Cupéfläkt Golf VR6

Benan
26 november 2008 · 271 Inlägg

Hej!

Har strul med cupéfläkten på min Vr6:a.. Den funkar bara i 4:ans läge, stendöd i dom andra lägena. Nån som har en idé om vad problemet kan va?

//Benan

Benan
27 november 2008 · 271 Inlägg

Ingen som vet nått?

falloutboy
27 november 2008 · 1 723 Inlägg

hade likadant på volvon. den hoppa igång efter ett tag igen sen. jag gissar på glapp. köp inte begagnad utan ny om du ska byta.

ToBe www.maniacracing.se
27 november 2008 · 494 Inlägg

Jo jag vet vad det är har samma problem på min vr6.... det är typ ett relä som har gått sönder
skit nu kommer jag inte ihåg vad det heter Men jag åter kommer senare i kväll som vad den heter och va den sitter

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
Benan
27 november 2008 · 271 Inlägg

Toppen! Ska börja riva i den nu.

ToBe www.maniacracing.se
27 november 2008 · 494 Inlägg

det är fläktmotstånd som sitter under handsfacket som gått sönder..Kostar ett par hundra på skorten... Nytt går på ett par tusen

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

ToBe skrev:
det är fläktmotstånd som sitter under handsfacket som gått sönder..Kostar ett par hundra på skorten... Nytt går på ett par tusen

japp de låter som det troligaste, finns folk som löder dit en kabel ist för motståndet ist tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Snoppen
27 november 2008 · 543 Inlägg

jag har samma problem på min Audi, dock funkar inte dom två första stegen men dom två sista.
kanske är liknande motstånd på min som har gett upp?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Streckkoden
27 november 2008 · 2 655 Inlägg

Det sitter en "termosäkring" på motståndet. Det går att göra som en tidigare skribent skrev.
Löd dit en kabel mellan den biten som ser ut som en spiral, då ska du ha kopplat förbi termosäkringen.

DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

Streckkoden skrev:
Det sitter en "termosäkring" på motståndet. Det går att göra som en tidigare skribent skrev.
Löd dit en kabel mellan den biten som ser ut som en spiral, då ska du ha kopplat förbi termosäkringen.

det var de ordet ja sökte, jag drog en kabel runt en penna o skala i ändarna o lödde fast, funka galant sen.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
MeloveGolf Vw trimmare
27 november 2008 · 2 995 Inlägg

mer vanligt är att hela kasseten går sönder då "ratten" glappar då funkar oftast bara 3:an eller 4:an
sätt den i det läget som funkar och känn efter en stund om ratten blir varm, inte alls ovanligt med glapp kontakt så mixtra lite på dom andra lägena och se om dom kanske funkar nån sekund,
blir den varm eller om du kan "mixtra" igång den så byter du kasseten kostar 500kr på vag..

Senast redigerat av MeloveGolf (27 november 2008)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang