Sprakande högtalare I BMW e60

Andree
3 februari 2013 · 827 Inlägg

har stört mig på detta ett tag nu o vet inte vad ja ska börja med för att fixa det.

när ja höjer till hyfsat hög volym så låter det bra i ca 10 sekunder sen blir kvaliten helt jävla skitkorv, då sänker jag så försvinner spraket men höjer jag igen så e det samma visa varje gång.

basen är lågt ställd o jag är osäker om det är samma på CD och radio för har inte hittat nån kanal som e helt brusfri att testa på men det känns som det e värst på CD.

så tänkte kolla om det e nån som vet om det sitter något org slutsteg elr radiomodul som kan va skrot elr om det kan va läsaren innan jag byter enheten som kostar 2-3000kr för en beg. och är ett litet projekt att byta.

Det är en org business anläggning.

tacksam för svar.

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
wellander
12 februari 2013 · 35 Inlägg

Det är inte bara att byta en cd i en e60. det gjordes på min av en firma och när dom bytte så blev dom tvugna att lämna in bilen på bmw för att programmera om nå datagrejs för att den skulle funka i displayen, innan bmw fixa det så stog det bara "behöver programmeras" så var det iaf i min bil.

BMW 525i "Biffen" (2004)
Andree
12 februari 2013 · 827 Inlägg

wellander skrev:
Det är inte bara att byta en cd i en e60. det gjordes på min av en firma och när dom bytte så blev dom tvugna att lämna in bilen på bmw för att programmera om nå datagrejs för att den skulle funka i displayen, innan bmw fixa det så stog det bara "behöver programmeras" så var det iaf i min bil.

aa jo programeras lär den behöva göras som med allt annat på e60. =/

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
wellander
12 februari 2013 · 35 Inlägg

Som det lät när jag pratade med bmw i västerås så var det jävligt dyrt att programera in en cd så jag skulle nog stoppa in en annan spelare, en firma i västerås tar 1400kr för installationen.

jag ska lämna in min bil där och byta för jag vill ha mp3 och baslåda och shit smile
då är min till salu och den är använd i typ 30mil (köpte bilen i måndags)

BMW 525i "Biffen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang