Release: Garaget v7.3

chrizz Administratör
5 februari 2009 · 11 778 Inlägg

Dags för ny version av Garaget, och denna gång är det framförallt forumet och företagsregistret som fått sig en omgång.

Företagsregistret
* Nyrelease! Tipsa era arbetsgivare om vårt företagsregister! ;-)
* Komplett genomgång och omstrukturering av all kod och information. Nytt är att företagen nu kan ladda upp en liten logotyp som visas i listorna (kategorier).

Forumet
* Nya forum (främst uppdelning av gamla forum)
* Nya beskrivningar och tillägg. Bland det viktigare finns att hitta i Off topic; "På förekommen anledning hänvisas politiska diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)."

Övriga förändringar:
* Buggfixar
* Ökad prestanda
* Diskreta designskillnader med bibehållen funktionalitet (flikarna och undermenyn är båda helt nya t.ex.)

Nästa version är 8.0, vilket betyder major news! ;-)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
baca Os Difuntos
5 februari 2009 · 1 822 Inlägg

Ser väldigt bra ut. Flikarna blev blev lite mer "cleana"

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
-Akerfeldt-
5 februari 2009 · 2 638 Inlägg

Ser bra ut, mycket bättre ordning i forumet. Saknar fortfarande en uppdelning i projektdelen. Tycker att det vore smidigt med någon form av indelning i kategorier, dvs alla projekt om volvo i en volvodel, alla projekt om audi i en audidel osv.

Annars som vanligt så ser det kanon ut smile

Boostrider Försöker iaf
5 februari 2009 · 1 998 Inlägg

Tycker de ser bra ut.

Jävligt bra att de kommit mer kategorier också. Speciellt fordonsel och bilstereo för sig.

Tummen upp för detta big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
kevlar_soul
5 februari 2009 ·

Bra jobbat mannen!

ÄLSKAR GARAGET.ORG!

Kajlie Garaget Video Crew
5 februari 2009 · 842 Inlägg

Gr8 work! smile

MagneticNorth Aktad Medlem
5 februari 2009 · 301 Inlägg

Men med ännu mer uppdelningar skulle jag rösta för en sökfunktion som spänner över alla kategorier blir lurigt att söka nu..

Det jag söker skulle tex kunna ligga under FAQ motor, grundläggande,avancerad...  onödigt med tre sökningar.

Helst vill jag dock vilja ha möjlighet att söka i alla forumdelar samtidigt som man normalt kan göra.

chrizz Administratör
5 februari 2009 · 11 778 Inlägg

morganevelina skrev:
Men med ännu mer uppdelningar skulle jag rösta för en sökfunktion som spänner över alla kategorier blir lurigt att söka nu..

Det jag söker skulle tex kunna ligga under FAQ motor, grundläggande,avancerad...  onödigt med tre sökningar.

Helst vill jag dock vilja ha möjlighet att söka i alla forumdelar samtidigt som man normalt kan göra.

Jag vill också ha det så, men det är tyvärr inte möjligt just nu. Det kommer så småningom.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 februari 2009 · 6 170 Inlägg

Dom nya avdelningarna i forumet blir nog bra så småningom men borde inte billjudsfaqen ligga under billjud ?

Ser lite udda ut i listan med först en FAQ om billjud och sen ett forum för billjud.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
chrizz Administratör
5 februari 2009 · 11 778 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Dom nya avdelningarna i forumet blir nog bra så småningom men borde inte billjudsfaqen ligga under billjud ?

Ser lite udda ut i listan med först en FAQ om billjud och sen ett forum för billjud.

Tanken är att man ska läsa FAQ först, och skapa tråd sen om man inte hittar svar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
rehborG Driftmeister
5 februari 2009 · 218 Inlägg

vart lite förvånad när jag såg massa andra kategorier när jag kom in på forumet så tänkte det måste vara en update på forumet ^^ clean blev det iaf, bra jobbat! smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
BjorNSX
5 februari 2009 · 260 Inlägg

chrizz skrev:
Dags för ny version av Garaget, och denna gång är det framförallt forumet och företagsregistret som fått sig en omgång.

Företagsregistret
* Nyrelease! Tipsa era arbetsgivare om vårt företagsregister! ;-)
* Komplett genomgång och omstrukturering av all kod och information. Nytt är att företagen nu kan ladda upp en liten logotyp som visas i listorna (kategorier).

Forumet
* Nya forum (främst uppdelning av gamla forum)
* Nya beskrivningar och tillägg. Bland det viktigare finns att hitta i Off topic; "På förekommen anledning hänvisas politiska diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)."

Övriga förändringar:
* Buggfixar
* Ökad prestanda
* Diskreta designskillnader med bibehållen funktionalitet (flikarna och undermenyn är båda helt nya t.ex.)

Nästa version är 8.0, vilket betyder major news! ;-)

Sökte på sidoblinkers under bilel men det var tomt - de låg kvar under bilstereo och multimedia!!!!
Mvh Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
twin_cam Smålänning
5 februari 2009 · 7 877 Inlägg

chrizz skrev:

morganevelina skrev:
Men med ännu mer uppdelningar skulle jag rösta för en sökfunktion som spänner över alla kategorier blir lurigt att söka nu..

Det jag söker skulle tex kunna ligga under FAQ motor, grundläggande,avancerad...  onödigt med tre sökningar.

Helst vill jag dock vilja ha möjlighet att söka i alla forumdelar samtidigt som man normalt kan göra.

Jag vill också ha det så, men det är tyvärr inte möjligt just nu. Det kommer så småningom.

Men på "den gamla goda tiden" gick det att söka i alla forum, men har djupt inbäddat någonstans att du skrev att den vart tvungen att ta bort för att den krävde för mycket prestanda eller va det va.

Hur som helst är det som vanligt en riktigt schysst update smile Bra jobbat smile

EDIT: Har Mouse-over fuktionen på bilderna på bilar försvunnit? Den där man kunde se bildbeskrivningen när man hökk musen över bilden? Funkar inte i IE6 iaf.

Senast redigerat av twin_cam (5 februari 2009)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Roz-104 typ..eh..va?
5 februari 2009 · 582 Inlägg

Riktigt nice smile, trevligt när det blir lite små förändringar smile

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Sharky
5 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Vi torde nog knappast flytta över allt gammalt. Vi får nog inrikta oss på sånt som är nytt som hamnar fel och typ "första sidan".

Göran
Moderator

BjorNSX skrev:
Sökte på sidoblinkers under bilel men det var tomt - de låg kvar under bilstereo och multimedia!!!!
Mvh Björn

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Phaetoon
5 februari 2009 · 8 156 Inlägg

BjorNSX skrev:
Sökte på sidoblinkers under bilel men det var tomt - de låg kvar under bilstereo och multimedia!!!!
Mvh Björn

Vi moderatorer har lite att göra dom närmaste månaderna. Bara några tusen trådar att flytta wink
Vissa saker måste nog flyttas för att vi ska slippa "nya" trådar som diskuterar gamla ämnen.

Senast redigerat av Phaetoon (5 februari 2009)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mäki Långsam Perfektionist
5 februari 2009 · 4 800 Inlägg

Blir kalasbra när sakerna kommer till sin rätt! Skönt med lite uppdatering även här!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
keffy89 Saab
5 februari 2009 · 344 Inlägg

En grej bara.!  När man är inne på någons sida och kollar bilderna, om man håller musen över en bild så kommer inte beskrivning av bilden upp, så har det varit innan och jag tyckte det va jätte bra! förstår du hur jag menar?!

dallelito med lem
5 februari 2009 · 1 147 Inlägg

jag tycker du ska ta väck den funktionen som gör att man hamnar mitt i en tråd istället för högst upp...hmm, fattar du va jag menar?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
chrizz Administratör
5 februari 2009 · 11 778 Inlägg

keffy89 skrev:
En grej bara.!  När man är inne på någons sida och kollar bilderna, om man håller musen över en bild så kommer inte beskrivning av bilden upp, så har det varit innan och jag tyckte det va jätte bra! förstår du hur jag menar?!

Det är fixat nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang