Om någon vill fixa själv i sin Saab.

Saabare Avstängd
26 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Jag har hittat några sidor där man kan fixa lite grejer själv i sin Saab 900/9-3 o eventuellt 9-5.

http://www.saabcentral.com/~munki/
http://www.lehigh.edu/~cak7/Upgrades.html
http://photo.platonoff.com/Auto/

Perfekt för er som vill montera extra högtalare i framdörrarna. Te.x oxå om man vill bygga om vajerkopplingen i sin 900 till hydrualisk som 98:orna har. Även perfekt för er som vill ta loss växelspaken i sin 900/9-3. Alla som vill fixa lite själva i sin Saab kan gå in på en av de sidorna jag gav. Jättebra sidor. Om ni vill fixa i eran Saab så rekommenderar jag de sidorna innan ni gör något så att inget går snett med bilen.

Senast redigerat av Saabare (26 maj 2006)

Livet startar vid 220 km/h
Founder
26 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Eller så skaffar man WIS och EPC (Workshop information system & Electronic Parts Catalog) så ser man hur SAAB säger att man ska göra...

Kolla på STCS forumet, det finns säkert någon som kan sälja sina cd skivor...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Saabare Avstängd
26 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Founder skrev:
Eller så skaffar man WIS och EPC (Workshop information system & Electronic Parts Catalog) så ser man hur SAAB säger att man ska göra...

Kolla på STCS forumet, det finns säkert någon som kan sälja sina cd skivor...

Har du ens tittat på sidorna jag postade?

Livet startar vid 220 km/h
Saabare Avstängd
26 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Är det ok om någon moderator klistarar denna tråd?

Livet startar vid 220 km/h
Founder
27 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Jag har känt till sidorna sedan några år tillbaka, dom är ingen nyhet, men dom nämner sällan rätt moment, verktyg, mutterstorlekar eller liknande. Vill man göra det seriöst så använder man WIS och EPC...

Känner du till programmen?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Saabare Avstängd
27 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Founder skrev:
Jag har känt till sidorna sedan några år tillbaka, dom är ingen nyhet, men dom nämner sällan rätt moment, verktyg, mutterstorlekar eller liknande. Vill man göra det seriöst så använder man WIS och EPC...

Känner du till programmen?

Jaha. Inte så många nyheter där nu.

Livet startar vid 220 km/h
Founder
27 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Saabare skrev:

Founder skrev:
Jag har känt till sidorna sedan några år tillbaka, dom är ingen nyhet, men dom nämner sällan rätt moment, verktyg, mutterstorlekar eller liknande. Vill man göra det seriöst så använder man WIS och EPC...

Känner du till programmen?

Jaha. Inte så många nyheter där nu.

?? och vad menar du med det?

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Saabare Avstängd
27 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Founder skrev:

Saabare skrev:

Founder skrev:
Jag har känt till sidorna sedan några år tillbaka, dom är ingen nyhet, men dom nämner sällan rätt moment, verktyg, mutterstorlekar eller liknande. Vill man göra det seriöst så använder man WIS och EPC...

Känner du till programmen?

Jaha. Inte så många nyheter där nu.

?? och vad menar du med det?

Att det inte kommer upp så många nyheter där nu. Det är ju bara att vänta o se om det kommer upp nyheter på en av de 3 sidorna. De sidorna kan hjälpa folk ibland som har problem med sina Saabar.

Livet startar vid 220 km/h
Founder
27 maj 2006 · 1 414 Inlägg

Saabare skrev:

Founder skrev:

Saabare skrev:

Jaha. Inte så många nyheter där nu.

?? och vad menar du med det?

Att det inte kommer upp så många nyheter där nu. Det är ju bara att vänta o se om det kommer upp nyheter på en av de 3 sidorna. De sidorna kan hjälpa folk ibland som har problem med sina Saabar.

Alltså du menar att det inte finns så många nyheter på sidorna? Visst är dom bra, men behöver man hjälp med något vad gäller en Saab så ställer man en fråga på STCS forumet och man får garanterat ett bra svar innom 24 timmar... jag har ställt många frågor och fått lösningar som jag aldrig trodde skulle fungera, men det gick. Varför, för att väldigt många av de som utvecklar och bygger bilarna finns på forumet och dom vet vad dom pratar om.

Om du vill så kan du maila mig så kan jag berätta mer om WIS och EPC systemet, jag antar att du inte vet vad det är för program. Jag kan visa dig vart man kan köpa dom... adda mig på msn eller skicka ett mail, min msn finns i info om mig här på garaget...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang