Release: Garaget 9.1

chrizz Administratör
17 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

Denna uppgradering innehåller ett helt nytt system för information om händelser. I den förra versionen gjorde vi bland annat om kommentarsfunktionen. I just det fallet innebar det att svar på kommentarer inte längre postades i gästboken, vilket gjorde det svårare att hålla ihop diskussioner.

Med det nya systemet i dagens uppdatering kommer man kunna ha full koll på kommentarer och svar samt en mängd andra händelser som berör en.

Vi är övertygade om att detta är en välkommen funktion och hoppas att ni gillar den lika mycket som vi gör.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
rafal
17 augusti 2010 · 25 Inlägg

vi kommer säkert gilla den bra jobbat big_smile

Erick
17 augusti 2010 · 4 767 Inlägg

Strålande!! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
loudness
17 augusti 2010 · 4 554 Inlägg

fatta lagom:P

Maybellene
17 augusti 2010 · 108 Inlägg

Låter super!

En liten fråga bara... ikonerna blinkar inte trotts olästa kommentarer och GB-inlägg... why?

Chevrolet Impala Conv. "Maybellene" (1963)
--JoHaN--
17 augusti 2010 · 93 Inlägg

Nice smile

Men har oxå en liten fråga... var har ens tråd prenumationer tagit vägen på forumet?

Volvo V70N (2002)
chrizz Administratör
17 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

30Sec2Mars skrev:
Låter super!

En liten fråga bara... ikonerna blinkar inte trotts olästa kommentarer och GB-inlägg... why?

De behöver inte blinka längre. Nya inlägg/händelser markeras på ett annat sätt nu.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 augusti 2010 · 2 362 Inlägg

Trevligt! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Rille-K Plåtis
17 augusti 2010 · 948 Inlägg

Klart mycket enklare och bättre..... = )

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Maybellene
17 augusti 2010 · 108 Inlägg

chrizz skrev:

30Sec2Mars skrev:
Låter super!

En liten fråga bara... ikonerna blinkar inte trotts olästa kommentarer och GB-inlägg... why?

De behöver inte blinka längre. Nya inlägg/händelser markeras på ett annat sätt nu.

Mvh

Men hur vet man att man har nya GB-inlägg eller kommentarer då? När jag går in på en av mina bilar så står det att det finns en ny oläst kommentar men ikonerna visar inte att det finns nya kommentarer... samma sak med GB-inlägg... Men när det kommer nya inlägg här i tråden får jag en liten röd prick med en siffra i vid I-ikonen... markeras inte GB'n och kommentarer på samma sätt?
Fast det kanske är för att inläggen och kommentarerna fanns innan uppdateringen??

Chevrolet Impala Conv. "Maybellene" (1963)
chrizz Administratör
17 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

30Sec2Mars skrev:

chrizz skrev:

30Sec2Mars skrev:
Låter super!

En liten fråga bara... ikonerna blinkar inte trotts olästa kommentarer och GB-inlägg... why?

De behöver inte blinka längre. Nya inlägg/händelser markeras på ett annat sätt nu.

Mvh

Men hur vet man att man har nya GB-inlägg eller kommentarer då? När jag går in på en av mina bilar så står det att det finns en ny oläst kommentar men ikonerna visar inte att det finns nya kommentarer... samma sak med GB-inlägg... Men när det kommer nya inlägg här i tråden får jag en liten röd prick med en siffra i vid I-ikonen... markeras inte GB'n och kommentarer på samma sätt?
Fast det kanske är för att inläggen och kommentarerna fanns innan uppdateringen??

Det är precis därför. Från och lanseringen så kommer den nya händelsefunktionen att informera om vad som händer.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Maybellene
17 augusti 2010 · 108 Inlägg

chrizz skrev:

30Sec2Mars skrev:

chrizz skrev:

De behöver inte blinka längre. Nya inlägg/händelser markeras på ett annat sätt nu.

Mvh

Men hur vet man att man har nya GB-inlägg eller kommentarer då? När jag går in på en av mina bilar så står det att det finns en ny oläst kommentar men ikonerna visar inte att det finns nya kommentarer... samma sak med GB-inlägg... Men när det kommer nya inlägg här i tråden får jag en liten röd prick med en siffra i vid I-ikonen... markeras inte GB'n och kommentarer på samma sätt?
Fast det kanske är för att inläggen och kommentarerna fanns innan uppdateringen??

Det är precis därför. Från och lanseringen så kommer den nya händelsefunktionen att informera om vad som händer.

Mvh

Okej, va bra! smile

Chevrolet Impala Conv. "Maybellene" (1963)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 augusti 2010 · 2 362 Inlägg

Lite facebook stil då! tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
17 augusti 2010 · 735 Inlägg

Jag har inte hunnit utvärdera det nya kommentarssytemet än, men nu hoppas jag att ni tar tag i det här med möjligheten att flytta bilder med tillhörande kommentarer också så snart som möjligt. Vi är många som väntar på att kunna uppdatera med nya bilder nu, UTAN att behöva radera äldre bilder först.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
17 augusti 2010 · 2 100 Inlägg

MrH skrev:
Jag har inte hunnit utvärdera det nya kommentarssytemet än, men nu hoppas jag att ni tar tag i det här med möjligheten att flytta bilder med tillhörande kommentarer också så snart som möjligt. Vi är många som väntar på att kunna uppdatera med nya bilder nu, UTAN att behöva radera äldre bilder först.

Håller med! smile

Tja!
MrLego Volvonörd
17 augusti 2010 · 1 187 Inlägg

Dennis_999 skrev:

MrH skrev:
Jag har inte hunnit utvärdera det nya kommentarssytemet än, men nu hoppas jag att ni tar tag i det här med möjligheten att flytta bilder med tillhörande kommentarer också så snart som möjligt. Vi är många som väntar på att kunna uppdatera med nya bilder nu, UTAN att behöva radera äldre bilder först.

Håller med! smile

Håller enbart med! Vi är väldigt många (skulle jag tro) som väntar med att kunna uppdatera med bilder och flytta dem gamla som man har kunnat göra tidigare. SNÄLLA ta tillbaka det så man kan uppdatera bilen igen!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
te_wik Forummoderator
17 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

Inte hunnit pröva de nya funktionerna destomer men det ser riktigt lovande ut smile

Kan du kanske sammanfatta de nya funktionerna?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
17 augusti 2010 · 1 418 Inlägg

Jag upplever de som att sidan är mkt långsammare nu, spec när man kollar bland GB och komentarerna

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
chrizz Administratör
17 augusti 2010 · 11 778 Inlägg

Prestandan och driftstabiliteten är lite svajande just nu då vi fortfarande jobbar med sajten. När vi är klara så kommer prestandan och driften att återgå till det normala.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
LeafBox Lat Perfektionist
17 augusti 2010 · 6 359 Inlägg

Tänkte precis påpeka att jag har haft lite problem att komma åt sajten idag tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang