktiskt du ska behålla den.. men det är min personliga åsikt..
Mvh jimmi

P.S vi får starta en insamling till din självrisk D.S

Opel i pannan och bensin i blodet.
Opel Kadett GSi 16v<--- Min Pärla :D
jimmi_16v opeltok
10 september 2009 · 26 Inlägg

Btw... gillar egentligen inte japanska plastraketer...MEN,,,, Din bil är otroligt sygg och cool ONE OF A KIND

Opel i pannan och bensin i blodet.
Opel Kadett GSi 16v<--- Min Pärla :D
Alecci
12 september 2009 · 2 014 Inlägg

Sådär, nu är bilen såld och leverans kommer ske efter att skadorna är åtgärdade.

Får se vad det blir i framtiden, känns som att allt annat vore ett nerbyte från den här bilen så är osäker på om det alls blir något nytt. Om det blir det så kommer det i alla fall dröja tills man har nytt jobb igen.

Fick åtminstone en Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 (fullutrustad, ca 400 hk) som delbetalning, så helt billös blir man förvisso inte. Får väl se om man glider runt i den ett tag eller om den sätts ut till salu rätt så snart också.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Bjork OEM <3
12 september 2009 · 6 957 Inlägg

Alecci skrev:
Sådär, nu är bilen såld och leverans kommer ske efter att skadorna är åtgärdade.

Får se vad det blir i framtiden, känns som att allt annat vore ett nerbyte från den här bilen så är osäker på om det alls blir något nytt. Om det blir det så kommer det i alla fall dröja tills man har nytt jobb igen.

Fick åtminstone en Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 (fullutrustad, ca 400 hk) som delbetalning, så helt billös blir man förvisso inte. Får väl se om man glider runt i den ett tag eller om den sätts ut till salu rätt så snart också.

Fan denna bil hade man ju velat köpa ju big_smile

Hoppas på ngt nytt från ditt håll i framtiden, kanske inte lika extremt men ändå ngt race-aktigt smile

Lite bra måste det kännas ändå att du kommer åka Cossie? smile Fina bilar dedär big_smile

Senast redigerat av Bjork (12 september 2009)

OEM <3
Alecci
12 september 2009 · 2 014 Inlägg

Bjork skrev:

Alecci skrev:
Sådär, nu är bilen såld och leverans kommer ske efter att skadorna är åtgärdade.

Får se vad det blir i framtiden, känns som att allt annat vore ett nerbyte från den här bilen så är osäker på om det alls blir något nytt. Om det blir det så kommer det i alla fall dröja tills man har nytt jobb igen.

Fick åtminstone en Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 (fullutrustad, ca 400 hk) som delbetalning, så helt billös blir man förvisso inte. Får väl se om man glider runt i den ett tag eller om den sätts ut till salu rätt så snart också.

Fan denna bil hade man ju velat köpa ju big_smile

Hoppas på ngt nytt från ditt håll i framtiden, kanske inte lika extremt men ändå ngt race-aktigt smile

Lite bra måste det kännas ändå att du kommer åka Cossie? smile Fina bilar dedär big_smile

Tror inte att någon hade varit beredd att betala det jag ville ha för den, så när det kom ett spontant, bra bud var det ju bara att nappa. Räknar man in värdet på Cossien så fick jag ju 400K+ i alla fall, så det får väl anses någorlunda bra med tanke på tiderna.

Jao, men jag tror det blir till att sälja Cossien ganska omgående. Fin bil, men inte riktigt min stil. Jag tycker inte designen på bilen är något direkt att hurra för och sanningen att säga så föredrar jag att köra japanskt.

Det svåra blir ju som sagt att någonsin känna sig nöjd i framtiden om man äger en bil i något annat syfte än som transportmedel. Detta var ändå min drömbil, och förutom en värre R34 GTR kan jag inte komma på något som lockar sådär direkt. Visst, ärligt talat har man väl sneglat mot Honda NSX några gånger, men då är problemet att det saknas turbo... Jaja, vi får se. Ingen idé att spekulera. Om det blir något nytt projekt i framtiden så kommer det att dröja i alla fall.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Alecci
23 juni 2013 · 2 014 Inlägg

Maseratin är nu såld, så detta projekt kommer istället få en fortsättning i någon form... Det första som finns på listan över saker att göra blir att åtgärda kylningen som inte riktigt fungerar 100 % vid mycket kökörning samt en ordentlig mappning. Sen får vi se...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Mortil Mr. galen
29 juli 2013 · 8 Inlägg

Så den är i din ägo igen Alecci ?

Alecci
8 augusti 2013 · 2 014 Inlägg

Torsdagen 8 augusti 2013:

Då har de nya fälgarna till bilen kommit, ska nog bli bra det här. De nya däcken beställs så snart löningen trillar in på kontot i slutet av månaden, sen får vi se om man orkar ställa på och besikta bilen innan vinterdvalan. Bilder kommer väl när de nya fälgarna sitter på bilen antar jag, nu har man ju skaffat sig en vettig kamera i alla fall så någon ny bild får man väl se till att knäppa av.

Lite andra smågrejer är också beställda, vissa har redan kommit och andra är på ingång. Inga större utsvävningar utan istället små detaljer för att bättra på helheten. Desto mer kommer förhoppningsvis hända i vinter (nytt kylsystem) eller till våren (ny mappning).

Om man inte säljer den en gång till... Saknar min gamla Maserati något förjävligt.

Mortil skrev:
Så den är i din ägo igen Alecci ?

Stämmer utmärkt.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Mortil Mr. galen
13 augusti 2013 · 8 Inlägg

Alecci skrev:
Torsdagen 8 augusti 2013:

Då har de nya fälgarna till bilen kommit, ska nog bli bra det här. De nya däcken beställs så snart löningen trillar in på kontot i slutet av månaden, sen får vi se om man orkar ställa på och besikta bilen innan vinterdvalan. Bilder kommer väl när de nya fälgarna sitter på bilen antar jag, nu har man ju skaffat sig en vettig kamera i alla fall så någon ny bild får man väl se till att knäppa av.

Lite andra smågrejer är också beställda, vissa har redan kommit och andra är på ingång. Inga större utsvävningar utan istället små detaljer för att bättra på helheten. Desto mer kommer förhoppningsvis hända i vinter (nytt kylsystem) eller till våren (ny mappning).

Om man inte säljer den en gång till... Saknar min gamla Maserati något förjävligt.

Mortil skrev:
Så den är i din ägo igen Alecci ?

Stämmer utmärkt.

sweet wink

Alecci
11 september 2013 · 2 014 Inlägg

Onsdagen 11 september 2013:

De nya däcken har nu också anlänt så hela hjulen skall monteras imorgon är det tänkt (lite annat blir det också), sen blir det ett försök till kontrollbesiktning fredagen den 13:e och därefter förhoppningsvis - om nämnda besiktning går som den ska - är planen att visa upp fanskapet på den lokala bilträffen under lördagen.

Om allt går som det ska kanske det till och med dyker upp någon ny bild här i tråden framåt helgen.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Alecci
18 september 2013 · 2 014 Inlägg

Onsdagen 18 september 2013:

En mindre uppdatering här i och med att jag nu monterat de nya hjulen på bilen. Det blev en uppsättning Varrstoen ES332 av storlek 19x9,5 i färgen Hyper Black. Passade samtidigt på att måla bromsoken röda då det varit en plan sedan väldigt länge tillbaka. Tycker det blev riktigt bra även om de flesta anser att röda bromsok är uttjatat och allmänt omodernt.

Lite bilder på spektaklet:

http://farm3.staticflickr.com/2884/9805952955_ac068e7048_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3776/9805904706_e93d5bf406_b.jpg

Det hann bli lite mörkt ute så inte de bästa bilderna men de får duga så länge. Skall försöka ta lite bättre bilder framåt helgen eller liknande.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang