Asse_ skrev:
Vad är Nrcc?
Nihon RetroCar Club ![]()
Låter intressant med en fungerande forumsdel med detta ämne.
Men jag tror fortfarande att det blir svårt att slå clubjdm...
Som sagt är vi inte intresserade av att konkurera med Club JDM. Självklart har de fler medlemmar eftersom det är ett äldre, bättre administrerat och bredare forum, vilket i sin tur drar fler medlemmar pga högre aktivitet. Det jag försöker förmedla är bara att NRCC är ett alternativ för de som drar sig mer åt veteranbils/retro-hållet än prestandabilar, då bilar från den tiden skiljer sig på många punkter från de nyare modellerna, och för att vara övertydlig: Givetvis kan man lika gärna gå med i Club JDM då jag inte tvekar på att det finns mycket kunniga och intresserade människor inom "gammeljaps"-området där med, men NRCC är mer inriktat om man föredrar det.
Hoppas det reder ut "Konkurrera med Club JDM"-frågorna.

Men jag som kör en datsun från 75.. det är ju en veteran/retrobil, som jag tänker fixa om till en "prestandabil". Får jag vara med ändå ? ;D (jag driver lite nu, förlåt) NRCC 4 the win!
Michkijn skrev:
Men jag som kör en datsun från 75.. det är ju en veteran/retrobil, som jag tänker fixa om till en "prestandabil". Får jag vara med ändå ? ;D (jag driver lite nu, förlåt) NRCC 4 the win!
Hehe, men du har en liten poäng där trots allt
Veteranklubbar är ju sällan särkilt glada i att man skär i skärmar och svetsar bur i de gamla klenoderna, så man ska kanske vara försiktig med att kalla det veteranklubb. Det pågår en del vinkelslipande och motorbyten
Men gå med vettja!! Nästan ensam Datsun-ägare på forumet...

är medlem och har en tråd på CJDM på min 240z, men tycker det är för jävla lågt intresse så funderar på att flytta tråden till NRCC ist

Defcon skrev:
är medlem och har en tråd på CJDM på min 240z, men tycker det är för jävla lågt intresse så funderar på att flytta tråden till NRCC ist
Kollade igenom din tråd där och följer den. Fast det är ju svårt att få intresse när du inte skriver något. Du har ju fått kommentarer på varje inlägg du gjort.
Om man delar antal visningar av din tråd på antal inlägg så har den fått många besökare jämfört med många andra byggen. Så jag tror intresset skulle öka om du faktiskt uppdatera tråden
Många går ju in och kollar i alla fall ![]()
Senast redigerat av Asse_ (2011-11-11 16:25)

Snart klassas väldigt många 200sx S13 in under 25-års strecket.
T.e.x. är min "shogun (klicka här)" född 1989
Defcon skrev:
Datsun-bilar har vi ju inte många av, så det låter bra
Men stämmer säkert som Asse säger, en 240Z lär få uppmärksamhet var den än hamnar, men man kan ju ha tråd på både Club JDM och NRCC ![]()
Snart klassas väldigt många 200sx S13 in under 25-års strecket.
T.e.x. är min "shogun (klicka här)" född 1989
Absolut! Det blir spännande att följa antalet projekt-trådar när vi närmar oss 2015 ![]()

MX5 börjar också bli till åren, min bil har ju t.ex "bara" 5 år kvar
och de tidigaste bilarna har 2-3 år kvar bara.

då får man väl vänta 5 år jag med innan man kan kalla civicen för veteranbil ![]()

Asse_ skrev:
Defcon skrev:
Kollade igenom din tråd där och följer den. Fast det är ju svårt att få intresse när du inte skriver något. Du har ju fått kommentarer på varje inlägg du gjort.
Om man delar antal visningar av din tråd på antal inlägg så har den fått många besökare jämfört med många andra byggen. Så jag tror intresset skulle öka om du faktiskt uppdatera trådenMånga går ju in och kollar i alla fall
mjoaaajoo, jag är lite slö ;P har så lite tid över för att orka sätta mig ner och hålla i en tråd bara ![]()
Försöker lägga mesta tiden på att faktiskt få något gjort med bilen snarare än att tjata om vad som skulle va häftigt att göra om ett år typ... meen vi får see
jag dokumenterar givet fortfarande allt, skall bara orka sätta mig och ladda upp bilder och skriva...
Defcon skrev:
Asse_ skrev:
Defcon skrev:
Om man delar antal visningar av din tråd på antal inlägg så har den fått många besökare jämfört med många andra byggen. Så jag tror intresset skulle öka om du faktiskt uppdatera trådenMånga går ju in och kollar i alla fall
mjoaaajoo, jag är lite slö ;P har så lite tid över för att orka sätta mig ner och hålla i en tråd bara
Försöker lägga mesta tiden på att faktiskt få något gjort med bilen snarare än att tjata om vad som skulle va häftigt att göra om ett år typ... meen vi får seejag dokumenterar givet fortfarande allt, skall bara orka sätta mig och ladda upp bilder och skriva...
Här har du en som både "tjatar" och får något gjort
http://nrcc.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=7

herre gud
jaa, jag har väl lite för lite tid då bara ![]()
http://www.clubjdm.se/club-jdm-of-swede … ocar-club/
Om någon har missat!
Ett samarbete som kommer betyda mycket för våra gammeljapsare ![]()

Jag hoppas alla känner sig välkomna ![]()

detta gillar vi!

Tjena Kasi ! Hur går de med Nihon RetroCar Club ? De va ju ett tag sen du skrev i den här forums tråden.
BTW : Jag tycker att min Nissan 180 ZX blir snart om några år till retrobil. Alla andra får tycka som dom vill. Och dom har rätt med sin egen årsikt. Men det är viktigast om vad man själv tycker och känner för sin Silvia.

De gick ihop med Club JDM, så nu går de under ett tak www.clubjdm.se/forum

Detta skall genast undersökas ytterligare, intressant.
0.029227