Byta färg på bilen - foliering

widebody
24 februari 2010 · 40 Inlägg

Dragonbreath skrev:

widebody skrev:

Dragonbreath skrev:
Hahaha.. jag tror nog vi avslutar diskutionen innan jag säger något man inte borde wink  Men det är fint att du är så duktig wink

är nog lika bra. Du får ta o träna lite så ska du få se att det går utan:) Lycka till

Hahaha jo eller hur wink   Jag tror du får öva på lite ödmjukhet, googla det om du är osäker på dess betydelse

Men så är det inom reklambranchen.. alla tror att dom är "bäst"  speciellt unga grabbar.. men du lär dig nog med tiden hur man blir ödmjuk så håll ut grabben å lycka till med dina folieringar

Blir nog bra ska du se;). haha

Senast redigerat av widebody (25 februari 2010)

Audi A4 (2008)
Volkswagen Golf 1,9 tdi "GreenXtrem" (2000)
ftaube
25 februari 2010 · 75 Inlägg

Taxi Sthlm folierar nog några av sina bilar, då jag vet att dom i princip köper vilka bilar som helst inte bara svarta... Har en vän som servar dom och har sett när dom tar bort folien genom att ställa ut bilen en vacker solig dag för att värma upp lacken...

Volvo XC90 "Familje SÄPO" (2010)
maco
25 februari 2010 · 1 207 Inlägg

Hmm, blir nog att skita i det / lacka för min del.. Har nämligen en röd bil och mattsvart känns lite för raggare för min smak, finns inte så många färger som passar rött.

edit: typo

Senast redigerat av maco (25 februari 2010)

wange_82
25 februari 2010 · 164 Inlägg

Går en taxi i Kalmar som är folierad vit, riktigt bra gjort, enda ställe originalfärgen syns så är det på backsensorerna.... O på tal om vilka bolag som folierar sina bilar så är det nog några av varje, finns ju blå bilar o köpa....

Audi A6 "Ådi" (2006)
BMW E30 Cab "Atlantic blue metallic" (1993)
Z4M
11 mars 2010 · 47 Inlägg

Jag har precis helfolierat min Z4M. Den blev klar i tisdags, och blev grymt läcker. Företaget har verkligen gjort ett snyggt jobb med bilen, inga bubblor eller skarvar någonstans. Den folierades i mattsvart, mycket snyggt smile
Här kan ni se lite fler bilder på min TopZter:
http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=1174.45

BMW M4 "ROBZIE" (2014)
Bjork OEM <3
12 mars 2010 · 6 957 Inlägg

Även jag ska testa detta, Golfen är klar om en 12 timmar hoppas jag tongue Men jag tar ju inte hela bilen dock.

OEM <3
J-P-R DO IT LOW STYLE
12 mars 2010 · 1 342 Inlägg

Bjork skrev:
Även jag ska testa detta, Golfen är klar om en 12 timmar hoppas jag tongue Men jag tar ju inte hela bilen dock.

Taket? smile

Funderade på att foliera taket på nya brukshinken iaf..

Bjork OEM <3
12 mars 2010 · 6 957 Inlägg

J-P-R skrev:

Bjork skrev:
Även jag ska testa detta, Golfen är klar om en 12 timmar hoppas jag tongue Men jag tar ju inte hela bilen dock.

Taket? smile

Funderade på att foliera taket på nya brukshinken iaf..

Jepp, det blir inte som vanlig lack (inte mitt iaf) men det är ju helt å hållet hurpass fin folie man använder etc. men mitt var billigt och jag tkr det var kul att testa, sen hur länge de får sitta kvar..de får vi se tongue

OEM <3
Z4M
15 mars 2010 · 47 Inlägg

Ni som är intresserade av foliering, får gärna gå in och kika på bilder och se hur folieringen har gått till på min bil.  http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=1174.60

BMW M4 "ROBZIE" (2014)
Legwind
15 mars 2010 · 925 Inlägg

jag undrar hur mkt ni tar för huv tak och baklucka i silver på en s40n t5 skriv till mig i Pm

Feel The Difference
Bjork OEM <3
16 mars 2010 · 6 957 Inlägg

Legwind skrev:
jag undrar hur mkt ni tar för huv tak och baklucka i silver på en s40n t5 skriv till mig i Pm

Det är bara att knalla ner till din lokala reklamfirma, dom sysslar oftast med detta.

OEM <3
Bmw335i
18 mars 2010 · 51 Inlägg

Lånar tråden.
Finns det någon i Linköping/Norrköping som foilerar?
Vill foilera mina fönsterlister.

Bmw335i
19 mars 2010 · 51 Inlägg

Ingen som vet?

Bjork OEM <3
19 mars 2010 · 6 957 Inlägg

Sökt nåt på eniro, google? Blir rätt pilligt att foliera dom..kan bli dyrt med.

OEM <3
Ekis!
20 mars 2010 · 1 210 Inlägg

widebody skrev:

Dragonbreath skrev:

widebody skrev:

är nog lika bra. Du får ta o träna lite så ska du få se att det går utan:) Lycka till

Hahaha jo eller hur wink   Jag tror du får öva på lite ödmjukhet, googla det om du är osäker på dess betydelse

Men så är det inom reklambranchen.. alla tror att dom är "bäst"  speciellt unga grabbar.. men du lär dig nog med tiden hur man blir ödmjuk så håll ut grabben å lycka till med dina folieringar

Blir nog bra ska du se;). haha

Fight Fight Fight!!  lollol ett tipps ifrån coachen då, har ni inga bilder på era folieringar??  lägg upp dom så vi kan avgöra vem av er som snackar mest skit tongue

JDM_project
6 maj 2010 · 194 Inlägg

Nån som vet nån bra på foliering i göteborg?

Toyota GT86 "Seido ONE" (2012)
rime
6 maj 2010 · 158 Inlägg

Z4M skrev:
Ni som är intresserade av foliering, får gärna gå in och kika på bilder och se hur folieringen har gått till på min bil.  http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=1174.60

blev riktigt grymt ju, vad heter firman och hur många tusen lappar blev det?

Audi RS4 (2006)
Dragonbreath
7 maj 2010 · 326 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62553/922756_vq2am0.jpg
här är en foliering av en vit bil

"Sweet Insane Road Maniac"
Dragonbreath
7 maj 2010 · 326 Inlägg

inga veck.. inga bubblor.. och skarvar.. gjort ca 20st sådana här i säsongvis

finns olika färger att välja mellan..  göra en hel sådan här minicooper själv tar ca 8h

"Sweet Insane Road Maniac"
Xtravagant 1337
7 maj 2010 · 1 343 Inlägg

widebody skrev:

Dragonbreath skrev:

widebody skrev:

är nog lika bra. Du får ta o träna lite så ska du få se att det går utan:) Lycka till

Hahaha jo eller hur wink   Jag tror du får öva på lite ödmjukhet, googla det om du är osäker på dess betydelse

Men så är det inom reklambranchen.. alla tror att dom är "bäst"  speciellt unga grabbar.. men du lär dig nog med tiden hur man blir ödmjuk så håll ut grabben å lycka till med dina folieringar

Blir nog bra ska du se;). haha

Jag blir tvungen att hålla med widebody när det gäller detta.
Ska man foliera en bil på "riktigt" vis ska det vara utan kanaler.
För det första är utbudet enorm mycket större för film utan kanaler sen håller det bättre.
En film med kanaler kommer att ge en problem i skarpa veck och om filmen skulle skadas tex.

Det finns dock några fördelar med luftkanaler.
En person som inte får bra resultat med en "vanlig" film kan mycket väl få ett bra resultat med luftkanaler.
Att det skulle gå speciellt mycket snabbare är tveksamt.
Vet man vad man gör och är duktig på det spelar det ingen större roll.
En annan stor fördel är att filmen med luftkanaler är lite lättare att plocka bort.

Så ett tips till personer som ska få det gjort är att fråga om företaget använder film med luftkanaler eller ej. Jag skulle tänka både en och två gånger innan jag folierade min bil hos någon som folierar med luftkanler.

Sen undrar jag varför ingen tar bilder på sin folierade bil med tex dörrar, baklucka och huv öppna.
Att foliera den ytan som syns när allt är stängt är ingen kostsam historia.
Det som avgör priset är hur bra det blir på insidan av dörrar osv.

Så ni som fått er bil folierad kan väl ta nån bild på trösklarna på bilarna så man ser hur det är gjort.

Att foliera den delen som syns när allt är stängt kan man få gjort för ca 7000kr och upp..
Att foliera alla ytor även när dörrar och dylikt är öppet så får man nog räkna 15.000kr och upp.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang