Problem broms byte saab 9000 hjälp fort!!

Ramneborg Allt i allo
4 juli 2008 · 358 Inlägg

Håller på å byter belägg bak men får inte in kolven mer än till hälften, har lyft må damasken och kolven ser ut som ny inge rost eller någe, kan det vara grund justeringen på handbromsen som är fel? har dock tagit av wiren från oket men det hjälpte ej, finns det någon justering på oket? behöver hjälp fort.

De é nice !
Mickeymouse
4 juli 2008 · 337 Inlägg

Dum fråga men har du lossat skruven som sitter innanför en insexen på baksidan? Denna måste oxå lossas.
Detta är en justering samt att du måste skruva in kolven inte bara trycka....

Ja har för mig att det var ung. så där... Hoppas det hjälper

//Micke

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Ramneborg Allt i allo
4 juli 2008 · 358 Inlägg

helt fel som du sa, man lossar 14mm skruven innaför där sitter en 4mm insektskruv som man skruvar på då ändrar man grundinställningen på kolven, sen trycker man in den med en polygrip el dyligt. men tack ändå..

De é nice !
Barnie79 www.sideways.nu
4 juli 2008 · 136 Inlägg

jag vill minnas att kolven skall vridas in på de å inte bara pressas in men du lät ju bombsäker på att så ej är fallet :S

men relativt säker på det till trots

Ramneborg Allt i allo
5 juli 2008 · 358 Inlägg

haha okey kanske är så på nyare/äldre än min för jag behövde bara pressa in kolvarna. efter det att jag hade släppt på skruven där bak.

De é nice !
Mr_Gear Biltokig
6 juli 2008 · 870 Inlägg

Ramneborg skrev:
haha okey kanske är så på nyare/äldre än min för jag behövde bara pressa in kolvarna. efter det att jag hade släppt på skruven där bak.

det är så på og900 att man måste skruva in kolven... kanske därför denna förvirring? ^^

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
DusanMandick Random Hero
6 juli 2008 · 4 047 Inlägg

haha big_smile du ska ju ha ett "verktyg" som du sätter i oket o skruvar in kolven med, sätt en m8 me stora brickor o en mutter på o skruva in kolven me om du fattar hur ja menar ? sitt bara inte o bänd me en kofot eller likande

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Ramneborg Allt i allo
6 juli 2008 · 358 Inlägg

jag är inte förvirrad, det är den andra snubben som dillar om att jag måste skruva in kolven på min saab 9000... det är bara att nollställa grundinställningen på handbromsen och sedan pressa in kolven. inge mer med det:)

De é nice !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang