Köpa bil från USA (Ebay eller liknande)

Robbban77
19 juni 2011 · 32 Inlägg

Tjenna!

Har kollat runt på ebay lite för fördriva lite tid och ser såklart att bilarna där kostar kanske 40 papp mindre där än här hemma i sverige, vilket låter kanon?!

Så har såklart blivit mer och mer intresserad på kanske till och med köpa en, men såklart.. man ska ju få hem skiten..

Så min fråga är, hur mycket kan allt som allt gå på?

Låt oss säga att jag kanske köper en bil för ca 7000 dollar (ca 45 000kr) från en bilfirma i USA.
Ingen picup, utan sedan eller SUV.

Så vad kan vi säga att EV. kostnader kan gå på med frakkostnader ner till hamnen (i usa), frakten över havet. samt pris för container.
Priser jag skall betala för tull och hela kitet.
samt registrering?

Hur mycket kommer det kosta mig att få bilen körklar här hemma i sverige från klickat ( buy ) på datorn ?smile

Alfa Romeo 166 "Alfan" (2002)
tobbe456
19 juni 2011 · 335 Inlägg

glöm inte momsen (25% på¨ALLT) wink frakten är väl snordyr, (~30k) går väl att få billigare kanske..  tullen några procent av hela beloppet, bara frakten till försäkringen osv osv.. 

Så titta du efter en bil i Sverige om du ligger i den där prisklassen, jag tror den kommer sluta på plus minus noll.. 
läs här wink
http://www.zatzy.com/allmaent/374389-st … ering.html

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 juni 2011 · 17 380 Inlägg

Å så ska du bygga om bilen med orange blinkers bak och på sidorna om det inte finns. Hastighetsmätaren kanske behöver bytas, Som tobbe säger: glöm det.

Tittar du på en helt ny Caddie så är det en helt annan sak...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Robbban77
19 juni 2011 · 32 Inlägg

Kollade på länken, allt som allt blev rätt dyrt för han.
Bilen ca 220 000 sen efter frakt, tull, reg m,m så blev det 330 000kr.

kanske blir att kolla på tyskland istället så slipper man alla svindyra fraktkostnader och enklare att åka och kolla på bilen smile samt köra hem den kanske.

Alfa Romeo 166 "Alfan" (2002)
tobbe456
19 juni 2011 · 335 Inlägg

Men den killen tjänade på det iaf, så har du en rejälare budget så go ahead..  men en bil för 40k ..  njäää, fan köp i Sverige istället! wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang