Dimljus funkar ej tillsammans med halvljus! (Polo TDI)

Fredde_Vette JaG
29 december 2012 · 785 Inlägg

Förstår inte meningen med att köra runtmed halvljus och dimljus tänt samtidigt?
Varför skulle det vara coolt eller snyggt?
Hjälper ju knappast med den ljusbilden på kvällen heller..

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2012 · 14 039 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Förstår inte meningen med att köra runtmed halvljus och dimljus tänt samtidigt?
Varför skulle det vara coolt eller snyggt?
Hjälper ju knappast med den ljusbilden på kvällen heller..

Smågrabbarna tycker väl så!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hermansson
29 december 2012 · 235 Inlägg

Merparten kör ju med det igång iaf, och jag har typ aldrig upplevt att det bländat, bara ett fåtal och dom har väl kass inställning smile

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Metriaclima
29 december 2012 · 7 Inlägg

PITSTOP skrev:

Metriaclima skrev:
Frågan var heller inte om det var lagligt eller ej. Det vet jag redan

Hallå!!!! Detta är garaget här är vi alla lagliga, ingen kör för fort, har dimljus på, kör på stora fölgar, konverterar till Xenon, sänker sina bilar, tonar framrutor. OCH Alla är laglydiga till 100procent och följer vart enda lag som finns...
Det enda som det finns gott om på denna sida är självutnämnda poliser och besserwissers.

On topic, bilarna är inställda på detta viss och om jag inte mins fel så var det Saab som började med det tramset.
Går självklart att koda om så du kan slänga på dimljus och halvljus tillsamans. MEN komihåg DET ÄR OLAGLIGT och vi på garaget hoppas du får fängelse straff om du andvänder dimljus med halvljus big_smile

Hahaha, bra skrivet. Självklart finns det alltid massa paragrafryttare och bror duktig smile

it_mutt Avstängd
29 december 2012 · 10 388 Inlägg

PITSTOP skrev:

Metriaclima skrev:
Frågan var heller inte om det var lagligt eller ej. Det vet jag redan

Hallå!!!! Detta är garaget här är vi alla lagliga, ingen kör för fort, har dimljus på, kör på stora fölgar, konverterar till Xenon, sänker sina bilar, tonar framrutor. OCH Alla är laglydiga till 100procent och följer vart enda lag som finns...
Det enda som det finns gott om på denna sida är självutnämnda poliser och besserwissers.

On topic, bilarna är inställda på detta viss och om jag inte mins fel så var det Saab som började med det tramset.
Går självklart att koda om så du kan slänga på dimljus och halvljus tillsamans. MEN komihåg DET ÄR OLAGLIGT och vi på garaget hoppas du får fängelse straff om du andvänder dimljus med halvljus big_smile

Någon aning om när SAAB började med det?

Mest bara nyfiken

Och som konstaterat; inte -så- ovanligt. Min mors clio från...96(eller något, första Clion iaf) har också det så.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
29 december 2012 · 919 Inlägg

Vettemannen skrev:

Johan85 skrev:

Vettemannen skrev:

Jaa och! Då får man väl stänga av dom då, det är ju olagligt tillsammans med halvljus.

/Benny

men det är ju sååå coolt att ha så ju wink

Jag tycker bara att det är tramsigt!!

/Benny

dimljus är kanon, samt snyggt att köra med på dagen med positionsljus! men som du säger Vettemannen de praktarslena som struntar i sina medtrafikanter och har sneställda jävla ljus förtjänar knappt ens körkort wink

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Danne_nkpg Lastbilschaufför
29 december 2012 · 257 Inlägg

Jag möter ofta sånt folk som kör halvljus/dimljus när det regnar ute och när det regnar och man har dimljusena tända så bländar det som bara faan, även fast man sitter 2 meter upp i lastbilen!

Rättställda dimljus bländar ej så mycket på torr vägbana, fast är det blött ute så bländar det jävligt mycket.

Själv så tycker jag att det bara är onödigt att köra så, ser man inte med bara halvljuset så är det väl nått fel på halvljuset?

Mvh Danne

Four Rings To Rule Them All
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2012 · 14 039 Inlägg

Dixieman skrev:

Vettemannen skrev:

Johan85 skrev:

men det är ju sååå coolt att ha så ju wink

Jag tycker bara att det är tramsigt!!

/Benny

dimljus är kanon, samt snyggt att köra med på dagen med positionsljus! men som du säger Vettemannen de praktarslena som struntar i sina medtrafikanter och har sneställda jävla ljus förtjänar knappt ens körkort wink

Jag håller med dig Dixiemen. Jag har inget emot dom som kör med dimljus tillsammans med positionsljus, det gör jag på sommaren med Vetten oxå. Men gillar inte att halvljusen är inblandade. Annars kan det vara rätt snyggt men då ska dom fan i mig vara rätt inställda.

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2012 · 14 039 Inlägg

Danne_nkpg skrev:
Jag möter ofta sånt folk som kör halvljus/dimljus när det regnar ute och när det regnar och man har dimljusena tända så bländar det som bara faan, även fast man sitter 2 meter upp i lastbilen!

Rättställda dimljus bländar ej så mycket på torr vägbana, fast är det blött ute så bländar det jävligt mycket.

Själv så tycker jag att det bara är onödigt att köra så, ser man inte med bara halvljuset så är det väl nått fel på halvljuset?

Mvh Danne

smile

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
LuundaN
16 januari 2013 · 10 Inlägg

Det enda dim+halvljuskombom är bra till är att få folk att se ut som eparaggare i trafiken.
Ögat söker sig per automatik mot ljuskällor i mörker, har man sedan brytningsfel så innebär det att kombinationen upplevs som bländande, DOCK är inte detta något som kan korrigeras med glasögon.
Jag har perfekt syn i det hänseendet att jag inte behöver använda glasögon när jag kör osv men finner fortfarande den här jävla tattarkombon otroligt störande.
Vad ska jag göra? Sluta köra när det är mörkt för att ni ska kunna åka runt och leka eparaggare?

Fast varför skriver jag det här, är väl inte en jävel som kommer fatta och/eller bry sig, så kort och gott, ni är idioter och kan dra åt helvete!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang