Nominering av nya moderatorer för avdelningen Film & Foto

Alecci
25 februari 2011 · 2 014 Inlägg

Många har länge haft synpunkter, både positiva och negativa, på hur administrationen på sajten och framförallt forumet sköts. Mycket av de negativa synpunkterna behandlar just forumens inslag av off-topic, långsam handläggning av ärenden som kräver åtgärder samt ibland en viss brist på konsekvens både i fråga om åtgärder samt påföljder.

Administrationen kommer framöver att genomgå en förändring som vi alla hoppas ska bli till det bättre. Ett betydande steg i detta kommer att vara att tillsätta moderatorer för enskilda forumsavdelningar, och detta främst med två syften: att vi ska bli fler som är aktiva och tar tag i skötseln av forumet samt att moderatorerna i fråga ska ha bättre förutsättningar att göra ett gott arbete.

Nya riktlinjer och regler samt utveckling av de befintliga kommer att utarbetas separat och denna tråds syfte är enbart att mottaga nomineringar på nya moderatorer. En del av förändringarna inom administrationen går ut på att ni användare själva ska få möjlighet att nominera användare för moderatorsbefattningar som ni anser är lämpliga och som ni känner att ni har förtroende för.

När ni nominerar moderatorer ska ni ta hänsyn till att användaren ni nominerar först och främst ska besitta ett stort mått av personlig integritet. En moderator måste kunna stå för de åtgärder han/hon vidtar, måste kunna erkänna att han/hon gjort fel när de gör det (inte ens en moderator är perfekt) men framförallt vara rättvis och saklig. Ni ska även ta hänsyn till att den användare ni nominerar ska besitta kompetens/kunskap som kan vara till nytta när han/hon modererar den avdelning som är aktuell. I denna forumsavdelning som heter Film & Foto söker vi alltså personer med kompetens inom detta område, inte de som är populärast och/eller trevligast. Integritet och kompetens är alltså nyckelorden!

Två regler finns för tråden, och SAMTLIGA inlägg som inte uppfyller reglerna kommer att raderas utan undantag:

1: man får inte nominera sig själv
2: varje nominering ska innehålla en motivation med minst en länk till tråd/inlägg där den nominerade varit aktiv och som belyser hans/hennes lämplighet.

Det finns ingen gräns på hur många som får nomineras. När tillräcklig tid gått eller tillräckligt mycket nomineringar mottagits kommer de nominerade att granskas av de som ingår i nuvarande administration. Utvalda nomineringar kommer att genomgå en provperiod om en månad innan de efter godkännande blir permanent tillsatta som moderatorer för sina respektive avdelningar.

Här i tråden ska inte förekomma diskussioner om den ena eller andra personens lämplighet, här ska endast nomineringar finnas. Om ni har synpunkter på vissa nominerades lämplighet så kan dessa accepteras via PM efter att nomineringsperioden har gått ut. Detta kommer att kungöras här i tråden tillsammans med en sammanställning av de som nominerats.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Aerodynamik ...
2 mars 2011 · 7 120 Inlägg

Nominerar "Jill", verkar kunnig och inom området och ja.. sköter saker och ting bra smile
Ska se om jag hittar något bra exempel

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
2 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Jag nominerar 2002tii. Han ger intrycket av att vara mkt kunnig innom området.
I den här tråden syns de väl att han vet vad han håller på med. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=188560

Senast redigerat av _night_stalker_ (2 mars 2011)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
bollen1986
2 mars 2011 · 3 714 Inlägg

Jag nominerar 2002tii av den enkla anledningen att han verkar mycket kunnig inom området och är hjälpsam när det gäller frågor. I denna tråd finns bevis på en grymt duktig fotograf http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183490

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
DrTurbo
4 mars 2011 · 16 Inlägg

tfoto begåvad fotograf

drive like you stole it!!!
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
4 mars 2011 · 4 418 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Jag nominerar 2002tii. Han ger intrycket av att vara mkt kunnig innom området.
I den här tråden syns de väl att han vet vad han håller på med. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=188560

+1 på 2002tii 

MEN, i första hand Norde http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203511 då han verkligen är engagerad och ger av sin tid och hittar på grejer för fotograferna!

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
4 mars 2011 · 2 362 Inlägg

Nominerar Norde och 2002tii
Dock så har nog inte Norde tiden till det tror jag..


Synd man inte kunde nominera sig själv! tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
G-Bruno ArtDirector
4 mars 2011 · 462 Inlägg

2002tii
han har det som behövs för att hålla ordning på denna delen av forumet iallafall

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
ToXtreme
4 mars 2011 · 3 627 Inlägg

Säger farbror 2002tii jag med smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Tias88 OEM Rox
5 mars 2011 · 245 Inlägg
"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
MrJAM
5 mars 2011 · 1 464 Inlägg

2002tii & Norde - Båda har ett genuint engagemang för foto, uppenbart kunskapen och man får bra "vibbar" när det kommer till deras inlägg.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Granlund
6 mars 2011 · 32 Inlägg

Jag rekommenderar Coffe.dk.

Duktig på att fotografera och duktig på att förklara teorin om hur man tar ett bra foto för en n00b som mig smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=201072

Senast redigerat av Granlund (6 mars 2011)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 mars 2011 · 5 042 Inlägg

Coffe.dk.

Exakt samma anledning som Granlund skrivit.

C H E V R O L E T <3
jagarbosse Bilentusiast
6 mars 2011 · 489 Inlägg

2002tii mest för att han inte har så mycket annat att göra på fritiden!

kör Golf LX -83, 1,6 med godis
Volkswagen Golf LX "Stormtrooper" (1983)
2002tii KOMETFOTO
6 mars 2011 · 2 247 Inlägg

jagarbosse skrev:
2002tii mest för att han inte har så mycket annat att göra på fritiden!

Tack för det Tomas smile
Jag röstar på Tomas då det samma gäller hans fritid wink

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Snelhest Hertig
7 mars 2011 · 182 Inlägg

2002tii

__AleXx_ oijoij-society.com
7 mars 2011 · 774 Inlägg

2002tii!

NKM-Rani Fotograf
7 mars 2011 · 1 000 Inlägg

2002tii

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
MasterDevil MarcusHansson
8 mars 2011 · 763 Inlägg

2002tii smile

SYNS MAN INTE FINNS MAN INTE!
Skoda Octavia 4x4 2,0 TDI "Hit.Å.Dit" (2007)
DusanMandick Random Hero
8 mars 2011 · 4 047 Inlägg

2002tii alla gånger smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang