Montera motorvärmare saab 9-5, 00

Jollemannen
24 september 2008 · 72 Inlägg

Har köpt mig ett calix motorvärmarpaket. har fått själva värmaren monterad men jag tänkte göra resten själv. Är det någon som har provat på de?
Vart har du dragit in kabeln till kupen?


/Joel

Gulmun * Klåpare
24 september 2008 · 1 718 Inlägg

Kommer inte ihåg om det var 9-3 eller 9-5 (kanske båda?) som börjar larma om man har en kupévärmare. Larmet går för att den tror att det har börjat brinna i den. hmm

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
thrinker
24 september 2008 · 110 Inlägg

Vart köpte du de och vad kostade de?

Jollemannen
24 september 2008 · 72 Inlägg

Gulmun skrev:
Kommer inte ihåg om det var 9-3 eller 9-5 (kanske båda?) som börjar larma om man har en kupévärmare. Larmet går för att den tror att det har börjat brinna i den. hmm

ojdå. låter ju inte så bra. är den så känslig för de? jag märker ju om inte annat:)

Jollemannen
24 september 2008 · 72 Inlägg

thrinker skrev:
Vart köpte du de och vad kostade de?

jag köpte kitet på Ojanperä (bildelsaffär) i ajaur där ja bor. För mitt paket fick jag betala 1700. Kanske inte de billigaste men då fick ja de i handen i alla fall utan bekymmer.

Gulmun * Klåpare
25 september 2008 · 1 718 Inlägg

Jollemannen skrev:

Gulmun skrev:
Kommer inte ihåg om det var 9-3 eller 9-5 (kanske båda?) som börjar larma om man har en kupévärmare. Larmet går för att den tror att det har börjat brinna i den. hmm

ojdå. låter ju inte så bra. är den så känslig för de? jag märker ju om inte annat:)

Ja en Saab-verkstad menade att larmet var så sofistikerat att plötsliga temperaturhöjningar drog igång det. Och det gick inte att ta bort den funktionen, så polaren fick välja mellan kall bil med larm eller olarmad men varm, för att inte han själv och hans grannar skulle bli väckta tidigt varje morgon.
Snackade med han för en liten stund sedan, det är en 9-3a.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Jollemannen
25 september 2008 · 72 Inlägg

Gulmun skrev:

Jollemannen skrev:

Gulmun skrev:
Kommer inte ihåg om det var 9-3 eller 9-5 (kanske båda?) som börjar larma om man har en kupévärmare. Larmet går för att den tror att det har börjat brinna i den. hmm

ojdå. låter ju inte så bra. är den så känslig för de? jag märker ju om inte annat:)

Ja en Saab-verkstad menade att larmet var så sofistikerat att plötsliga temperaturhöjningar drog igång det. Och det gick inte att ta bort den funktionen, så polaren fick välja mellan kall bil med larm eller olarmad men varm, för att inte han själv och hans grannar skulle bli väckta tidigt varje morgon.
Snackade med han för en liten stund sedan, det är en 9-3a.

Det lät ju väldigt knäppt, har aldrig hört talas om det till något annat märke förut. Jag får prova å se hur de går helt enkelt.smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
25 september 2008 · 3 404 Inlägg

Gulmun skrev:

Jollemannen skrev:

Gulmun skrev:
Kommer inte ihåg om det var 9-3 eller 9-5 (kanske båda?) som börjar larma om man har en kupévärmare. Larmet går för att den tror att det har börjat brinna i den. hmm

ojdå. låter ju inte så bra. är den så känslig för de? jag märker ju om inte annat:)

Ja en Saab-verkstad menade att larmet var så sofistikerat att plötsliga temperaturhöjningar drog igång det. Och det gick inte att ta bort den funktionen, så polaren fick välja mellan kall bil med larm eller olarmad men varm, för att inte han själv och hans grannar skulle bli väckta tidigt varje morgon.
Snackade med han för en liten stund sedan, det är en 9-3a.

Får man fråga vad det gällde för årsmodell på den 9-3an då? Har aldrig haft det problemet på någon av våra 9-5or och det är närmare 5stycken som passerat nu, samtliga utrustade med motor och kupevärmare.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Fredrik-79
25 september 2008 · 2 164 Inlägg

Nya 9-3an bör de vara för 9-5an är de inte så och lika så og9-3an.
9-5an är de att dra in kabeln på passagerar sidan in i kupen och göra en snygg instalation.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang