Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Eberlund VW Ägare
15 december 2010 · 1 011 Inlägg

Bensinskallen skrev:

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

Om folk börjar snacka skit om varandra och gräla, skapar dålig stämning och oreda, då är det väl klart att de blir utskickade?

Givetvis ska det bli utslängda som ställer till med oreda och störning. Men ska man förbjuda alla från att diskutera annat än bilar på en bilträff bara för att det finns en risk att några kan bli ovänner.


Seriöst skulle jag nog vilja påstå att det finns fler bloggar som handlar om annat än bilar där det inte blir oreda och irritation än bloggar som det blir oreda och irritation på.

Henrik Eberlund
ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

snälla nån man kan inte jämföra vingåkraträffen och gorg vingåkraträffen är ju en allmän träff och gorg är ju en ren bilsida

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
drazen_gti
15 december 2010 · 807 Inlägg

Carro_87 skrev:
Nu orkar jag snart inte med g.orgs gnäll längre! Ska man behöva sitta på X-antal olika sidor för att kunna kolla på bilar/blogga/lära känna folk? Det har ju funkat alldeles utmärkt här ett tag. Tycker det var toppen att kunna kolla på bilar och skriva av sig lite om problem i livet!
Håller dock med om att det senaste tjötet ang. vissa tjejers existens här på g.org var lite långdraget... men straffa inte alla för det...

jag gillar kristna nyhetsbrev, jag vill att gorg startar ett samarbete med kyrkan och styr upp det direkt! För jag orkar inte surfa in på svenska kyrkans hemsida, jag vill ha det här! OBS fullt med ironi

I'd rather die like a man, than live like a coward
Carro_87
15 december 2010 · 181 Inlägg

drazen_gti skrev:

Carro_87 skrev:
Nu orkar jag snart inte med g.orgs gnäll längre! Ska man behöva sitta på X-antal olika sidor för att kunna kolla på bilar/blogga/lära känna folk? Det har ju funkat alldeles utmärkt här ett tag. Tycker det var toppen att kunna kolla på bilar och skriva av sig lite om problem i livet!
Håller dock med om att det senaste tjötet ang. vissa tjejers existens här på g.org var lite långdraget... men straffa inte alla för det...

jag gillar kristna nyhetsbrev, jag vill att gorg startar ett samarbete med kyrkan och styr upp det direkt! För jag orkar inte surfa in på svenska kyrkans hemsida, jag vill ha det här! OBS fullt med ironi

Det var ju också moget...

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....
Ford Mustang "Pony Xpress" (2011)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Har startat min bloggundersökning idag,
än så länge står det 2-1 till gamla bloggens fördel.

Mao folk vill* läsa om annat än fordon, det finns ju det styrda forumet till för...
(*än så länge en undersökningen)

Undersökningen kommer att pågå ett tag bland blogganvändarna,
och jag kommer att summera slutresultatet sen.




Att vifta med kuken framför dagis var den sämsta liknelsen jag hör, bara vulgärt !





Tänk så här istället:

Vi har bara en ishall.

Majoriteten ville dansa isdans och fick göra det fram tills nyligen.
Plötsligt tas istiden bort från majoriteten och bandykillarna som är i minioritet får all istid.

Med västvärldens sätt att se på saker och ting så borde majoritetens vilja få styra,
inte som komunismens 5års planer bestämda av några få som ledde till katastrof...

Carro_87
15 december 2010 · 181 Inlägg

drazen_gti skrev:

Carro_87 skrev:

drazen_gti skrev:

jag gillar kristna nyhetsbrev, jag vill att gorg startar ett samarbete med kyrkan och styr upp det direkt! För jag orkar inte surfa in på svenska kyrkans hemsida, jag vill ha det här! OBS fullt med ironi

Det var ju också moget...

sant ju... vill du skriva av dig om dina pms problem så finns det ställen för sånt

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!
Jag säger bara vad jag tycker, som så många andra här i forumet!

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....
Ford Mustang "Pony Xpress" (2011)
BjorNSX
15 december 2010 · 260 Inlägg

Sharky skrev:
Nu är "vi" väldigt försiktiga att börja dela upp "oss" i "vi" och "dom".

Det finns inget sådant.  Alla som kan bete sig är välkomna på Garaget. Behövs någon slängas ut för att denne inte beter sig så är det vi moderatorer och administratörer som fattar det beslutet. Ingen pöbelmentalitet tack.

Sedan att Garaget är till för viss slags verksamhet och inte för annan har inget att göra med vilka som är välkomna per se.

Håll inte på att sprätta sand om detta eller försöka hitta lustiga liknelser. Tråden är till för att ventilera sin åsikt om "blogg-formatet" på Garaget. Inte en massa annat.

Göran
Moderator

Även om jag är av åsikten att Gorg vinner på fri blogg så måste jag ändå ge en eloge till detta inlägg. Man ser ju lika tråkiga inlägg här som det klagades på i bloggarna..... och vad säger det?

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

har en fråga nu bara... dom inläggen som man har skrivit före ändringen får man ha kvar dom eller ska dom  raderas?

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
te_wik Forummoderator
15 december 2010 · 12 813 Inlägg

ironhead skrev:
har en fråga nu bara... dom inläggen som man har skrivit före ändringen får man ha kvar dom eller ska dom  raderas?

Läs första inlägget i denna tråden. Där står att inga gamla inlägg har raderats.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ironhead volvoraggare
15 december 2010 · 4 776 Inlägg

te_wik skrev:

ironhead skrev:
har en fråga nu bara... dom inläggen som man har skrivit före ändringen får man ha kvar dom eller ska dom  raderas?

Läs första inlägget i denna tråden. Där står att inga gamla inlägg har raderats.



Mvh Tommy

har läst det men   ska vi medlemmar radera dom själva eller dom som inte handlar om fordon asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
te_wik Forummoderator
15 december 2010 · 12 813 Inlägg

ironhead skrev:

te_wik skrev:

ironhead skrev:
har en fråga nu bara... dom inläggen som man har skrivit före ändringen får man ha kvar dom eller ska dom  raderas?

Läs första inlägget i denna tråden. Där står att inga gamla inlägg har raderats.



Mvh Tommy

har läst det men   ska vi medlemmar radera dom själva eller dom som inte handlar om fordon asså

Kan jag verkligen inte tänka mig.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Putteliten
15 december 2010 · 9 068 Inlägg

ironhead skrev:

Eberlund skrev:
Vad är nästa nyhet på Vingåkraträffen?

Att man bara får prata bilar på träffen? Pratar du om något annat blir du utslängd eller?

snälla nån man kan inte jämföra vingåkraträffen och gorg vingåkraträffen är ju en allmän träff och gorg är ju en ren bilsida

De va ju fan oxå! Trodde Vingåkraträffen var en bilträff, den annonseras som det i alla fall....

BjorNSX
15 december 2010 · 260 Inlägg

Alpenretter skrev:
Har startat min bloggundersökning idag,
än så länge står det 2-1 till gamla bloggens fördel.

Mao folk vill* läsa om annat än fordon, det finns ju det styrda forumet till för...
(*än så länge en undersökningen)

Undersökningen kommer att pågå ett tag bland blogganvändarna,
och jag kommer att summera slutresultatet sen.


Tänk så här istället:
Vi har bara en ishall.
Majoriteten ville dansa isdans och fick göra det fram tills nyligen.
Plötsligt tas istiden bort från majoriteten och bandykillarna som är i minoritet får all istid.
Med västvärldens sätt att se på saker och ting så borde majoritetens vilja få styra,
inte som kommunismens 5års planer bestämda av några få som ledde till katastrof...

...eller så här:
Denna is är så stor att vi kan leka på den båda grupper och vi är så långt ifrån varandra att man måste åka bort till den andra för att se vad den gruppen gör och om man kan reta sig på vad den håller på med!!! Vill man slippa reta sig på dem där borta så är det bara att låta bli att åka dit.
Dessutom tror jag att båda grupper kan ha utbyte av varandras aktiviteter.

Senast redigerat av BjorNSX (15 december 2010)

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
sirmiro Double-Unicorn Rider
16 december 2010 · 2 486 Inlägg

BjorNSX skrev:

Alpenretter skrev:
Har startat min bloggundersökning idag,
än så länge står det 2-1 till gamla bloggens fördel.

Mao folk vill* läsa om annat än fordon, det finns ju det styrda forumet till för...
(*än så länge en undersökningen)

Undersökningen kommer att pågå ett tag bland blogganvändarna,
och jag kommer att summera slutresultatet sen.


Tänk så här istället:
Vi har bara en ishall.
Majoriteten ville dansa isdans och fick göra det fram tills nyligen.
Plötsligt tas istiden bort från majoriteten och bandykillarna som är i minoritet får all istid.
Med västvärldens sätt att se på saker och ting så borde majoritetens vilja få styra,
inte som kommunismens 5års planer bestämda av några få som ledde till katastrof...

...eller så här:
Denna is är så stor att vi kan leka på den båda grupper och vi är så långt ifrån varandra att man måste åka bort till den andra för att se vad den gruppen gör och om man kan reta sig på vad den håller på med!!! Vill man slippa reta sig på dem där borta så är det bara att låta bli att åka dit.
Dessutom tror jag att båda grupper kan ha utbyte av varandras aktiviteter.

Som du säger - byt erfarenheter av varandra.
Något bloggarna i fritt format gjort. Speciellt under den politiska urspårningen då vi har rättat varandra inom massor av saker.
Skämten lyfter upp en annars förstörd dag. Ja, gorgs blogg kunde få en dag som gick åt skogen bra. Det är nu borta. hmm

Vi har drabbats av de bestämmande gubbarna i ishallen - som tycker bandy är en sport och isdans är friåkning som bör ske på nån sjö...

Och när debatten sedan sker är det fotbollskillarna som aldrig satt sin fot i ishallen som förklarar att isen minsann bara ska nyttjas till bandyn.


Kan ni som säger att det nya här är bra förstå vad vi menar?
Vi vill ha mer saker tillåtna. Alla FÅR blogga om bilar, och har alltid fått det. Men vi fick så mycket mer genom bloggarna. Folk har hittat kärlek, arbeten har fördelats och många har fått vänner.

Är det avundsjuka som gör att ni vill stoppa våra ord? Att vissa orkar skriva långa inlägg om samhället som andra gillar?


Om vi leker med ishallsjämförelsen igen blir detta att vi som dansar isdans (skriver blogg) ska förbjudas från isen - men bandylagen får inte mer tid på isen.
Fotbollskillarna som inte har koll på hur det ser ut tjafsar med andra ord inte om att bandylaget ska få mer utrymme - utan för att de ogillar de som gillar isdans.
De som gillar isdans får självklart vara i ishallen - om de börjar spela bandy.

Är det rätt?



Om vi vänder på det - bandylaget skulle tappa istiden och då få välja att isdans eller att spela på en sjö - känns det värre?
Tänk tillbaka när du var 12år, idrotten - du trodde det var fotboll och det var dans på schemat... 1-4 lektioner per år och killarna försökte fly. Bollsporter var minst varannan vecka. Tänk att det var omvänt...

Ska man då förbjuda dansen bara för att de som inte kan dansa tycker det är dåligt?
Ska man lyssna på de som inte nyttjat funktionen?
Ska man lyssna på de stöddiga eleverna som skriker att dans är för töntar, bara för att de trampar tjejerna på tårna?
Eller ska man lyssna på de som dansar som de blir tillsagda - och fråga dem hur det går att göra utbildningen bättre?



Du som läst detta inlägg vet att ditt samvete svarat att man ska lyssna på de som håller på med det.
Jag vet att att många av er kommer se till att skriva arga kommentarer på detta inlägg för att försöka visa att jag har fel - men ni vet att jag har rätt. Lyssna på samvetet - ska man verkligen lyssna på den som inte vet vad det handlar om, eller ska man lyssna på den som dagligen utövar en aktivitet?


Så vilka ska man lyssna på och föra en diskussion med inom detta?
Jag rekommenderar att skicka ut ett PM till de 50-100 pers som har flest blogginlägg och flest 'tummar', sen frågar ni hur dessa personer vill se bloggen. Det är dessa personer som brukar den.


Men vill ni vara som kommungubbarna som säger 'isdans är för töntar' så var så - det är ert val.
Jag hoppas bara inte fallet blir för hårt när grabben kommer hem och säger att han vill dansa på isen och inte kämpa med klubban. Jag har spelat hockey - jag har sett pappor slå sina barn för att de inte gjorde mål och blev stjärnor - vill ni verkligen bli sådana? Jag kommer inte bli det - ni har ert eget val.

skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

Carro_87 skrev:

drazen_gti skrev:

Carro_87 skrev:

Det var ju också moget...

sant ju... vill du skriva av dig om dina pms problem så finns det ställen för sånt

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!
Jag säger bara vad jag tycker, som så många andra här i forumet!

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

rickylicious skrev:

killercow skrev:
bloggen ska nu alltså enbart handla om fordon...
alltså hela blogginläggen? inte en del av de om fordon utan precis allt i varje inlägg måste vara om fordon...?

Så ja kan typ skriva att idag tog jag bilen till affären... sen får jag inte skriva vad ja gjorde där för ja hade ju knappast med mej bilen in där... men ja får skriva att ja åkte hem i bilen.

så här får jag alltså skriva:

Idag åkte jag till affären i bilen. "piiiip" sen åkte jag hem i bilen.

Är en sak om ni tar bort blogginlägg som bryter mot lagen eller på hopp på andra.
Men sensurera ner till att man bara får skriva enbart om en kategori verkar i mina ögon skumt.

Detta verkar tyvärr inte vara nån bra lösning. nu måste ni ju sitta kolla alla blogginlägg så dom endast är fordonsrelaterade. varför inte låta folk skriva om vad dom vill å sitta å kolla så inte folk skriver skit om andra, påhopp mm istället?

Försöker du missförstå hela grejen med flit....?

Anledning till att man gör detta är för att slippa inlägg som "Idag åkte jag till Ica", förstår du inte det? Detta är en bilsida och där är vi ganska många som vill läsa forum, bloggar, osv om just *trumvirvel* BILAR! Vill du skriva att du har handlat så finns Blogg.se, Wordpress.com, m.fl.

hur ofta var du inne på bloggen o läste.. med tanke på att du vet allt om det??
Aldrig sett dig men du har kommentarer till allt..

Kan inte heller komma på att jag sett ditt namn på någon av dom populära bloggarna heller..

Så min fråga till dig är.. vad är ditt problem om du inte är där inne ändå????

worlax
16 december 2010 · 280 Inlägg

Är ju svammligt detta.. är ju bara skriva, " motor " på nån rad så godkänns det?

med andra ord, så är det likadant som innan.

Saab_Diana
16 december 2010 · 401 Inlägg

Ursäkta språket men fan vad bra...Det behövdes verkligen.
Nu kanske man kan slänga upp sina bilar igen.
Det har ju varit total lekstuga med dom där bloggarna här ett bra tag.
Och jag hoppas att det hålls styr på det här också och att allt som inte har med bilar att göra på nåt sätt plockas bort.

Saab 9-5 "AERO" (2001)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
16 december 2010 · 735 Inlägg

Saab_Diana skrev:
Ursäkta språket men fan vad bra...Det behövdes verkligen.
Nu kanske man kan slänga upp sina bilar igen.
Det har ju varit total lekstuga med dom där bloggarna här ett bra tag.
Och jag hoppas att det hålls styr på det här också och att allt som inte har med bilar att göra på nåt sätt plockas bort.

Och vad sjutton har bloggarna haft med dina bilar att göra? Ingen tvingar dig att ta del av bloggarna om du inte vill, lika lite som någon är tvingad att titta på dina bilar.

Dessutom hoppas jag innerligt att den censur du efterlyser aldrig får fotfäste på den här sidan. Den behövs inte heller om det finns klara och tydliga regler, inte godtyckliga som nu, och tillräckligt många moderatorer för att dom skall klara av att hålla koll på att reglerna efterlevs.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
pistonhead
16 december 2010 · 34 Inlägg

Va stor sak det blev av det o_O
Fordonsblogg är MYCKET roligare:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang