Lastbilskörkort (endast C) - var tar man det billigast?

skogsflane
2 februari 2012 · 72 Inlägg

Jag har hamnat i en situation där jag nästan måste skaffa mig C-kort (ej CE)
undrar därför vad det kostar nu för tiden (på ett ungefär)? Och är det billigare på olika ställen i landet? EU?

Jag har en del erfarenhet och goda möjligheter att övningsköra själv ute i bushen

Renjägarn
3 februari 2012 · 638 Inlägg

Vad är din budget? För 15-20.000kr borde du kunna få dig ett kort. Kanske t om billigare om du har bra vana sen tidigare? T ex YA.se eller vilken körskola som helst.

Kommer väl nånting här snart!
it_mutt Avstängd
3 februari 2012 · 10 388 Inlägg

Måste bara fråga av ren nyfikenhet; varför inte CE? (med tanke på att man måste ta om hela rasket om man sen vill ha CE)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
skogsflane
3 februari 2012 · 72 Inlägg

it_mutt skrev:
Måste bara fråga av ren nyfikenhet; varför inte CE? (med tanke på att man måste ta om hela rasket om man sen vill ha CE)

har eget företag och ingenting i verksamheten som kräver tung bil + trailer. så lite onödigt med CE.

jag har fuskkört lite med tung lastbil en del (8 tonnare modell veteran) . kör även regelbundet med 12 ton kärra efter traktorn och har gjort sen barnsben så jag är inte helt blåbär. har hyfsat lätt att lära också. men jag behöver hitta nån billig körskola med intensivkurs helst!

it_mutt Avstängd
3 februari 2012 · 10 388 Inlägg

Ah oki, ja, nej jag tänkte väl mest med tanke på framtiden. Men oki, då är jag med, sorry att jag inte kunde tillföra något i svarsväg dock

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
tragedy
4 maj 2013 · 146 Inlägg

Ska ta CE-kort nu tänkte jag! Bor nere i småland och vill ta det snabbast möjligast, alltså intensivkurs. Någon som har förslag runt småland, bleking, skåne o halland? Utveckla gärna också hur dessa 140h YKB fungerar ihop med kursen? Priser, bra att veta o etc?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang