Lås baklucka volvo 940

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
4 oktober 2008 · 209 Inlägg

Har ett litet problem ! min bakucka på min volvo 940 har gått i baklås ! c-motorn slår till men inget händer
sätter jag nycken i låset är det stumt ! nån som har nå bra tips vad man ska ta sej åt ?

Mvh roger

Bi0HaZZarD Speed FMK
4 oktober 2008 · 849 Inlägg

Hade problem med nyckellåset på min 940 också. Dock hade jag inte problemet med c-låsmotorn som du har. Mitt nyckellås hade helt enkelt kärvat ihop eftersom man aldrig använder det. Om du inte redan testat det så kör i lite smörjmedel av något slag och låt det stå ett tag och försök sedan igen. Funkar det inte vet jag inte vad det kan vara faktiskt.

Mvh Ludde

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
4 oktober 2008 · 209 Inlägg

Jadu det har jag prova ! Hmm vad ska man göra ! prata me en jobb kompis här på volvo ! han skratta och fråga om jag ville köpa en vinkelslip

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
4 oktober 2008 · 946 Inlägg

street_cars skrev:
Jadu det har jag prova ! Hmm vad ska man göra ! prata me en jobb kompis här på volvo ! han skratta och fråga om jag ville köpa en vinkelslip

Är antagligen ett av stagen från låset upp till handtaget som hoppat ur led. Tyvärr tror jag inte det finns så mycket att göra än att först leta upp en baklucka i samma färg som nuvarande (500 kr) sen låna den där slipen... hmm

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Bi0HaZZarD Speed FMK
4 oktober 2008 · 849 Inlägg

Dave_C70 skrev:

street_cars skrev:
Jadu det har jag prova ! Hmm vad ska man göra ! prata me en jobb kompis här på volvo ! han skratta och fråga om jag ville köpa en vinkelslip

Är antagligen ett av stagen från låset upp till handtaget som hoppat ur led. Tyvärr tror jag inte det finns så mycket att göra än att först leta upp en baklucka i samma färg som nuvarande (500 kr) sen låna den där slipen... hmm

MVH

Kan ju iofs göra en operation bakom nummerplåten och sedan laga detta igen. då skulle det inte synas så väldans, men frågan är om det är värt besväret.

Mvh Ludde

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
4 oktober 2008 · 209 Inlägg

Bi0HaZZarD skrev:

Dave_C70 skrev:

street_cars skrev:
Jadu det har jag prova ! Hmm vad ska man göra ! prata me en jobb kompis här på volvo ! han skratta och fråga om jag ville köpa en vinkelslip

Är antagligen ett av stagen från låset upp till handtaget som hoppat ur led. Tyvärr tror jag inte det finns så mycket att göra än att först leta upp en baklucka i samma färg som nuvarande (500 kr) sen låna den där slipen... hmm

MVH

Kan ju iofs göra en operation bakom nummerplåten och sedan laga detta igen. då skulle det inte synas så väldans, men frågan är om det är värt besväret.

Mvh Ludde

ja jag Måste ju in hur jag än ska Göra ! är ju lite för litet hål bakom ryggstöd oxå synd nog anars hade dte vart en lösning !"

_xXx_ TIG-svetsare
4 oktober 2008 · 202 Inlägg

hade samma problem på min 940, ändå utvägen var vinkelslipen, och köpa ny lucka på returbilen för 300:-....så tyvärr är det nog den vägen du får gå...

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."
Volvo V70 NII R-design "Limited Edition E85" (2011)
Performance_ Förjaevle Brao
5 oktober 2008 · 555 Inlägg

plocka bort baksätet, då kan du komma åt baluckans c-lås

Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
5 oktober 2008 · 209 Inlägg

Performance_ skrev:
plocka bort baksätet, då kan du komma åt baluckans c-lås

Hur ska jag komma in i bagaget då ? sitter ju en slåt där som på 740

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 oktober 2008 · 946 Inlägg

Performance_ skrev:
plocka bort baksätet, då kan du komma åt baluckans c-lås

Funkar tyvärr inte, sitter plåt där. Går ju att kapa där också, men då är det fan så mycket smidigare att såga i luckan. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 oktober 2008 · 946 Inlägg

Bi0HaZZarD skrev:

Dave_C70 skrev:

street_cars skrev:
Jadu det har jag prova ! Hmm vad ska man göra ! prata me en jobb kompis här på volvo ! han skratta och fråga om jag ville köpa en vinkelslip

Är antagligen ett av stagen från låset upp till handtaget som hoppat ur led. Tyvärr tror jag inte det finns så mycket att göra än att först leta upp en baklucka i samma färg som nuvarande (500 kr) sen låna den där slipen... hmm

MVH

Kan ju iofs göra en operation bakom nummerplåten och sedan laga detta igen. då skulle det inte synas så väldans, men frågan är om det är värt besväret.

Mvh Ludde

Svårt att komma åt om man ska göra ett så litet hål, nej - du får nog tyvärr köpa ny lucka. smile

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang