Drar tjuvström med aux adapter i (s60r)

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
13 februari 2013 · 176 Inlägg

Som rubriken lyder. har problem med att när min aux adapter är inkopplad så drar de tjuvström och när ja kopplat ur den ur rti:n så klarar den att stå hur länge som hälst, och när den e inkoplad så drar den ur sig på 1,5 dag och är då precis så de klickar till i startmotorn å sen tvär död... nån som har nått knep eller vet hur ja ska bära mig åt ? mycket tacksam för svar, (och ja jag e 100% att de är detta fel då ja testat flera gånger)

Bilen är en volvo s60r awd

Senast redigerat av SsRs-RacinG (13 februari 2013)

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
s60ARR
13 februari 2013 · 27 Inlägg

Köp en från auxadapter.. de fungerar fint smile

Volvo V60 "D4 Classic Summum" (2018)
Volvo S60 2,5T "AUTOTECH MOTORSPORT" (2005)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 februari 2013 · 176 Inlägg

s60ARR skrev:
Köp en från auxadapter.. de fungerar fint smile

Den kommer därifrån

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
s60ARR
14 februari 2013 · 27 Inlägg

Okej.. Jag har en därifrån.. Min fungerar klockrent smile

Volvo S60 2,5T "AUTOTECH MOTORSPORT" (2005)
Volvo V60 "D4 Classic Summum" (2018)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 februari 2013 · 176 Inlägg

s60ARR skrev:
Okej.. Jag har en därifrån.. Min fungerar klockrent smile

och du koplade in din där bak i rtin? för de finns ju bara ett uttag?

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
JRosengren
14 februari 2013 · 24 Inlägg

dålig bil köp en ny wink

Tobzter
14 februari 2013 · 3 145 Inlägg

kanske e något med kopplingarna inne i adaptern..hör av dig till han som gjort dom så har kanske något svar

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 februari 2013 · 176 Inlägg

tobzter skrev:
kanske e något med kopplingarna inne i adaptern..hör av dig till han som gjort dom så har kanske något svar

har försökt med det, pratade me han hela tiden å tillslut när jag förklarade hur ja mätt exakt osv för å få fram att de var den ville han endå inte tro mig... vafan gör man...

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Tobzter
14 februari 2013 · 3 145 Inlägg

hmmm de va väldigt tråkigt med sånt bemötande..har haft samma adapter funka hur bra som helst

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Xuri One Man Clan
14 februari 2013 · 4 287 Inlägg

du aktiverar säkert nån funktion på RTI.n när du kopplar in en enhet till på samma ingång i stereon.

om du skiter i å kopplar in RTIN, drar den ström då ?

hur mycke ström tjuvdrar den ?

Senast redigerat av Xuri (14 februari 2013)

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 februari 2013 · 176 Inlägg

Xuri skrev:
du aktiverar säkert nån funktion på RTI.n när du kopplar in en enhet till på samma ingång i stereon.

om du skiter i å kopplar in RTIN, drar den ström då ?

hur mycke ström tjuvdrar den ?

minns ej exakt hur mycket men när den är i så slukar den tomtbatteri på två dagar å med den ur så kan den står i evigheter...

Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Xuri One Man Clan
14 februari 2013 · 4 287 Inlägg

koppla enbart in auxadaptern å mät om den drar någon tjuvström då ser du ju rätt fort vad som är galet...

visst de tar ju lite tid om man ska mäta riktigt å göra de men prova!

de är säkert inget fel på auxadaptern men den aktiverar på nått sätt RTI tror jag.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 februari 2013 · 176 Inlägg

Xuri skrev:
koppla enbart in auxadaptern å mät om den drar någon tjuvström då ser du ju rätt fort vad som är galet...

visst de tar ju lite tid om man ska mäta riktigt å göra de men prova!

de är säkert inget fel på auxadaptern men den aktiverar på nått sätt RTI tror jag.

kan vara fel på den... men tror den aktiverar något som du säger...

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Xuri One Man Clan
14 februari 2013 · 4 287 Inlägg

SsRs-RacinG skrev:

Xuri skrev:
koppla enbart in auxadaptern å mät om den drar någon tjuvström då ser du ju rätt fort vad som är galet...

visst de tar ju lite tid om man ska mäta riktigt å göra de men prova!

de är säkert inget fel på auxadaptern men den aktiverar på nått sätt RTI tror jag.

kan vara fel på den... men tror den aktiverar något som du säger...

Ja dra ur rti,n  å ha bara auxadaptern inkopplad.

öppna bagaget å lås låskistan manuellt med en skruvmejlsen, koppla bort + på batteriet.

Koppla en amperemätare i serie med batteri samt + kabeln.

Lås nu bilen med larmet.

Vänta 30 min å avmät hur många mA den drar.

Gör om proceduren fast med auxadaptern också inkopplad.

kolla hur många mA den drar...

en s60 ska ligga på typ max 20 mA i förbrukning efter ca 30 min när alla styrenheter har somnat.

Drar den inte mer än 20mA med auxadaptern inkopplad kan du ju inte skylla säljaren för hans produkt.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang