Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

chrizz Administratör
14 december 2010 · 11 778 Inlägg

Garaget är och kommer att förbli en sida av och för motorentusiaster. Därför vill vi även att bloggarna främst handlar om bilar och livet kring bilar. På förekommen anledning har vi valt att dra ett streck över det som en gång var ”bloggarna” och börja om från början med några små förändringar i upplägget.

Vi hoppas att alla, och speciellt ni som bloggar flitigt, tar ert ansvar och hjälper oss att återställa fokus i bloggarna till vad som är viktigt för oss alla, nämligen våra bilar. Det hänger på er i slutändan.

Dessa förändringar har skett:

* Bloggen byter namn till Fordonsbloggen.
* Fordonsbloggens syfte är att  handla om fordon och ditt liv kring fordon.
* Fordonsbloggen är ett komplement till forumet avsett för inlägg av mer personlig karaktär som generellt saknar diskussionsunderlag.
* Fordonsbloggen är inte ett andra-forum för att skapa diskussion, debatt, framföra synpunkter på sajten eller förslag till förändringar. Vi har lämpliga diskussionsforum för alla dessa ändamål.
* Fordonsbloggen skall inte handla om politik, smink, eller annat irrelevant för Garagets målgrupp. För dessa ämnen finns andra bättre lämpade sajter än Garaget.
* ”Mest tummade inläggen” är borttagen, samlingsfliken Fordonsbloggar visar nu endast de senaste inläggen som skrivits.
* Inga inlägg har raderats, men blogginlägg skrivna innan tidpunkten för denna uppdatering kommer inte att visas under samlingsfliken Fordonsbloggar.
* En ny prenumerationsmöjlighet har införts för att du enkelt skall kunna följa de användares inlägg du är intresserad av (du får redan information när en av dina vänner skrivit ett nytt inlägg).

Mvh Christian

PS. Mer omfattande förändringar i galleriet och video-sektionen står på tur.

Edit: Kompromissförslag: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2538813

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

Herregud ja så kan man ju med lösa saker o ting..

Måste fråga vad ni anser vad som e bil relaterat då..
Är det att någon krockat med sin bil eller att man sett en fin bil eller vad??
Kan ju vara bra att ge ett par exempel på vad som är fordons/bil relaterat liksom...smile

Sen måste jag ju ställa den självklara fråga om det är så här ni tror ni löser kritiken emot eran sida???
Genom att sticka huvudet i sanden än att ta till er den kritik som riktas den senaste tiden emot sidan o er som admin..

PÅ detta sätt tror jag att ni kommer o tappa ännu fler medlemmar tyvärr...

Senast redigerat av skruttan (14 december 2010)

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

Ledsen å Garagets vägnar att "allt" tog denna vändning.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Supraner VIP Medlem
14 december 2010 · 251 Inlägg

Jag tycker att det var bra gjort!! smile
har faktiskt sett en del helt onödiga blogginlägg som jag kan logga in på facebook för att se...

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

G.org har jag sett som en sida där vi med motorintresse samlas. Via bloggarna och bloggtoppen har man hittat nya bekantskaper och sedan följt deras liv och kunnat diskutera saker.
Ska man nu alltså tvingas söka upp ett annat forum för att diskutera med samma människor bland folk som inte alls har samma intresse?

Tycker detta är ett steg bakåt för G.org. Det var bra, det som behövdes(och fortfarande behövs) var/är fler moderatorer och tydligare regler.

LeafBox Lat Perfektionist
14 december 2010 · 6 359 Inlägg

Skitbra! Det var ju bara blogginläggen om bilar som var intressant ändå (?)
Och det har vart mkt snack om galleriet nu, hoppas det är värt väntan bara

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Aerodynamik ...
14 december 2010 · 7 120 Inlägg

Bra som fan! Det gick verkligen överstyr på slutet..

Senast redigerat av Aerodynamik (14 december 2010)

BjorNSX
14 december 2010 · 260 Inlägg

TCG skrev:
G.org har jag sett som en sida där vi med motorintresse samlas. Via bloggarna och bloggtoppen har man hittat nya bekantskaper och sedan följt deras liv och kunnat diskutera saker.
Ska man nu alltså tvingas söka upp ett annat forum för att diskutera med samma människor bland folk som inte alls har samma intresse?

Tycker detta är ett steg bakåt för G.org. Det var bra, det som behövdes(och fortfarande behövs) var/är fler moderatorer och tydligare regler.

Bra inlägg!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
StahlgrenDesignMk3
14 december 2010 · 50 Inlägg

Delade känslor angående detta.. Känns lite som sista utvägen då garaget.org´s "crew" inte kunde få bukt med smutskastningen som pågick på annat sätt än att straffa alla!
Visst garaget.org är en bilrelaterad sida så kan förstå eran poäng där, men alla forum (oavsett inriktning) behöver ett "rum" där man kan få prata av sig om bekymmer och händelser i vardagen!
Tycker det hela kunde skötts bättre från första början och ni (garaget) kunde satt stopp på det i tidigare skede och med bättre resultat!

Men som sagt.. är ju först och främst ett bilforum..

www.ldkpracecrew.webs.com
"Vi som fixar dom bästa träffarna och eventen runt om i skaraborg"
Toyota Supra Mk3 3,0 Turbo "The White Pearl" (1990)
Subaru Impreza WRX "SCR-Edition" (2006)
Aerodynamik ...
14 december 2010 · 7 120 Inlägg

Ni har ju blogg.se och flashback om ni vill läsa om liknande saker..

StahlgrenDesignMk3
14 december 2010 · 50 Inlägg

TCG skrev:
G.org har jag sett som en sida där vi med motorintresse samlas. Via bloggarna och bloggtoppen har man hittat nya bekantskaper och sedan följt deras liv och kunnat diskutera saker.
Ska man nu alltså tvingas söka upp ett annat forum för att diskutera med samma människor bland folk som inte alls har samma intresse?

Tycker detta är ett steg bakåt för G.org. Det var bra, det som behövdes(och fortfarande behövs) var/är fler moderatorer och tydligare regler.

Bra sagt!

www.ldkpracecrew.webs.com
"Vi som fixar dom bästa träffarna och eventen runt om i skaraborg"
Toyota Supra Mk3 3,0 Turbo "The White Pearl" (1990)
Subaru Impreza WRX "SCR-Edition" (2006)
FL3JM Inga konstigheter
14 december 2010 · 2 064 Inlägg

Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

StahlgrenDesignMk3
14 december 2010 · 50 Inlägg

FL3JM skrev:
Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

Att uttala sig i frågan om det är "bra eller dåligt" när du som du säger aldrig läst eller själv bloggat kanske inte är helt korrekt?
Kommer du börja blogga nu när det är en strikt "fordonsblogg" ?wink

www.ldkpracecrew.webs.com
"Vi som fixar dom bästa träffarna och eventen runt om i skaraborg"
Toyota Supra Mk3 3,0 Turbo "The White Pearl" (1990)
Subaru Impreza WRX "SCR-Edition" (2006)
xorox_88 Smack that ass!!
14 december 2010 · 2 953 Inlägg

bra uppdatering smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Masterworks
14 december 2010 ·

FL3JM skrev:
Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

Det var väll det projekttrådarna var till för?

Gorg e på väg mot en säker död då man inte fattar att det inte
går att ha användare som inte är intresserad av bilar
på en bilsajt bara för att få upp medlemsantalet...  roll

Frissan
14 december 2010 · 4 693 Inlägg

Riktigt tråkigt

Booyakasha!
TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

Masterworks skrev:

FL3JM skrev:
Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

Det var väll det projekttrådarna var till för?

Gorg e på väg mot en säker död då man inte fattar att det inte
går att ha användare som inte är intresserad av bilar
på en bilsajt bara för att få upp medlemsantalet...  roll

"Uppdateringar pågår. Garaget är snart tillbaka!"
Rädsla för att ta in tjejer i styret så hela G.org stängdes ner tills bloggarna var borttagna för att undvika publiciteten och alla tummar?
Jobbigt när demokratin gör sig hörd? smile

LeafBox Lat Perfektionist
14 december 2010 · 6 359 Inlägg

TCG skrev:

Masterworks skrev:

FL3JM skrev:
Fattar inte varför folk är så upprörda, vill dom prata annat än bilar kan dom väl hålla sig till flashback eller fejsbok. Jag har aldrig läst bloggar här och det finns nog en anledning för det. tongue
Fordonsblogg är perfekt, då kan man skriva om sin bil, t.ex om man håller på med nått litet eller stort projekt, alltid kul att följa sånt om det är en ball bil. smile

Det var väll det projekttrådarna var till för?

Gorg e på väg mot en säker död då man inte fattar att det inte
går att ha användare som inte är intresserad av bilar
på en bilsajt bara för att få upp medlemsantalet...  roll

"Uppdateringar pågår. Garaget är snart tillbaka!"
Rädsla för att ta in tjejer i styret så hela G.org stängdes ner tills bloggarna var borttagna för att undvika publiciteten och alla tummar?
Jobbigt när demokratin gör sig hörd? smile

Haha, ni som har kolla på "tips,förslag" delen av forumet skulle märkt redan igår att detta var påväg.
Och att Chrizz jobbat på det ett tag, så jag tror inte det var tanken, bara dålig tajmin

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Grimling Professionell amatör
14 december 2010 · 451 Inlägg

Känns som en bra uppdatering ! Jag har aldrig varit intresserad av bloggar vare sig på g.org eller någon annanstans, men nu kan den funka bra om man vill säga vad man gjort med bilen utan att starta en hel projekttråd ! Tänk vad rörigt om alla skulle ha en egen projekttråd så fort dom byter till vinterdäck eller besiktigar bilen, vad vet jag !?

Kanon detta imo !

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Masterworks
14 december 2010 ·

Grimling skrev:
Känns som en bra uppdatering ! Jag har aldrig varit intresserad av bloggar vare sig på g.org eller någon annanstans, men nu kan den funka bra om man vill säga vad man gjort med bilen utan att starta en hel projekttråd ! Tänk vad rörigt om alla skulle ha en egen projekttråd så fort dom byter till vinterdäck eller besiktigar bilen, vad vet jag !?

Kanon detta imo !

Hahaha... Kommer bli grymma bloggar!

"I dag fyllde jag på lite luft i höger framhjul"

Tur att vi kan blogga om det, för annars skulle vi ju va tvungna att ha
med det i våra projekttrådar?

E fortfarande inte bloggarna som är problemet!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang