Volvo 850 Turbo, ABS Lampa, Motorelektronik lampa, Värme i speglar + stolar borta.

Hazarox
13 januari 2013 · 154 Inlägg

Hejsan, har lite strul med min 850.

Vi börjar med ABS lampan. Den tändes helt på måfå och slocknade inte. Sen var jag runt ABS enheten och rotade och bytte ut relät. Då fungerade det konstigt nog och allt var frid och fröjd, bytte tillbaka till mitt gamla relä och fungerade fortfarande. Nu till det konstiga är att ABS lampan kan tändas titt som tätt utan förvarning när man är ute och kör. Kan det bero på en dålig ABS krans? Har ju TRACS på bilen också så det kanske är den som spökar?

Motorelektronik lampan (Lambda lampan). Jag har gjort det ena och det andra för att försöka släcka denna lampa. Har provat byta lambdasond, gjort rent LMM, bytit tempgivare. Men den vägrar slockna. Kollar i diagnostikboxen och den säger att Motortempgivare, signal saknas eller bruten. Men denna är bytt och jag har nollat den koden flertalet gånger? Jag kan inte kolla elektroniksystemet då den saknas i min diagnostikbox? Vad kan vara felet? Bilen går ju som den ska och allt.

Värmen i speglarna samt i stolarna fungerar ej? Jag har för mig att det finns ett relä eller säkring för detta, men alla säkringar är hela och reläna dessutom. Hur ska jag felsöka?

Tack på förhand!

/Daniel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang