Elhissar ur funktion?! Passat -00

Micke_Passat Lastbilschaufför
25 augusti 2009 · 156 Inlägg

Tjena!

Alla mina elhissar har lagt av, kan inte hissa ner verken via min styrning i dörren eller på respektive dörr =/  Alla säkringarna é hela... Någon som vet dom fär sitter något relä som kan ha hängt sig eller vad det kan vara?

Tacksam för vettiga svar!!!

Mvh

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
Y_Not Truckdriver!
25 augusti 2009 · 68 Inlägg

Kolla så inte kontakten hoppat lös på baksidan.

Kör Vw Caddy 1,9 TDi och Volvo V70
På jobbet Scania R560 -14 Liftdumper
Micke_Passat Lastbilschaufför
25 augusti 2009 · 156 Inlägg

Vilken kontakt? Den som sitter i dörrmodulen på vänster framdörr eller? De började med att inte auto funktionen fungerade och 30 minuter efter att auto funktionen slutade fungera så gick de inte alls att hissa ner rutorna =/ men allt annat i dörr modulen fungerar... Kan de vara ett relä som hängt sig eller kan de vara komfortstyrenheten som slutat fungera???

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
25 augusti 2009 · 857 Inlägg

Ta upp mattan på förarsidan och kolla om det är fuktigt där under.

Kolla även kablar mellan förardörr o stolpen.

Micke_Passat Lastbilschaufför
25 augusti 2009 · 156 Inlägg

Ok, kablarna mellan dörren och stolpen har jag faktiskt inte kollat på då allt det andra i dörr modulen fungerar, men då ska jag kolla kablarna där imon smile

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
Jesper206
16 april 2011 · 152 Inlägg

Tänkte göra en 2års bump på denna. Har råkat ut för exakt samma sak på min Passat -97. Igårkväll när jag parkera bilen så fungerade elhissarna, nu imorse så är alla sten döda. Det bara klickar till när man trycker på knapparna.

Alla säkringar är hela, alla kontakter sitter i och kan inte hitta några kabelbrott. yikes

Efter lite läsande så kanske det är komfortstyrdonet som finns under mattan som har blivit fukt skadat eller något liknande, får undersöka det och ev byta ut.

Senast redigerat av Jesper206 (16 april 2011)

Toyota GT86 (2012)
ericss-on
8 november 2012 · 10 Inlägg

Har samma fel jag på min passat någon av er som kommit på vad de är för fel, vad är sönder.?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 november 2012 · 13 669 Inlägg

om ni använder nyckel när ni öppnar bilen kolla att dörrlåset är i rätt läge.
för har man komfort paketet så kan dom hänga sig när låset är ställt i fel läge

hände på min Vento ett antal gånger

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
ericss-on
8 november 2012 · 10 Inlägg

Ingen skillnad.! De klickar lite i alla dörrar när man trycker på knappen men Inge mer.! Har testat och bytt hela modulen i förardörren men ingen skillnad.!

Jesper206
8 november 2012 · 152 Inlägg

De var det vanliga felet, fukt som hade "ärgat" sönder kontaktstycke. Helt förstörda så det vara bara att börja byta ut sad

Var under golvmattan har jag för mig eller i dörren.

Senast redigerat av Jesper206 (8 november 2012)

Toyota GT86 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang