Mercedes 190 3.6 Kompressormatad driftingbygge [Update 6/5]
Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)

köööööör baaaaah!!

Trevligt trevligt! ![]()

Hade du inte hämtat kardanen?
Vem fixar kardanen åt dej? å vad kommer du köra med för drivaxlar? ![]()
Gött att det går framåt ![]()

gööttans med lite tempo mårten

ankjaeveln skrev:
Hade du inte hämtat kardanen?
Ne de blev lite fördröjt ![]()
Mbadriver: Det är en bekant som hjälper mig med de:) det blir original axlar de ska stå pall för ganska så mkt faktiskt
Jigab: mja fast nu e tempot lågt på den bilen tyvärr ![]()
hoppas de kommer lite viktiga saker idagarna här, så ja kan köra på ![]()
MVh stångberg

Ser ruskigt trevligt ut detta! kämpa på Mårten! tänkte komma ner och hälsa på snart med. har vart fullt upp det senaste bara..
//Falk

Erik_Falk skrev:
Ser ruskigt trevligt ut detta! kämpa på Mårten! tänkte komma ner och hälsa på snart med. har vart fullt upp det senaste bara..
//Falk
Tackar falk
ja de e bara o kika in, de var ju inte igår!
Mvh stångberg

Update 30/1
Tjenare
Idag har de hänt lite i garaget, fick upphämtat lite delar och upptäckt lite problem med en av subframearna m.m. Förklarar mer när ja visar bilderna ![]()

Hämtade upp grejjerna från blästring, blir gött varje gång

Länkarmarna lika så ![]()

Tyvärr fick han inte in subframarna i blästerskåpet så det får bli en annan kille som gör det, men när jag började kika lite närmare på den nu när ja hade lite tid så upptäcker ja att den bilen har blivit smälld hårt på höger sida nångång för hela subframen är ju sne..
Här är min subframe som är som den ska vara
Här är den andra, ser ni hur böjd den är? surt men så är det ibland, får försöka hitta mig en till subframe som ja får ha i reserv men de får nog vänta lite nu då. imorgon blästras de hos den andra killen förhoppningsvis
Kardanen blev även den upphämtad hos jesper, tack som fan för hjälpen
får så fort subframen och de är färdigt så slänger ja upp den och testar längden så jag sedan kan svetsa igen tunneln ![]()

Passade på o pressa av stödlagret från kardanen också.
Det var halvfriskt kan man väl säga ![]()
Det var väl egentligen dagens pill, imorgon får de bli lite mer ingående arbete samt förbereda lite grejjer inför frakt som jag har sålt ifrån karossen ja rev ner ![]()
Vi hörs imorgon
Mvh stångberg

Riktigt bra jobbat, Mårten
![]()

tackar carpediem ![]()
Update 31/1
Tjenare
Idag så fick min vinterbil lite kärlek efter att en polare råkade krocka den och flytta bak vänster framhjul ca 1dm:P
Så idag tog jag äntligen tag i att sätta ihop den så jag har nått o rulla runt i om de kommer lite snö, samt funderingar på o ta den upp till rudskogen eventet som är den 16 februari där de lagt is på hela banan
Kan bli skoj får se om de blir av ![]()

Efter ett par timmars mek så satt där en annan länkarm nya belägg och sportline dämpare på
har tyvärr ingen före bild på de ^^
Den har så kallade adaptiva skärmkanter ![]()

Såhär fin var länkarmen efter krocken, sneee var ordet ^^
Skivan på navet jag bytte till satt nått så ini helvete och skivan var fan som poslin asså. den gick i tusen bitar varje gång man slog på den ^^. så här blev de till slut när den var borta från navet ![]()
Så nu är den kärran ur vägen för en stund vilket är skönt ![]()
Sedan blev det lite gjort med bygget också, subframen åkte iväg på blästring och kommer tillbaka imorgon samt att jag fick beställt nytt stödlager och hjullager till bakvagnen
Kommmer bli smutt de !
Hörs imorgon med mer uppdateringar om bygget;)
Mvh stångberg

Alltid något fel på vinterbilen^^ Ser bra ut ![]()

Haha skärm o så ser ju fint ut iallafall, med tanke på krock! antar att fälgen gick då du har plåtfälg och inte alu som på andra sidan?
Fick du mitt mail föresten? ![]()
Intressant tråd, är på sidan 49
prem lagd ![]()
Satfläsk vilket jobb du gör gosse! Groteskt mycket själ nerlagd på denna 190:a ! Keep it up!

Tackar gubbar!
Znurp: vilket mail är ditt?
Mvh stångberg

Update 4/2
Tjenare
De är då fan va mycket annat de kommer ivägen, men ja börjar se att de släpper nu de närmaste dagarna
samt att de trilla in lite grejjer till garaget idag som betyder att ja kan spurta på lite , här kommer lite bilder på de.
Subframen tillbaka från blästringen, så imorgon hoppas ja få lite tid över att börja förstärka den för att sedan få på lite fin lack på den ![]()

Ännu ett nav blästrat så nu kan man fixa dit nya hjullager och lite lack på de så blir de som nytt

Pressade även ur bussningarna ur de blästrade länkarmarna under helgen ![]()
Det är egentligen vad jag har o komma med nu, men imorgon så hoppas jag som sagt få loss lite tid efter jag hjälpt specialsvarv med lite fix ![]()
Hörs imorgon
Mvh stångberg

Looking good as always ![]()

Ser sjukt bra ut! Vilket företag är de du annvänder för blästring? Är på jakt efter de själv.
Mvh Foppa

ser mycketbra ut.
0.053887