Torkarspolning BMW E34 525I HJÄLP

Jocke-H
22 april 2012 ·

Tjena, har ett fel på min bmw e34,

När jag drar i spaken för torkarspolningen av rutan så spolas rutan, men! vätskesprutet slutar ej, de matas på spolarvätska hela tiden altså, för att få det att sluta lär jag stänga av bilen o starta igen. Någon som haft liknande fel?

Förslag på fel?

Tacksam för tipps ideer och förslag

MVH Jocke

Grabber Dagdrömmare
22 april 2012 · 2 836 Inlägg

Fjädrar spaken tillbaka? Skulle tippa på spolarens relä annars.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Jocke-H
22 april 2012 ·

Japp den fjädrar tillbacka, då måste de ju vara reläet. Tack för hjälpen:)

Jocke-H
22 april 2012 ·

Sitter reläet till spolningen i burken på förarsidan mot torpedplåten? Eller sitter det reläet någon ananstans? smile /jocke

Jocke-H
23 april 2012 ·

Hitta en tråd där de var någon som hade skrivit såhär om någet liknande problem

Det nedan är En KOPIA av vad som skrevs.

Ledsen att jag missade vilken bil det gällde. Hann bara skicka iväg inlägget så såg jag att det gällde E34 - inte E36.

Jag har bra information om hur det fungerar i E34:or. Spolarpumpen är inte relästyrd för den vanliga spolningen, endast för intensivregöringen. Styrningen sitter i elcentralen till vänster under baksätet.

För bilar MED Check Control samt alltid 525 och uppåt finns 2 enheter, en elektronikenhet (General Module) och en relämodul (Relay Module).

För bilar UTAN Check Control (standard i 518, 520 och dieslar) finns 1 enhet med både elektronik och relän.

Samma slutsats och förslag på felsökning som tidigare.

Kopia

Knallhattsson
6 januari 2013 · 176 Inlägg

Lånar tråden lite även om den är gammal vid det här laget, har samma dilemma på min,men testat bytt båda reläna utan resultat och spaken fjädrar tillbaka..
Kan det vara pumpen som strular?

Fick du iordning på din 525?

BMW E90 316i "Norsken" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang