1745 besökare just nu
Drönirettab
Medlem
Från: Vidsel
Registrerad: 2005-10-21

Re: Subwoofer JL 6w3v3 låter sprängd hemma men KANON i butik!! Vad kan det vara?

Är baffeln helt plan så att inte basen blir "skev" när den skruvas fast?
Om du trycker in konen försiktigt några millimeter (när basen sitter fastskruvad alltså), skrapar det någonting då?
Hur är högtalarkablarna dragna inuti lådan, finns det risk att de tar i konens baksida?

eminenceN
Medlem
Från: Mullsjö
Registrerad: 2013-01-27

Re: Subwoofer JL 6w3v3 låter sprängd hemma men KANON i butik!! Vad kan det vara?

Drönirettab skrev:

Är baffeln helt plan så att inte basen blir "skev" när den skruvas fast?
Om du trycker in konen försiktigt några millimeter (när basen sitter fastskruvad alltså), skrapar det någonting då?
Hur är högtalarkablarna dragna inuti lådan, finns det risk att de tar i konens baksida?

Baffeln är helt plan och det är inget som skrapar när jag trycker in konen, varken när den sitter fastskruvad eller när den är lös. Att det skulle vara kablarna som skramlade var min första tanke men de ligger inte emot någonstans.

Thunderbird88
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
Från: Västerås
Registrerad: 2009-07-18
Ford Thunderbird "Tjejbilen"
Ford Thunderbird "Procharged 306"
Lincoln Mark Viii "SQL by DD DLS and Mosconi"

Jag har haft samma sak som dig förut. Min bas lät absolut röv i en låda men utanför så fanns det inga missljud alls.
Dock så var det en billig bas så skiten kastade jag. Synd bara att det är så med en sprillans ny bas i den prisklassen också (JL är ju knappast billiga).
Jag har dock ingen aning om vad problemet kan vara men jag är intresserad av att veta om du hittar det tillslut!

Kan du fråga butiken om du kan få låna någon annan av deras basar och bara skruva fast den på parkeringen och testa om det fortfarande låter röv?

Mitt kompressorbygge på min Thunderbird - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

eminenceN
Medlem
Från: Mullsjö
Registrerad: 2013-01-27

Thunderbird88 skrev:

Jag har haft samma sak som dig förut. Min bas lät absolut röv i en låda men utanför så fanns det inga missljud alls.
Dock så var det en billig bas så skiten kastade jag. Synd bara att det är så med en sprillans ny bas i den prisklassen också (JL är ju knappast billiga).
Jag har dock ingen aning om vad problemet kan vara men jag är intresserad av att veta om du hittar det tillslut!

Kan du fråga butiken om du kan få låna någon annan av deras basar och bara skruva fast den på parkeringen och testa om det fortfarande låter röv?

Jasså det är precis så det är för mig! Har ju två likadana basar och har testat båda. Det lutar åt att det är otät/felkonstruerad låda på något vis. Ska åka till BRL när bilen är påställd och försöka utreda det. Kanske blir så att jag lämnar över det till dom ><

Forumet just nu

Diskussionsforum

Evenemangsforum

Volvo 855, T5
Skapades för 8 minuter sedan
Mercedes E55 AMG
Skapades för 70 minuter sedan
Volkswagen Golf GTI "Gittan"
Skapades för 72 minuter sedan
Volvo 940 tdic "soothora"
Skapades för 3 timmar sedan
Volkswagen Passat