Release: GARAGET 7.2 (Lista på nyheter)

chrizz Administratör
27 september 2008 · 11 778 Inlägg

Ett litet steg i version, men ett stort steg för Garaget.

Som vanligt så har det hänt väldigt mycket bakom skalet som inte märks särskilt mycket på sidan. Många funktioner har gjorts om helt för att förbättras och skapa fler möjligheter i framtiden, men ändå finns det en hel del nytt som jag tror att ni kommer uppskatta.


Nyheter utan inbördes ordning
• Informationssystem (ny knapp högst upp för inloggade medlemmar). Via den här funktionen kommer du att få meddelanden som berör dig på något sätt, men även generella meddelanden som går ut till alla. Det kan handla om allt från att din bil fått nya utmärkelser till att en moderator upplyser dig om reglerna. Funktionen är även kombinerad med ett nytt varningssystem (för användare som inte sköter sig).

• Sålda bilar är numera OK att lägga upp. Man kan nu för alla bilar välja när man skaffat den och när man eventuellt gjort sig av med den. Tänk på att samma regler gäller alla bilar, även sålda (jag syftar främst på regeln ”endast intressanta bilar i gott skick är tillåtna”. Lägg inte upp vinterbilar och annat ointressant alltså.

• Smeknamn till bilarna utöver modellnamnet från tillverkaren (många döper sina bilar till något särskilt).

• Framsidan för videoklipp visar endast rekommenderade (sevärda) videoklipp som väljs ut av crew. Klicka på ”Kategorier” för att se alla klipp som laddats upp nyligen. Skicka en intresseanmälan (namn, ålder och varför du vill ingå i denna ”videocrew”) om du är intresserad av att hjälpa till och plocka ut sevärda videoklipp.

• Nytt betygsystem för videoklipp (sevärt/ej sevärt) som ersätter den 5-gradiga skalan.

• "Min sida" är omgjord från grunden (i princip bibehållet utseende) med bland annat ny navigering som följer samma linje som övriga sajten.

• Mer information under "presentation" på medlemssidorna för att snyggare koppla till medlemmens vänner, favoritbilar, bloggar med mera.

• Ny snyggare och enklare design på redigeringssidan för bilar. Samma ”look and feel” har förts över till den publika bilsidan också.

• Videoklipphanteringen (uppladdning, radering, ändring) flyttad till "Min sida" från "Video".

• Bläddringslänkar för enklare navigering bland blogginlägg.

• Röstfunktion för blogginlägg (läsvärt/ej läsvärt). Röstfunktionen innebär även att "Mest lästa just nu" under "Bloggar" ersatts med "Läsvärt just nu". Rösta ned trams och rösta upp seriösa och läsvärda inlägg så har vi snart en seriös och trevlig bloggfunktion!

• Vännerlistan under medlemssidorna har flera knappar som möjliggör att du enkelt kan hålla koll på dina vänners bilar och bloggar.

• Bloggbevakningsfunktionen är bortplockad i och med att man numera enkelt kan bevaka alla sina vänners bloggar direkt via ”Min sida”

• Ny gästbok som bland annat ger möjlighet att radera flera inlägg åt gången (äntligen ;) + att sidan inte längre laddas om när man skriver ett nytt inlägg (fungerar precis som kommentarfunktionen för bilder och bloggar alltså).

• Nytt och snyggare/smidigare sätt att titta på bilder i fullstorlek utan att ladda om sidan. Klicka utanför eller på ”Stäng” för att stänga.

• Uppfräschade topplistor över bilarna och ny märkestopplista med god översikt.

• Alla billistor är omgjorda och uppfräschade för en ”mindre grötig och mer konsekvent look”.

• Lista över alla moderatorer och administratörer (Start » Moderatorer)

• Buggfixar

Enjoy! :)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sonken91
27 september 2008 · 310 Inlägg

såg bra ut smile men såg en sak, om man t.ex kollar på en bil och ska kolla på "senaste besökare"och kollar på nått namn  såg man inte allt ( så var det för mig iaf)

ScottaN Medlem 5280
27 september 2008 · 552 Inlägg

Ser riktigt bra ut! Men fattar inte meningen med att få ha kvar en såld bil....

Ps: kontoinställning funkar inte för mig..

Senast redigerat av ScottaN (27 september 2008)

Peacerich
27 september 2008 · 273 Inlägg

Supernice! ...starkt jobbat!

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson
Losgard
27 september 2008 · 1 688 Inlägg

En lite luddig regel:
"Smeknamn till bilarna utöver modellnamnet från tillverkaren (många döper sina bilar till något särskilt)."

Tillåtet eller ej?


Samt att "Min sida / Kontoinställningar" ej fungerar, 404 not found.

Edit:

"Min sida / Bilar" fungerar ej heller, 404 not found.

Senast redigerat av Losgard (27 september 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Jlmmy
27 september 2008 ·

Ser ju mycket bra ut smile
Någon som vet hur man går till väga för att ta bort vissa favoriter?

MVH

roxe Jesus didn´† Tap
27 september 2008 · 1 146 Inlägg

Fränt!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
snurbo_diesel Egen företagare
27 september 2008 · 864 Inlägg

blir ju skitbra det här smile

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
chäfen
27 september 2008 · 7 Inlägg

Jag tycker inte det va bra förändringar.

chrizz Administratör
27 september 2008 · 11 778 Inlägg

sonken91 skrev:
såg bra ut smile men såg en sak, om man t.ex kollar på en bil och ska kolla på "senaste besökare"och kollar på nått namn  såg man inte allt ( så var det för mig iaf)

Fixat.

ScottaN skrev:
Ser riktigt bra ut! Men fattar inte meningen med att få ha kvar en såld bil....
Ps: kontoinställning funkar inte för mig..

Fixat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
27 september 2008 · 11 778 Inlägg

Losgard skrev:
En lite luddig regel:
"Smeknamn till bilarna utöver modellnamnet från tillverkaren (många döper sina bilar till något särskilt)."

Tillåtet eller ej?


Samt att "Min sida / Kontoinställningar" ej fungerar, 404 not found.

Edit:

"Min sida / Bilar" fungerar ej heller, 404 not found.

Båda är fixade.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sonken91
27 september 2008 · 310 Inlägg

chrizz skrev:

sonken91 skrev:
såg bra ut smile men såg en sak, om man t.ex kollar på en bil och ska kolla på "senaste besökare"och kollar på nått namn  såg man inte allt ( så var det för mig iaf)

Fixat.

ScottaN skrev:
Ser riktigt bra ut! Men fattar inte meningen med att få ha kvar en såld bil....
Ps: kontoinställning funkar inte för mig..

Fixat.

gött smile sen tyckte jag att bil informationen var för stor tongue

chrizz Administratör
27 september 2008 · 11 778 Inlägg

sonken91 skrev:

chrizz skrev:

sonken91 skrev:
såg bra ut smile men såg en sak, om man t.ex kollar på en bil och ska kolla på "senaste besökare"och kollar på nått namn  såg man inte allt ( så var det för mig iaf)

Fixat.

ScottaN skrev:
Ser riktigt bra ut! Men fattar inte meningen med att få ha kvar en såld bil....
Ps: kontoinställning funkar inte för mig..

Fixat.

gött smile sen tyckte jag att bil informationen var för stor tongue

Smaksak. Du väjer dig. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ScottaN Medlem 5280
27 september 2008 · 552 Inlägg

Chrizz när man kollar på den nya moderator sidan så går vissa bilder över andras namn.. Antar att det inte ska vara så?

pompom88
27 september 2008 · 422 Inlägg

de flesta videos funkar inte...inte för mig i allefall

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Volvo S70R "Smurfen" (1998)
sonken91
27 september 2008 · 310 Inlägg

chrizz skrev:

sonken91 skrev:

chrizz skrev:

sonken91 skrev:
såg bra ut smile men såg en sak, om man t.ex kollar på en bil och ska kolla på "senaste besökare"och kollar på nått namn  såg man inte allt ( så var det för mig iaf)

Fixat.


Fixat.

gött smile sen tyckte jag att bil informationen var för stor tongue

Smaksak. Du väjer dig. smile

blev bättre men ser fortfarande inte hela informationen på "senaste inloggade besökare" om man typ drar til lett namn.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 september 2008 · 3 404 Inlägg

Blev ju riktigt trevligt, bra jobbat!

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Big_JN
27 september 2008 · 2 126 Inlägg

Är detta bara för mig som "Svara" har försvunnit på kommentarer som man fått på sin bil?
Har bara "Radera" där just nu!

sonken91
27 september 2008 · 310 Inlägg

Big_JN skrev:
Är detta bara för mig som "Svara" har försvunnit på kommentarer som man fått på sin bil?
Har bara "Radera" där just nu!

samma sak med gb

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang