instrument belysningen funkar ej volvo 740 (med bild)

Turbomotor volvolover
21 januari 2011 · 667 Inlägg

hra för mig jag testade det men hjälpte inte.. tack för länken hit iaf

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
ceem
23 januari 2011 · 102 Inlägg

är det någon som vet om det går att koppa ihop dom 2 ledningarna på något annat sätt/ställe? För jag märkte förut att ena kontakten (runda "ringen" ) var lös och lossnade. Mvh

Volvo740KE
6 januari 2013 · 1 Inlägg

Super!!!! Tusen tack för hjälpen och i synnerhet bilderna. Kämpade i några dagar men tack vare er löste sig problemet. Kopplade enligt bilden. Hälsningar från Finland och God fortsättning!

below_ slappt&fint
28 maj 2014 · 376 Inlägg

hej, ska man skruva tillbaks reostaten efter man har tjuvkopplat den eller ska man bara låta den vara ??

Chrysler Windsor "Stjärtfenan" (1957)
pukan2
28 maj 2014 · 3 182 Inlägg

below_ skrev:
hej, ska man skruva tillbaks reostaten efter man har tjuvkopplat den eller ska man bara låta den vara ??

du får göra som du vill den behövs inte längre efter det.

Samuel3
9 november 2014 · 360 Inlägg

Nu väcker jag liv i den här tråden då jag har samma problem. Jag har kopplat som på bilden. Instrument, strömbrytare och värmereglage lyser inte, alltså inget lyser) Jag har tagit bort reostaten och kopplat samman kontakterna som ligger nära varandra, och lämnat den tredje. Har någon en idé vad som bör åtgärdas? Om någon vet var jordpunkerna till resp. lampor så skriv gärna det också, kan ju vara bra att kolla.

Kolla min tråd om problemet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299052

Senast redigerat av Samuel3 (9 november 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang