Release: Garaget 9.4

Hermanssons_Garage
10 februari 2011 · 2 415 Inlägg

blir det inga fler videos på framsidan häller? sadhmm.... tycker jag att vi fortfarande skall ha! ett av de första man kollar när man går in på sidan ju!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
J-Frank
10 februari 2011 · 1 410 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
blir det inga fler videos på framsidan häller? sadhmm.... tycker jag att vi fortfarande skall ha! ett av de första man kollar när man går in på sidan ju!

samma här. det är det första man kollar när man går in garaget.

Hermanssons_Garage
10 februari 2011 · 2 415 Inlägg

volvo_pure_power skrev:

Tryck_o_pys skrev:
blir det inga fler videos på framsidan häller? sadhmm.... tycker jag att vi fortfarande skall ha! ett av de första man kollar när man går in på sidan ju!

samma här. det är det första man kollar när man går in garaget.

jag kollar alltid bil på första sida. och sedan videos. brukar alltid vara något mycket bra klipp där!
där har ni nog gjort en "tabbe" tror jag. eller va man skall säga smile tongue -_-

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hermanssons_Garage
10 februari 2011 · 2 415 Inlägg

sen. är jag den enda som tycker att klippet tar lång tid att ladda? går man inte på t.ex youtube så går de jätte snabbt. men på sidan så får man titta i några sec. sedan vänta,titta,vänta,titta,vänta, titta o sen e det slut.... säg till om de är någon mer som tycker de!? sitter på 16mbit bredband!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
hockne
10 februari 2011 · 433 Inlägg

Är det bara jag som har problem med vimeo?
Laggar som fan för, förr så behövde jag inte sitta och vänta på filmen men nu så får jag sitta i 10 min innan jag kan kolla på filmen. Sen så laggar det något grymt för mig :S

Någon som har förslag eller har samma problem?

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
BjorNSX
10 februari 2011 · 260 Inlägg

torpis skrev:

BjorNSX skrev:
Upptäckte just att man inte kan kommentera den personliga bloggen!!!!!!

Fan, nu blev jag ledsen igen - jag som var så glad!!!
Vad tänker ni på.....
Vad tänker ni med??
Tänker ni????

Tagga ned... på forumet är vi trevliga och respekterar varandra. passar inte det så behöver du inte besöka sidan.

Torpis.
Jag är väl medveten om att mina ord går att tolka litet hårdare än vad de var menade men jag blev så fruktansvärt besviken!
99,99 % av alla kommentarer på gamla bloggen, ej bilrelaterat, var vanliga trevliga kommentarer eller hjälp till människor som på ena eller andra sidan ville ha synpunkter på annat än bilrelaterat - vad är det som är så jobbigt med det, jag bara frågar!

Och vad är vitsen med att man ska ta det i gästboken i stället???? I gästboken vill jag ha de som tillfälligt varit inne och lagt allmän kommentar - inte en massa kommentarer till någon blogg - de vill jag ha i anslutning till bloggen, naturligtvis!

Vill man slippa att se "tjaffsiga" kommentarer så är det väl ändå bättre att de ligger avskilt i bloggen, där bara de som vill går in, istället för gästboken där alla går in som besöker mig. Det är där jag tycker att det ni gör inte känns genomtänkt, för att uttrycka mig litet "trevligare".

Om du följt med litet bland bloggandet så borde du sett att jag, om någon, försökt värna om trivseln och tonen här på garaget.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
twin_cam Smålänning
10 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Gick inte riktigt in om det gick att ladda upp videos direkt på sidan fortfaronde, elelr om man MÅSTE regga sig på en videosite?

Annars verkar det bra smile Ska kolla in det nu smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
UrPeppe Lastbilsbyggare
10 februari 2011 · 389 Inlägg

Det här med bilderna var ju lite trist, skapar en del mer jobb för oss som har flera gallerier med en hel del bilder. Men förhoppningsvis så blir det mycket bättre när man väl har konverterat om bilderna, vore dock kul att kunna göra det ikväll men får väl vänta till imorrn o se om det har kommit igång då.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
chrizz Administratör
10 februari 2011 · 11 780 Inlägg

Fladdermusen skrev:
Det här med bilderna var ju lite trist, skapar en del mer jobb för oss som har flera gallerier med en hel del bilder. Men förhoppningsvis så blir det mycket bättre när man väl har konverterat om bilderna, vore dock kul att kunna göra det ikväll men får väl vänta till imorrn o se om det har kommit igång då.

Har kollat på dina gamla bilder. Du fixar det snygg och fint i nya fotoalbumet på 10 minuter högst. Det kommer inte vara några problem, tro mig.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
UrPeppe Lastbilsbyggare
10 februari 2011 · 389 Inlägg

chrizz skrev:

Fladdermusen skrev:
Det här med bilderna var ju lite trist, skapar en del mer jobb för oss som har flera gallerier med en hel del bilder. Men förhoppningsvis så blir det mycket bättre när man väl har konverterat om bilderna, vore dock kul att kunna göra det ikväll men får väl vänta till imorrn o se om det har kommit igång då.

Har kollat på dina gamla bilder. Du fixar det snygg och fint i nya fotoalbumet på 10 minuter högst. Det kommer inte vara några problem, tro mig.

Mvh

Okej ser fram emot att se resultatet smile

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Skoda V//RS
Quattro 4-ever
Audi quattro "Urquattro" (1987)
Neuro Administratör
10 februari 2011 · 139 Inlägg

twin_cam skrev:
Gick inte riktigt in om det gick att ladda upp videos direkt på sidan fortfaronde, elelr om man MÅSTE regga sig på en videosite?

Du måste ladda upp den på en av de videositer vi ha stöd för först. Har man t.ex. inget Youtubekonto så blir det lite bökigare första gången man ska göra det, men för nästa film så är det inga problem. Det fina med att ladda upp filmen på t.ex. Youtube eller Vimeo är att de tillåter bättre kvalitet och fler format än vad vi någonsin kommer att kunna stödja. Har man dessutom en nyare mobil, t.ex. någon Android-varient eller iPhone går det lätt att ladda upp filmen direkt från telefonen till t.ex. Youtube utan att behöva ta in den i datorn först.

Det finns såklart både för- och nackdelar med den nya lösningen, men fördelarna är väldigt många fler, och mycket mer relevanta

Neuro Administratör
10 februari 2011 · 139 Inlägg

hockne skrev:
Är det bara jag som har problem med vimeo?
Laggar som fan för, förr så behövde jag inte sitta och vänta på filmen men nu så får jag sitta i 10 min innan jag kan kolla på filmen. Sen så laggar det något grymt för mig :S

Någon som har förslag eller har samma problem?

De stora videositerna kör ofta med så kallade CDNer, Content delivery networks, som enkelt förklarat är speglar av hela innehållet utspritt på ett antal geografiska platser och med anslutningar till många stora internetoperatörer.
Normalt ska man då få materialet från den site som är snabbast utifrån var man befinner sig och vilken internetleverantör man har. Om den snabbaste speglingen är överbelastad för tillfället, eller om något går fel i valet av site, så kan det hända att filmen helt plötsligt laddas från mörkaste Peru, Bengalien eller något annat olämpligt ställe, med den naturliga följden att det går grymt långsamt att få ner den.

En patentlösning som brukar fungera är helt enkelt att ladda om sidan och hoppas att det går snabbare vid nästa laddning.

eastmotorsport -sommar ska de va....
10 februari 2011 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:

Fladdermusen skrev:
Det här med bilderna var ju lite trist, skapar en del mer jobb för oss som har flera gallerier med en hel del bilder. Men förhoppningsvis så blir det mycket bättre när man väl har konverterat om bilderna, vore dock kul att kunna göra det ikväll men får väl vänta till imorrn o se om det har kommit igång då.

Har kollat på dina gamla bilder. Du fixar det snygg och fint i nya fotoalbumet på 10 minuter högst. Det kommer inte vara några problem, tro mig.

Mvh

Hoppas också det . Hopps också kommentarer följer med. Har själv testat att lägga upp massor av bilder via 20st / gång och det funkar kanonbra.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
deamo
11 februari 2011 · 1 858 Inlägg

När man slänger en bild så får man detta meddelandet:

No permissions to edit image. Save aborted.

Fast bilden försvinner ändå.

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)
Jimmy_impreza
11 februari 2011 · 1 Inlägg

Kul med nya uppdateringar smile
Men vi är många som väntar på att de ska komma upp en "chat-flik" undefär som facebook har så man kan prata med sina vänner på ett snabbt o smidigt sätt! kommer de komma någon sådan?

J-Frank
11 februari 2011 · 1 410 Inlägg

Jimmy_impreza skrev:
Kul med nya uppdateringar smile
Men vi är många som väntar på att de ska komma upp en "chat-flik" undefär som facebook har så man kan prata med sina vänner på ett snabbt o smidigt sätt! kommer de komma någon sådan?

det hade vart bra  smile

chrizz Administratör
11 februari 2011 · 11 780 Inlägg

deamo skrev:
När man slänger en bild så får man detta meddelandet:

No permissions to edit image. Save aborted.

Fast bilden försvinner ändå.

Slänger en bild hur? var? När du raderar en enskild bild från ett fotoalbum menar du?

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
PAIN
11 februari 2011 · 2 103 Inlägg

haha jag sa ju förrut att jag mer eller mindre bodde på garaget.org förrut lol

Nu ska jag flytta in permanent under några dagar smile..har ett par tusen bilder som ska in i nya fina album big_smile

Bra med flertalet i bild uppladdningen eftersom jag ofta lägger in massor med bilder i projtråden mm.så nu lär det förmodligen gå fortare en å ta 1 i taget smile
Iväntar nu bara att konverteringen ska komma igång.
//peez

Senast redigerat av PAIN (11 februari 2011)

gutfucker Norrlänning
11 februari 2011 · 643 Inlägg

Bara jag som får denna error när jag klickar på en länk uppe i händelse-menyn? (har hänt flera gånger, och även innan uppdateringen)

"Felaktig förfrågan. Länken du följde är inkorrekt eller utdaterad."

Hermanssons_Garage
11 februari 2011 · 2 415 Inlägg

hockne skrev:
Är det bara jag som har problem med vimeo?
Laggar som fan för, förr så behövde jag inte sitta och vänta på filmen men nu så får jag sitta i 10 min innan jag kan kolla på filmen. Sen så laggar det något grymt för mig :S

Någon som har förslag eller har samma problem?

exakt samam för mig!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang