Besiktiga med USA blinkers?

Skaune
17 september 2010 ·

ja de var ju dags o besiktiga kärran, men har hört olika ang usa blinkers, dessa som jag har är inte den äkta amerikanska versionen som min bror har t.ex utan den som finns här på svenska marknaden. Men vad säger bilprovningen? Har original liggandes och de tar ju inte många sekunder o byta, men behöver jag göra det?

Jeppster
17 september 2010 · 160 Inlägg

Om det nu är så lätt att byta så kan man lika väl byta och slippa att riskera att det blir ombes

Skaune
17 september 2010 ·

och om de nu e ok att bes med dom på, varför då byta?

Ponta_006
17 september 2010 · 58 Inlägg

min är besiktad med usa blinkers, dock är det en 940. bara dom inte lyser så får man ha det, va jag har hört:) Jag har dock en knapp till dom så ja kan stänga av dom

Senast redigerat av Ponta_006 (17 september 2010)

Slash Saabifierad
17 september 2010 · 2 026 Inlägg

I och med att USA-blinkers till 850 gör att det lyser orange hela tiden skulle jag tippa på att din bil skulle få nedslag på felaktig färg på positionsljus fram alternativt fast sken på blinkers vilket gör att det är bättre att byta.

USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
fredde850
17 september 2010 · 45 Inlägg

jag fick ombes för dom

man kan inte ha for mycket effekt, bara för lite fäste
Volkswagen Golf 2 "Gti Grupp F" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2010 · 14 039 Inlägg

Slash skrev:
I och med att USA-blinkers till 850 gör att det lyser orange hela tiden skulle jag tippa på att din bil skulle få nedslag på felaktig färg på positionsljus fram alternativt fast sken på blinkers vilket gör att det är bättre att byta.

USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden.

Fattar inte "Blinkers ska väl blinka inte lysa"??? Förklara för mig!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 september 2010 · 6 017 Inlägg

Slash skrev:
USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden.

Det är inte det som är fel eftersom det är parkeringsljuset som lyser. Det som är olagligt är att ha orange parkeringsljus frammåt. men om man borrar in en vit lampa i blinkersen också så kan man göra det hela lagligt, men då tappar man ju hela iden med usa blinkers

Jonas
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2010 · 14 039 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Slash skrev:
USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden.

Det är inte det som är fel eftersom det är parkeringsljuset som lyser. Det som är olagligt är att ha orange parkeringsljus frammåt. men om man borrar in en vit lampa i blinkersen också så kan man göra det hela lagligt, men då tappar man ju hela iden med usa blinkers

Är det orange parkeringsljus framåt i USA???? HM!!!!! På min -86 Vette är det både vitt parkeringsljus och vit blinkers fram. Fattar inte detta med orange mparkeringsljus??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 september 2010 · 6 017 Inlägg

Vettemannen skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Slash skrev:
USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden.

Det är inte det som är fel eftersom det är parkeringsljuset som lyser. Det som är olagligt är att ha orange parkeringsljus frammåt. men om man borrar in en vit lampa i blinkersen också så kan man göra det hela lagligt, men då tappar man ju hela iden med usa blinkers

Är det orange parkeringsljus framåt i USA???? HM!!!!! På min -86 Vette är det både vitt parkeringsljus och vit blinkers fram. Fattar inte detta med orange mparkeringsljus??

/Benny

Det beror på att din bil är svensksåld

Jonas
Bagarn
18 september 2010 · 689 Inlägg

På 850 så har du original p-ljus ute i blinkersdelen ovanför blinkerslampan (dom är separerade från varandra! Byter man till USA-blinkers på dessa så har du bara en lampa där, dvs en blinkerslampa som då även blir p-ljus så den lyser gult hela tiden (vilket inte är godkänt) och blinkar när du blinkar!

Senast redigerat av Bagarn (18 september 2010)

Fire-Fox
18 september 2010 · 632 Inlägg

Det är inte lagligt. Vet många av mina kompisar som försökt att besikta med USA blinkers men nästan alla åker dit pga att det lyser orange från positionsljusen. Mitt råd är att lägga den där minuten det tar att sätta på original blinkers och sedan besikta med det.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2010 · 14 039 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Vettemannen skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Det är inte det som är fel eftersom det är parkeringsljuset som lyser. Det som är olagligt är att ha orange parkeringsljus frammåt. men om man borrar in en vit lampa i blinkersen också så kan man göra det hela lagligt, men då tappar man ju hela iden med usa blinkers

Är det orange parkeringsljus framåt i USA???? HM!!!!! På min -86 Vette är det både vitt parkeringsljus och vit blinkers fram. Fattar inte detta med orange mparkeringsljus??

/Benny

Det beror på att din bil är svensksåld

Nej, den är intagen som flyttgods -88.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Volvo_Mannen Volvoskadad
18 september 2010 · 6 017 Inlägg

Vettemannen skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Vettemannen skrev:

Är det orange parkeringsljus framåt i USA???? HM!!!!! På min -86 Vette är det både vitt parkeringsljus och vit blinkers fram. Fattar inte detta med orange mparkeringsljus??

/Benny

Det beror på att din bil är svensksåld

Nej, den är intagen som flyttgods -88.

/Benny

Isåfall har du dispens att ha orange pos ljus fram, röda blinkers bak och slippa sidoblinkers.

Jonas
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2010 · 14 039 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Vettemannen skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Det beror på att din bil är svensksåld

Nej, den är intagen som flyttgods -88.

/Benny

Isåfall har du dispens att ha orange pos ljus fram, röda blinkers bak och slippa sidoblinkers.

Jo, jag har dispens. Det är gula positionsljus fram och röda positionsljus bak, vitt parkeringsljus och vita blinkers fram vidare röda blinkers bak och inga skärmblinkers. Det är också dispens på originalbältena. Dispensen heter F97B

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (18 september 2010)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Skaune
18 september 2010 ·

Vettemannen skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Vettemannen skrev:

Nej, den är intagen som flyttgods -88.

/Benny

Isåfall har du dispens att ha orange pos ljus fram, röda blinkers bak och slippa sidoblinkers.

Jo, jag har dispens. Det är gula positionsljus fram och röda positionsljus bak, vitt parkeringsljus och vita blinkers fram vidare röda blinkers bak och inga skärmblinkers. Det är också dispens på originalbältena. Dispensen heter F97B

/Benny

jag hade oxå sånna dispanser på min Trans Am! Vill minnas att man hade fritt fram och trimma dessa bilar som var flyttgods? vet dock inte vart tusan jag fått det ifrån?

Kommer iaf slänga på vita blinkers idag så slipper man tjafset på SBP!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 september 2010 · 14 039 Inlägg

Axor skrev:

Vettemannen skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Isåfall har du dispens att ha orange pos ljus fram, röda blinkers bak och slippa sidoblinkers.

Jo, jag har dispens. Det är gula positionsljus fram och röda positionsljus bak, vitt parkeringsljus och vita blinkers fram vidare röda blinkers bak och inga skärmblinkers. Det är också dispens på originalbältena. Dispensen heter F97B

/Benny

jag hade oxå sånna dispanser på min Trans Am! Vill minnas att man hade fritt fram och trimma dessa bilar som var flyttgods? vet dock inte vart tusan jag fått det ifrån?

Kommer iaf slänga på vita blinkers idag så slipper man tjafset på SBP!

Vidare så har vi oxå fördelen att SBP endast mäter CO-halten och inget annat och gränsvärdet ligger på 4,5 mot det vanliga 0,5.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Slash Saabifierad
18 september 2010 · 2 026 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Slash skrev:
USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden.

Det är inte det som är fel eftersom det är parkeringsljuset som lyser. Det som är olagligt är att ha orange parkeringsljus frammåt. men om man borrar in en vit lampa i blinkersen också så kan man göra det hela lagligt, men då tappar man ju hela iden med usa blinkers

Med andra ord: USA-blinkers är inte lagliga när dom lyser hela tiden då deras blinkerslampa har fast sken när parkeringsljuset/halvljuset är igång. USA-blinkers har enbart en lampa (blinkerslampa), ej två.

Hade du bemödat dig att läsa hela mitt inlägg hade du sett:
"I och med att USA-blinkers till 850 gör att det lyser orange hela tiden skulle jag tippa på att din bil skulle få nedslag på felaktig färg på positionsljus fram alternativt fast sken på blinkers vilket gör att det är bättre att byta."

Man ska inte ta ut enskilda meningar och hävda att man har fel när just meningen sitter i ett sammanhang.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang