Volvo 850 Klickar vid start?

VolvoRdesign2012
12 november 2012 · 222 Inlägg

Hej. Jag har en Volvo 850 -94 som när jag ska starta hörs bara ett klickljud kan hålla på ett tag tills slut startar den men det är bara ibland,mätte batteriet de visade 10V. Kan det vara batteriet eller startmotorn?


//Alexander

blink_pj
12 november 2012 · 477 Inlägg

batteri

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
volvojonnie
12 november 2012 · 98 Inlägg

Ganska logiskt då batteri är 12v! Men klickljudet "brukar" vara för startmotorn så jag blir lite kluven och vill säga både batteri och startmotor!
Men byt batteri och titta felkoder så finner du alla svar du inte vill ha smile

Mvh Jonnie

Marlboroman
12 november 2012 · 8 229 Inlägg

Byt batteri. När spänningen sjunker till 10V så orkar det helt enkelt inte dra runt + att det finns en spärr i motorstyrningen som gör att man inte kan göra startförsök med för låg batterispänning.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
VolvoRdesign2012
12 november 2012 · 222 Inlägg

Har nu införskaffat ett nytt batteri för 75kr:P Och Volvon startar nu utan problem. Så hoppas det var batteriet som var problemet. Det lyser en liten röd lampa i instrumenthuset när man startar och när man stänger av bilen slocknar den,vad är det för indikering?

Marlboroman
12 november 2012 · 8 229 Inlägg

Om det är den bredvid klockan du menar så är det en halkvaranre som tänds när temperturen ligger inom +2 till -5 grader

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
VolvoRdesign2012
12 november 2012 · 222 Inlägg

Marlboroman skrev:
Om det är den bredvid klockan du menar så är det en halkvaranre som tänds när temperturen ligger inom +2 till -5 grader

Ja det var den jag menade. Vilken tur att de inte var värre än så smile Tack för svaret.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang