Ace fälgar: Kvalitet?

redlinish
12 mars 2009 · 64 Inlägg

Funderar på att köpa ett par Ace fälgar (Ace Race Black) men har hört mycket om att Ace fälgar har väldigt dålig kvalité. Vad grundar det sig på?

mastrovious
12 mars 2009 · 627 Inlägg

Håller inte med. Hade själv ACE fälgar på min gamla S40. Hade inga som helst problem med dom, klarade sig till och med mot ett (om än litet och svagt) kantskrap!

We Ride Togheter, We Die Togheter!
epapower
12 mars 2009 · 593 Inlägg

ace fälgarna är bra grejer, och håller ganska hög kvalitet. dock har ett flertal av ja och mina bekanta uppmärksammat att klarlackssläpp på den polerade banan inte är ngn ovanlighet.. men i övrigt riktigt bra fälgar med fin balans och rundhet..

mvh

redlinish
12 mars 2009 · 64 Inlägg

epapower skrev:
ace fälgarna är bra grejer, och håller ganska hög kvalitet. dock har ett flertal av ja och mina bekanta uppmärksammat att klarlackssläpp på den polerade banan inte är ngn ovanlighet.. men i övrigt riktigt bra fälgar med fin balans och rundhet..

mvh

jaha ok. har du möjligtvis några bilder på det? tongue

epapower
12 mars 2009 · 593 Inlägg

nej tyvärr, brukar inte vilja ta kort på eländet! men jobbar på bilverkstad och ett flertal kunder har kört ace monaco black på sin abilar, och de är inte fina kan ja lova, även så började de släppa på mina ace monaco ja hade förut på min 940..

_Wallis_
12 mars 2009 · 4 506 Inlägg

Vet ej ngt om black serien. Men de i vanlig färg funkar fint iafa.
Pappa har kört med ACE fälgar på våra bilar sedan 2003.
Och vi har inte haft några problem med några utav dem.

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
Robban30
12 mars 2009 · 144 Inlägg

Lacksläpp på polerade ytor är dessvärre mycket vanligt. Så fort det blir stenskott och man går på med högtryckstvätt får strålen fäste under klarlacksytan och blåser bort den. Det är i sig inget kvalitetsproblem utan mer relaterat till själva konstruktionen. Hellackerade fälgar står i andra änden av skalan, de har tre lager av lack, primer, själva lackfärgen och sedan klarlack uppe på det hela. Problemen är så stora att våra största svenska grossister med specialfälgar och svenska fälg helt friskriver sig för reklamationer på dessa fälgar mot sina återförsäljare!!! Alltså var väl medveten om att polerade ytor med endast klarlackslager är känsliga som mockadojjor, inte att jogga i skogen med....

Robban

Robert
Bjork OEM <3
12 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Min uppsättning Ace Tyson jag hade var väldigt lättskötta smile Jag tyckte de va helt okej kvalité

OEM <3
Eberlund VW Ägare
12 mars 2009 · 1 011 Inlägg

Har själv dessa fälgar på min passat. har dock inte haft dom mer än en vecka och då har bilen stått i garaget. smile

Dock så var det inga problem med balanseringen eller så.

Tänk bara på att om du ska montera dom på din lokala däckverkstad så åk dit och be om några rader med klistervikter så du kan lackera dessa svarta innan de sätter dom på fälgen.

Henrik Eberlund
Persson_turbo
12 mars 2009 · 148 Inlägg

skitkvalite.... en gång aldrig mer...

Volvo s40n t5 "Iridium" (2007)
mastrovious
12 mars 2009 · 627 Inlägg

Persson_turbo skrev:
skitkvalite.... en gång aldrig mer...

Utveckla?! smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!
camaro67 Meister
12 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Jag köpte ett par begagnade billigt med mycket lacksläpp och de verkar ju vara fler som säger att de "flagar".

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
BmwConny Jag behöver hjälp som inte finns, Så ge upp!
12 mars 2009 · 58 Inlägg

har haft ace fälgar på ett par bilar å för priset på fälgen så är dom helt okej, och jag har varit nöjd med mina iaf.

kärlek växer inte på träd, den byggs i tyskland!
BMW M3 E36 "timeattack" (1995)
LillNaisarn
13 mars 2009 ·

Sjävla kvalliten på fälgarna är det väll inget att klaga på.
Men jag tycker att man ser en hel del Ace fälgar där det är klarlack släpp som många skriver.

redlinish
13 mars 2009 · 64 Inlägg

är OXXO ett mer säkert val gällande kvalitet? såg nämligen ett par EXAKT likadana bara för en liten slant mer...

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
16 september 2009 · 463 Inlägg

redlinish skrev:
är OXXO ett mer säkert val gällande kvalitet? såg nämligen ett par EXAKT likadana bara för en liten slant mer...

fått nåt svar?

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
J-P-R DO IT LOW STYLE
16 september 2009 · 1 342 Inlägg

redlinish skrev:
är OXXO ett mer säkert val gällande kvalitet? såg nämligen ett par EXAKT likadana bara för en liten slant mer...

Kommer väl i grund och botten från samma koreanska tillverkare bara man valt att byta namn på produkten och ändra lite på designen, tror ekrarna är lite mer svängda i formen.

Senast redigerat av J-P-R (16 september 2009)

TT-Nate
27 juli 2010 · 7 Inlägg

Gammal tråd men någon som vet hur det gått med alla dessa ACE fälgar som klarlacken släppt på? Själv har jag ett sett med 18" Tyson Black som är görda en säsong o inte mycket..inte högtryckstvättade eller nåt...= klarlacken släppt TYVÄRR....hurdana har ACE varit med garanti o så? Nån som vet....även om de är en billig fälg men hallå lite merrän 1 säsong ska de väl hålla???

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
31 december 2011 · 901 Inlägg

TT-Nate skrev:
Gammal tråd men någon som vet hur det gått med alla dessa ACE fälgar som klarlacken släppt på? Själv har jag ett sett med 18" Tyson Black som är görda en säsong o inte mycket..inte högtryckstvättade eller nåt...= klarlacken släppt TYVÄRR....hurdana har ACE varit med garanti o så? Nån som vet....även om de är en billig fälg men hallå lite merrän 1 säsong ska de väl hålla???

vet ej hur är det med garanti men jag har använt dem under sommaren o har inte haft nåt problem!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
trippelturbo Trucker
1 januari 2012 · 2 710 Inlägg

gps18 skrev:

TT-Nate skrev:
Gammal tråd men någon som vet hur det gått med alla dessa ACE fälgar som klarlacken släppt på? Själv har jag ett sett med 18" Tyson Black som är görda en säsong o inte mycket..inte högtryckstvättade eller nåt...= klarlacken släppt TYVÄRR....hurdana har ACE varit med garanti o så? Nån som vet....även om de är en billig fälg men hallå lite merrän 1 säsong ska de väl hålla???

vet ej hur är det med garanti men jag har använt dem under sommaren o har inte haft nåt problem!

Nödvändigt o väcka liv i en 1.5år gammal tråd!

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang