Inför: Backyard Automeet 4.0 - Project Gazoline 18 Maj 2012

Viinikka92
16 februari 2012 · 363 Inlägg

Kommer!! big_smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
Bjork OEM <3
16 februari 2012 · 6 957 Inlägg

Skrapar nog ihop ett gäng från stan eller SB Stance, problemet i mina ögon är att ta sig in till Innovatum
med låga bilar.

Men 45:an sen svänga av in till Statoil vid MÅG så är det ju rätt så snälla bulor bort till Innovatum big_smile
Ibland är det bra att ens sambo kommer från Thn, man kan stan rätt bra till slut tongue

OEM <3
Viinikka92
17 februari 2012 · 363 Inlägg

Björk, ni klarar allt komma dit! wink Vi är några i Thn som kör lågt också, så vi vet typ vilka vägar man helst inte vill köra! sad

Men till Innovatum är det nog lugnt! Inga jätte stora gupp! wink Karavanen kanske har några gupp  som får karavanen att stanna upp! :p

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
Bjork OEM <3
17 februari 2012 · 6 957 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Björk, ni klarar allt komma dit! wink Vi är några i Thn som kör lågt också, så vi vet typ vilka vägar man helst inte vill köra! sad

Men till Innovatum är det nog lugnt! Inga jätte stora gupp! wink Karavanen kanske har några gupp  som får karavanen att stanna upp! :p

Och som jag skrev är nog 45:an ner smidigast, är väl typ 3-4 gupp till innovatum då? big_smile

OEM <3
peegee Forummoderator
17 februari 2012 · 2 924 Inlägg

Bjork skrev:

Viinikka92 skrev:
Björk, ni klarar allt komma dit! wink Vi är några i Thn som kör lågt också, så vi vet typ vilka vägar man helst inte vill köra! sad

Men till Innovatum är det nog lugnt! Inga jätte stora gupp! wink Karavanen kanske har några gupp  som får karavanen att stanna upp! :p

Och som jag skrev är nog 45:an ner smidigast, är väl typ 3-4 gupp till innovatum då? big_smile

Hmm ja max och det är ganska snälla gupp dessutom
Låter som det är en barnlek att köra ifrån er wink

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Viinikka92
17 februari 2012 · 363 Inlägg

Något sånt är det! smile
Varför ska ni köra ifrån oss?? wink Det är väl ändå ingen tävling eller? :p

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
lelleal
17 februari 2012 · 1 150 Inlägg

Bjork skrev:
Skrapar nog ihop ett gäng från stan eller SB Stance, problemet i mina ögon är att ta sig in till Innovatum
med låga bilar.

Men 45:an sen svänga av in till Statoil vid MÅG så är det ju rätt så snälla bulor bort till Innovatum big_smile
Ibland är det bra att ens sambo kommer från Thn, man kan stan rätt bra till slut tongue

luft så har du löst problemet wink

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Bjork OEM <3
17 februari 2012 · 6 957 Inlägg

peegee skrev:

Bjork skrev:

Viinikka92 skrev:
Björk, ni klarar allt komma dit! wink Vi är några i Thn som kör lågt också, så vi vet typ vilka vägar man helst inte vill köra! sad

Men till Innovatum är det nog lugnt! Inga jätte stora gupp! wink Karavanen kanske har några gupp  som får karavanen att stanna upp! :p

Och som jag skrev är nog 45:an ner smidigast, är väl typ 3-4 gupp till innovatum då? big_smile

Hmm ja max och det är ganska snälla gupp dessutom
Låter som det är en barnlek att köra ifrån er wink

Får jag med mig Calle å Albin så kan du nog drömma om att åka ifrån oss wink

lelleal skrev:
luft så har du löst problemet wink

Hmm, blir trångt med luft i mina lilla Honda tongue, Static FTW!

OEM <3
peegee Forummoderator
17 februari 2012 · 2 924 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Varför ska ni köra ifrån oss?? wink Det är väl ändå ingen tävling eller? :p

Nä detta är ingen tävling ...var bara en ordinärt "trakasseri" wink
...jag kör oxå sänkt om än inte så mkt nerskruvat men lite bromsbelägg sliter även jag vid fartgupp wink

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
zetec
18 februari 2012 · 603 Inlägg

Helt övertygad om att det kommer bli en bra träff. Intressant och roligt med ny plats också.
Detta ser jag fram emot.

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
peegee Forummoderator
18 februari 2012 · 2 924 Inlägg

Widowmaker skrev:
Vill också ännu en gång säga att detta är en AMATÖRTRÄFF, dvs inga tillstånd till försäljning för tex företag osv. Bagage-loppis är ok men ingen annan försäljning.

Måste fråga, varför är detta viktigt att poängtera?
Det är väl upp till varje företag att ansvara för deras enskilda tillstånd och inget som anligger träffarrangören ?
Jag tror nämligen många biltillbehör-säljare och liknande skulle vara intresserade att visa upp sig på en sådant här tillfälle när kunderna är samlade  ...å allt som lockar och underhåller folk är väl positivt för träffen? smile

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Pettzon88
18 februari 2012 · 295 Inlägg

peegee skrev:

Widowmaker skrev:
Vill också ännu en gång säga att detta är en AMATÖRTRÄFF, dvs inga tillstånd till försäljning för tex företag osv. Bagage-loppis är ok men ingen annan försäljning.

Måste fråga, varför är detta viktigt att poängtera?
Det är väl upp till varje företag att ansvara för deras enskilda tillstånd och inget som anligger träffarrangören ?
Jag tror nämligen många biltillbehör-säljare och liknande skulle vara intresserade att visa upp sig på en sådant här tillfälle när kunderna är samlade  ...å allt som lockar och underhåller folk är väl positivt för träffen? smile

Håller med smile Lite bra priser från stylingfirmor vore ju gör skoj big_smile

Ett ställe där man kanske kan köpa sig mat tex grillad korv och hamburgare big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Widowmaker
18 februari 2012 · 1 112 Inlägg

peegee skrev:

Widowmaker skrev:
Vill också ännu en gång säga att detta är en AMATÖRTRÄFF, dvs inga tillstånd till försäljning för tex företag osv. Bagage-loppis är ok men ingen annan försäljning.

Måste fråga, varför är detta viktigt att poängtera?
Det är väl upp till varje företag att ansvara för deras enskilda tillstånd och inget som anligger träffarrangören ?
Jag tror nämligen många biltillbehör-säljare och liknande skulle vara intresserade att visa upp sig på en sådant här tillfälle när kunderna är samlade  ...å allt som lockar och underhåller folk är väl positivt för träffen? smile

Skall jag vara helt uppriktig så är jag inte så fruktansvärt påläst angående just de detaljer du frågar om.
Jag har skrivit så för att försäkra mig om att det inte dyker upp oinbjudna försäljare som jag sen från skit för om det inte är ok med markägaren.
Jag vet inte om skulden skulle falla på den som säljer eller på mig kan jag säga lite enkelt förklarat.
Men om du kan bekräfta hur det ligger till med denna detaljen så tar jag med nöje bort den texten.

Senast redigerat av Widowmaker (18 februari 2012)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
peegee Forummoderator
19 februari 2012 · 2 924 Inlägg

Nä jag vet inte 100% heller men jag har svårt att tänka mig det kan bli något problem utan bara tvärtom positivt så länge det är biltillbehör som krängs tongue ...jag var mest nyfiken vad som låg bakom det förtydligande/portförbjudning wink

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
19 februari 2012 · 1 312 Inlägg

Håller med föregående. Va gör det om de säljs typ biltillbehör/stying/mat? Bara saker som gör nöjet bättre för alla som kommer dit?

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Widowmaker
19 februari 2012 · 1 112 Inlägg

Saker som gör träffen bättre hänger tyvärr inte alltid ihop med vad som är ok eller inte.
Man kan ta marknader på gator å torg som exempel.
Säg att det finns 150 stånd där det säljs grejer en gång i månaden på ett torg.
Det är inte en enda av de gubbar som står där å säljer grejer utan att de får betala en platsavgift för att få lov att stå på den platsen.
Mitt resonemang är lite åt samma håll, men ja är inte den filuren som vill gå runt å ta pröjs av folk som säljer grejer.
Det är där markägaren kommer in i bilden.
Jag har skickat en fårfrågan till han för att höra om viss försäljning skulle vara ok, risken finns ju att de vill ha just hyra/platsavgift av folk som vill stå och sälja grejer.
Likväl som de också kan vara så att svaret blir att försäljning är helt ok eftersom det handlar om så få och korta tillfällen, då plockar jag bort den notisen i texten omgående om det vore så!
Jag står på er sida i frågan! Vore det jag som tog detta beslutet så hade jag bjudit in flera olika försäljare, både mat å biltillbehör.smilecool

Senast redigerat av Widowmaker (19 februari 2012)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
peegee Forummoderator
20 februari 2012 · 2 924 Inlägg

Tack för redogörelsen/din åsikt!

Nu tror jag förvisso fredagskvällar inte är direkt superheta för att många försäljare ska komma bygga välfyllda marknadsstånd utan det handlar rimligen om några enstaka företagare som tar med sig ett mindre urval som ryms i ett bagage på sin höjd och då bör ev. platshyra falla utanför rimlighetens gränser d.v.s inget markant problem att oroa sig för..!
Så skräm inte markägaren av att det ska bli någon marknad eller dylikt utan... Shoot och öppna för möjligheten och sysselsättningen under träffen! smile

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
21 februari 2012 · 2 322 Inlägg

SKa fundera över om man kommer eller inte.. 66 mil fram och tillbaka för mig dock big_smile det var några som ville ha dit mig med bilen (Golf MK4 Tyskstuk), så  vi får väl se om nån mer kan  peppa mig  o köra dessa 66 mil big_smile

skulle vara roligt o veta vad det var för tävlingar ni hade tänkt er big_smile

Senast redigerat av mingan77 (21 februari 2012)

Widowmaker
21 februari 2012 · 1 112 Inlägg

mingan77 skrev:
SKa fundera över om man kommer eller inte.. 66 mil fram och tillbaka för mig dock big_smile det var några som ville ha dit mig med bilen (Golf MK4 Tyskstuk), så  vi får väl se om nån mer kan  peppa mig  o köra dessa 66 mil big_smile

skulle vara roligt o veta vad det var för tävlingar ni hade tänkt er big_smile

tävlingarn är inte spikade vilka ännu men det blir nog i stil med snyggast  street car, bästa orginalare å något i den stilen. blir lite enklare tävlingar för detta tillfället

Senast redigerat av Widowmaker (21 februari 2012)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Broden
21 februari 2012 · 198 Inlägg

Bästa orginalare ska jag ställa upp i lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang