Montera Facelift xenon-lyktor på Volvo S60, kablage?

isak90
16 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Hej! smile

Har precis kommit över ett par xenon facelift-lyktor till min bil. Hur ska jag göra med kablaget för att få de att passa i min s60 -01? Jag fick med kablar till lyktorna men de passar väl inte rakt i mitt nuvarande?

Finns det något färdigt att köpa som bara är att plugga i?

Jag vill inte löda m.m. som de beskrivs här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=10401
Anledningen till att jag inte vill klippa o löda e för att jag måste byta lyktor till dom gamla inför varje besiktning...

Att jag behöver ett motstånd in under ratten vet jag redan smile

Tack för svar smile
// Fredrik

isak90
17 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Något sorts kablage borde väl gå att köpa eller? Eller finns det inga andra alternativ än att skarva ihop dom?? hmm

// Fredrik

Lowpass
17 mars 2010 · 1 224 Inlägg

Säkert att sockeln inte passar direkt på?

i-vtec Do you?
Rock-Star
17 mars 2010 · 2 982 Inlägg

på svxc.se kan du läsa trådar om HUR man löder.
jag vet att galic_andro har lött på sin v70 när han satte dit xenonfacelift istället för räfflat glas med halogen

Rock-Star
17 mars 2010 · 2 982 Inlägg

du kan givetvis skapa en kontakt sådan att det blir plugnplay.

bumpe Lastbilsmekaniker
17 mars 2010 · 3 878 Inlägg

Du kommer att behöva den honkontakten som sitter i bakkant på original icke facelift strålkastare löst och sen löda ihop den med hanen till den nya strålkastaren!

Då går original hane in i en lös original hona till en facelift hane... När du sen ska montera original igen så tar du bara bort adaperkabeln som beskrevs nyss!

Är högst tveksam till att det finns färdiga lösningar, ta med dig lite kaffebröd till den lokala volvoskadeverkstan och ber dem lägga undan 2 trasiga icke faceliftstrålkastare åt dig! Tala om att du bara behöver kontakten och inte ska försöka laga dem går det nog bra smile

Kan du fortfarande inte lösa problemet även att du har båda kontakterna kan jag löda ihop dem för en liten summa om du skickar kontakterna till mig smile

Lowpass
17 mars 2010 · 1 224 Inlägg

Kan man inte löda dit den en gång och besikta den så? Eller passar ingen halogenlampa in? D2S originalxenon lampor eller vad dem kallas?

i-vtec Do you?
isak90
17 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Mazda6sex skrev:
Säkert att sockeln inte passar direkt på?

Jag har iofs inte provat men läste på jagrullar-forumet att jag behövde byta plats på kablarna..

Residence skrev:
på svxc.se kan du läsa trådar om HUR man löder.
jag vet att galic_andro har lött på sin v70 när han satte dit xenonfacelift istället för räfflat glas med halogen

du kan givetvis skapa en kontakt sådan att det blir plugnplay.

Ja de har jag sett, jag pratade lite med galic_andro om det och jag får se hur det blir..

Ja det låter som det bästa alternativet smile

// Fredrik

isak90
17 mars 2010 · 1 997 Inlägg

bumpe skrev:
Du kommer att behöva den honkontakten som sitter i bakkant på original icke facelift strålkastare löst och sen löda ihop den med hanen till den nya strålkastaren!

Då går original hane in i en lös original hona till en facelift hane... När du sen ska montera original igen så tar du bara bort adaperkabeln som beskrevs nyss!

Är högst tveksam till att det finns färdiga lösningar, ta med dig lite kaffebröd till den lokala volvoskadeverkstan och ber dem lägga undan 2 trasiga icke faceliftstrålkastare åt dig! Tala om att du bara behöver kontakten och inte ska försöka laga dem går det nog bra smile

Kan du fortfarande inte lösa problemet även att du har båda kontakterna kan jag löda ihop dem för en liten summa om du skickar kontakterna till mig smile

Detta lät väldigt bra big_smile ska ta o kolla om detta går att fixa smidigt smile

Tackar smile
// Fredrik

isak90
17 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Mazda6sex skrev:
Kan man inte löda dit den en gång och besikta den så? Eller passar ingen halogenlampa in? D2S originalxenon lampor eller vad dem kallas?

Den går tyvärr inte att besikta med xenon då man saknar givaren på bakaxeln till den automatiska nivåjusteringen..

Det vet jag faktiskt inte om det sår såpass enkelt att bara sätta in en halogenlampa men det bör väl inte fungera med tanka på ballasterna till xenonet.. ?

// Fredrik

DaAddez Volvofreak
17 mars 2010 · 356 Inlägg

isak90 skrev:

Mazda6sex skrev:
Kan man inte löda dit den en gång och besikta den så? Eller passar ingen halogenlampa in? D2S originalxenon lampor eller vad dem kallas?

Den går tyvärr inte att besikta med xenon då man saknar givaren på bakaxeln till den automatiska nivåjusteringen..

Det vet jag faktiskt inte om det sår såpass enkelt att bara sätta in en halogenlampa men det bör väl inte fungera med tanka på ballasterna till xenonet.. ?

// Fredrik

Helt rätt det går inte!

// Andreas
S40N T5-04
-ekgbg-
17 mars 2010 · 977 Inlägg

Vad jag vet så ska det gå att göra ett plug n play kablage så man slipper skarva. Har i alla fall sett en som sålt faceliftstrålkastare med xenon på Blocket som hade gjort ett sådant kablage. Är i samma sits att jag inte vill skarva så det ska bli intressant att se hur du löser det. Har lite strålkastare liggandes hemma så man får väl ta en titt på kablagen och se hur det smidigast kan lösas. Inte alltid lätt att få tummen ur när man har massa andra projekt på gång. smile

Nebula
18 februari 2015 · 61 Inlägg

Någon som har en bra lösning idag?

Mvh

Volvo 2,4 T "Ultimate Red" (2002)
Tobzter
18 februari 2015 · 3 144 Inlägg

Finns många guider ute på nätet. .Du behöver de gamla kablaget och ett från nya lyktan sedan skarva ihop..finns ej några klara att köpa än

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Nebula
18 februari 2015 · 61 Inlägg

Okej, men det kan ju inte vara så många kablar smile

Volvo 2,4 T "Ultimate Red" (2002)
Tobzter
18 februari 2015 · 3 144 Inlägg

Nejdå.är väldigt simpelt om man inte stressar wink gjort de 2 gånger

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Nebula
18 februari 2015 · 61 Inlägg

Kanske du säljer mig en adapter kabel wink?
Eller om du har en bild på de?

Volvo 2,4 T "Ultimate Red" (2002)
Nebula
18 februari 2015 · 61 Inlägg

Tack wink

Volvo 2,4 T "Ultimate Red" (2002)
Jonssa91
29 augusti 2016 · 11 Inlägg

Funkar det att bara koppla om kablarna från original lyktor halogen till facelift xenon? Eller vad behöver man för grejer isåfall för att allt ska funka? smile

Volvo V70n "Uschla" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang