Audi a4 1,8t -97 ladd problem!!

Crizpen
9 oktober 2010 · 33 Inlägg

tjena har en audi a4 1,8t 97a som  haft ca 1,1 i bar nu helt plötsligt efter lite ström i batteri så laddar den ca 0,4 bar vid fullt gaspådrag.. spelar inte någon roll vilken växel jag har.. vad skulle det kunna vara?? Har inte kollat upp någonting ännu !!

MvH Crizpen

"Allt går om man vill ;P "
Audi 100 2,5tdi "Pendlar bilen" (1993)
HenrikssonMedia
9 oktober 2010 · 236 Inlägg

Efter lite ström i batteriet, hur menar du då? att batteriet tog slut eller? Låter som din bil har gått in i något felsäkert/service läge av någon anledning. Prova att ta bort kablarna till batteripoolerna i 5min och sätt tillbaks dem. Brukar ofta räcka för att boxen skall "nollställas".

BMW E46 M3 "SMG2" (2003)
Crizpen
9 oktober 2010 · 33 Inlägg

okeej.. tänkte kolla med datan senare.. vi har ju programmet big_smile

"Allt går om man vill ;P "
Audi 100 2,5tdi "Pendlar bilen" (1993)
AEN
10 oktober 2010 · 686 Inlägg

Soft Limp mode / Limp mode
Av någon anledning... kan finnas ett gäng skäl till detta... igen annan symptom?
Motorfläkt på max vid kallstart?
Vacuumläcka...
Någon solenoid som krånglar...
LMM...
Som sagt för svårt att säga utan koder eller flera symptomer...

Crizpen
10 oktober 2010 · 33 Inlägg

Lmm,lambda,tändspole,dumpventil, bränsle filter bytt under sommarn..

"Allt går om man vill ;P "
Audi 100 2,5tdi "Pendlar bilen" (1993)
AEN
10 oktober 2010 · 686 Inlägg

Du har inga konstigheter vid kallstart eller med tempmätaren...
Anledningen till varför jag fråga är för att jag har ett liknande problem som lett mig till en trasig tempgivare... lustig liten sak det där som kan ge massor med konstiga problem som absolut inte har med temperaturen i sig att göra...

Kolla felkoder!

annars kan det som sagt vara batteriet som är dåligt... att det inte ger full styrka vilket skickar bilen i limpmode eller liknande för att skydda bilen pga dom låga strömvärderna... Limpmode eller soft limp ger ju grundladd som brukar ligga på 0.3-0.4 beroende på motor och modell

men som sagt kolla felkoder det är ju det säkraste sättet att se vad som är fel (om det finns några) annars mät spänningen på batteriet både när den är avstängd samt när bilen är igång och laddar

Crizpen
11 oktober 2010 · 33 Inlägg

okej.. skall göra det till helgen:D

"Allt går om man vill ;P "
Audi 100 2,5tdi "Pendlar bilen" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang