Audi 100 (C4) 2,0 -93 fel på mätarna

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
15 januari 2013 · 385 Inlägg

hej jag har en audi som mätarna krånglar på. varv räknaren hänger inte med vid max var så står mätaren på 4000 sen så har tripp och mil mätare stannat sen funkar nog inte tankmätaren helt 100.
vad är fel?
behöver jag byta krets kort och allt på bak sidan mätarna ??

mos ä gött
te_wik Forummoderator
16 januari 2013 · 12 813 Inlägg

Just C4 verkar ha stora problem med flagnande mätartavlor, då brukar mätarnålarna kunna fastna och strula, dom kan inte röra sig fritt alltså.

Fungerar hastighetsmätaren då? Det är sällan trippen och miltalsmätarna slutar fungera om mätaren funkar i övrigt, skulle tro att du får byta den.

Tankmätaren, visar den bara fel eller är det lite "random"? Det finns en liten insex bakom nedre listen där man kan justera mätaren.


Kallödningar i kretskortet är mer än vanligt, dock är det mest på C3, tror inte jag behövt löda om någon C4 faktiskt, men inte är det ju omöjligt. Finns en punkt som för det mesta strular, ska hitta länken där så kan du kolla upp det.

Edit:
Läs här, finns lite länkar där.
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … Post995751

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (16 januari 2013)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
16 januari 2013 · 385 Inlägg

te_wik skrev:
Just C4 verkar ha stora problem med flagnande mätartavlor, då brukar mätarnålarna kunna fastna och strula, dom kan inte röra sig fritt alltså.

Fungerar hastighetsmätaren då? Det är sällan trippen och miltalsmätarna slutar fungera om mätaren funkar i övrigt, skulle tro att du får byta den.

Tankmätaren, visar den bara fel eller är det lite "random"? Det finns en liten insex bakom nedre listen där man kan justera mätaren.


Kallödningar i kretskortet är mer än vanligt, dock är det mest på C3, tror inte jag behövt löda om någon C4 faktiskt, men inte är det ju omöjligt. Finns en punkt som för det mesta strular, ska hitta länken där så kan du kolla upp det.

Edit:
Läs här, finns lite länkar där.
http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … Post995751

Mvh Tommy

har redan haft isär och kollar o det är inge flag i vägen. hastighets mätaren funkar. tank mätarne går bara fel. får väll kolla lödningarna.

mvh viktor

mos ä gött
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang