Release: Garaget 9.2

chrizz Administratör
22 september 2010 · 11 780 Inlägg

Nu under eftermiddagen har vi släppt en ny uppdatering av Garaget med ett antal förbättringar.

Inställningar för händelser och prenumerationer
Det går nu att välja bort information som ska visas, antingen baserat på händelsetyp (t.ex. ny kommentar, nytt blogginlägg, osv) eller per användare. Det finns också en översikt där man kan se sina prenumerationer (i dagsläget är endast forumtrådar aktuellt) samt hantera dessa. Inställningarna för händelser och prenumerationer finns under länken "Inställningar" under informationsikonen samt under Min sida/Kontoinställningar.

Topplistor
Topplistorna har fått sig en uppfräschning och Top 250-listan har utökats till Top 500.

Flytt av bilder
Det går nu återigen att flytta bilder från sin bil till galleriet och få med alla kommentarer.

Utöver dessa större förbättringar så tillkommer i vanlig ordning ett antal småfixar samt en del skruvande bakom kulisserna. Som vanligt är vi väldigt tacksamma om ni uppmärksammar oss på problem och fel som ni hittar.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 september 2010 · 2 486 Inlägg

Många saker som känns riktigt bra. smile

Dock är jag negativ till reklamen mitt i forumet. Men det kanske är ett måste för att det ska gå runt. hmm

JDMy00 ClubJDM.se
22 september 2010 · 1 608 Inlägg

Ja som sagt, reklamen mitt i forumet är riktigt störande.. Men annars så ser det bra ut. smile

Mazda Mx-5 (1999)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
22 september 2010 · 8 744 Inlägg

Reklamen är lite störande ja men en sak som är ännu mer störande (kanske gäller bara mig dock, men det verkar inte troligt), är att så fort jag gjort ett nytt inlägg i forumet eller med jämna mellanrum så loggas jag ut!? Hände nu när jag skrev det här inlägget t.ex. Grymt skönt dock att ni tagit tillbaks flyttfunktionen för bilder, det tackar jag för!

Senast redigerat av ChriZtoffer (22 september 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
ZonaX Svetsare
22 september 2010 · 3 150 Inlägg

Skrev ang. reklamen mitt i sidan, i förra tråden men trodde det va en bugg  sad

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
OskarLB
22 september 2010 · 82 Inlägg

Jag har inte lagt märke till någon reklam.  Kanske beror på att jag har add-blockers....

twin_cam Smålänning
22 september 2010 · 7 877 Inlägg

Håller med om reklamen. Ser inte särskilt snyggt ut heller tyvärr... Gick det inte ha kvar den länst upp som innan? Eller vad är tanken (om det inte bara är ett misstag tongue ).

Ser bra ut annars.
Ni ska ha en stor eloge för att denna ändå rätt stora sida går så blixtsnabbt som den gör. En av de snabbaste sidorna jag vet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
isak90
22 september 2010 · 1 997 Inlägg

Jag stör mig också väldigt mycket på reklamen mitt i..

Måste den verkligen va där? hmm

Bjare
22 september 2010 · 945 Inlägg

Mycket störande. Men som någon tidigare tagit upp, Garaget.org är vinstdrivande och det kanske är därför??
http://img830.imageshack.us/img830/1074/sdsdsdl.jpg

Däremot ser jag bara denna reklamen när jag klickat in på en tråd för att sen bläddra tillbaka.
Ska det vara såhär? Kan vi förvänta oss mer reklam? Mitt intresse är förlorat för sidan, om så är fallet.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
chrizz Administratör
22 september 2010 · 11 780 Inlägg

Är det den mellan trådarna vid t.ex. sökning som stör mest? Den som ses i skärmdumpen här ovanför alltså?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
twin_cam Smålänning
22 september 2010 · 7 877 Inlägg

chrizz skrev:
Är det den mellan trådarna vid t.ex. sökning som stör mest? Den som ses i skärmdumpen här ovanför alltså?

Ja precis. Ser inte riktigt bra ut tyvärr...

Men är det för finansieringens skull som det MÅSTE vara så?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 september 2010 · 2 486 Inlägg

chrizz skrev:
Är det den mellan trådarna vid t.ex. sökning som stör mest? Den som ses i skärmdumpen här ovanför alltså?

Reklamen får gärna finnas, men helst placerad högst upp eller längst ner på sidan - så fort det hamnar mitt i en sida är det ruskigt irriterande.

Många forum använder just den typen av reklam för att folk ska registrera en användare då det endast visas för de som inte är inloggade...

Bjare
22 september 2010 · 945 Inlägg

chrizz skrev:
Är det den mellan trådarna vid t.ex. sökning som stör mest? Den som ses i skärmdumpen här ovanför alltså?

Stämmer.

Såg nyss att du tvingar oss att se på reklam MITT I trådarna numera också.
Om jag ska vara ärlig så kan jag leva med den som man ser inne i en tråd.

Men får jag välja? Knappast. Men leka med tanken? Tag bort rubbet.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
chrizz Administratör
22 september 2010 · 11 780 Inlägg

Tar vi bort annonserna så kan vi inte driva sajten vidare, det förstår nog alla. Däremot är det naturligtvis inte meningen att annonserna ska vara så pass påtagliga och många att det stör. Vi har alltid varit sparsamma med hur många annonser vi visar och hur vi visar dem, just för att inte störa. Vi skulle kunna trycka in hur mycket som helst egentligen för att maximera potentiella intäkter, men har valt att inte göra det.

Förändringarna i annonsupplägget i forumet är ett test egentligen. Vi måste testa oss fram till vad som fungerar bäst, och annonsen mellan trådarna i t.ex. sökning kan jag hålla med om kanske är något för påtaglig och störande, så jag har nu tagit bort den.

Den nya annonsen under första inlägget i en tråd behöver vi dock ha kvar. En sån annons på varje sida som visar innehållet i en tråd kommer att finnas kvar. Den är nödvändig helt enkelt. Jag tycker inte att den är störande alls faktiskt. Den kommer aldrig att visa störiga bilder heller utan det är endast diskreta textannonser.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
P-H-G Utbildad proffsamatör
22 september 2010 · 782 Inlägg

Vill inte vara den som säger "Vad var det jag sa?!" men ja... Vad var det jag sa?! smile

Sorry Chrizz, kunde inte motså wink

dahlens SÄNK MER!
23 september 2010 · 389 Inlägg

blir utloggad till och från sen uppdateringen. användr mig av firefox

Volvo 240 GL "Max" (1988)
chrizz Administratör
23 september 2010 · 11 780 Inlägg

dahlens skrev:
blir utloggad till och från sen uppdateringen. användr mig av firefox

Det har hänt mig också. Vi kollar på det just nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
_DamnIt R1 driver!
23 september 2010 · 5 128 Inlägg

Även jag har problemet att jag blir utloggad lite hela tiden med Firefox. Plus, innan gick det att va inloggad hela tiden (det med spara inlogg), och nu måste jag logga in varenda gång.

Så jätte bra om du kikar på det! smile

te_wik Forummoderator
23 september 2010 · 12 813 Inlägg

Till Er som störs på reklamen, varför använder ni inte någon typ av Adblocker? Jag slipper massa onödig reklam, bara de som finns just under meddelandefältet när jag skriver här, tex chassIT.se, Blue Power styling, Styling 4U osv, men inga google annonser.

Så mig stör det inte, just nu blockerar Adblock 13 av 103 filer.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
chrizz Administratör
23 september 2010 · 11 780 Inlägg

te_wik skrev:
Till Er som störs på reklamen, varför använder ni inte någon typ av Adblocker? Jag slipper massa onödig reklam, bara de som finns just under meddelandefältet när jag skriver här, tex chassIT.se, Blue Power styling, Styling 4U osv, men inga google annonser.

Så mig stör det inte, just nu blockerar Adblock 13 av 103 filer.




Mvh Tommy

Eller så är man intresserad av reklamen här då det oftast är bra relevanta annonsörer som faktiskt kan erbjuda något. Ignorerar alla reklamen så får vi lägga ned, så enkelt är det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang