Hur gör man för att beställa nytt körkort?

Molle_S60
26 september 2009 · 329 Inlägg

Mitt körkort är i två delar, inte ok.. smile
Hur går man tillväga för att beställa ett nytt??

xXchamXx94 Studerande
26 september 2009 · 727 Inlägg

Molle_S60 skrev:
Mitt körkort är i två delar, inte ok.. smile
Hur går man tillväga för att beställa ett nytt??

Ring te nån sån där ställe man får typ körkort/körlektioner och fråga där? yikes

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
IX ____________________________________
26 september 2009 · 1 340 Inlägg
För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Molle_S60
26 september 2009 · 329 Inlägg

xXchamXx94 skrev:

Molle_S60 skrev:
Mitt körkort är i två delar, inte ok.. smile
Hur går man tillväga för att beställa ett nytt??

Ring te nån sån där ställe man får typ körkort/körlektioner och fråga där? yikes

Kallas körskola? Tycker du verkligen jag skall ringa dit en lördagkväll kl 22:00 eller fortsätta tro att det är stängt och därför hoppas på bättre svar här? Bestäm själv

Molle_S60
26 september 2009 · 329 Inlägg

RightFront skrev:
http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/stulet-borttappat/

smile

Se där ja! tack ska du ha! smile

volvoentusiasten
26 september 2009 · 4 005 Inlägg

xXchamXx94 skrev:

Molle_S60 skrev:
Mitt körkort är i två delar, inte ok.. smile
Hur går man tillväga för att beställa ett nytt??

Ring te nån sån där ställe man får typ körkort/körlektioner och fråga där? yikes

Va?

Är det inte bättre att ringa transportstyrelsen som har hand om det? smile

FireTraXX DFFL
26 september 2009 · 9 020 Inlägg

Promenera in till närmsta Vägverket/Transportstyrelsen-lokale så tar de foto (80jr)och fixar nytt kort åt dig (Typ 200).

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Molle_S60
27 september 2009 · 329 Inlägg

Nu gick det via körkortsportalen att förlustanmäla/få blanketter hemskickade. Fick upp nåt felmeddelande igår när jag provade..

Varför jag frågade er var för att jag inte vill bli stoppad och då få frågan varför jag har ett trasigt körkort, och då varför jag inte gjort något för att anmäla det sådant.. Är såpass begåvad att jag själv kan lista ut att det genom att ringa till vägverket/transportstyrelsen/polisen eller vem det nu må vara få ett svar på frågan, men eftersom det oftast är stängt för vanliga frågor på helgen och ingen av mina vänner visste hur så försökte jag här.

Stör mig själv på vissa som frågar om minsta lilla sak som ofta är lättare att få reda på nån annanstans, vill därför förklara mig smile

Memme I'am AWESOME..
11 oktober 2010 · 2 783 Inlägg

Frågar här, hur lång tid tar innan man får de nya körkortet? big_smile ( Har beställt ett nytt, då jag tappa bort mitt förra. )

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang