Volvo 740 el fel.

Tobiaserikssson
15 februari 2013 · 6 Inlägg

Hej, skulle vilja ha lite hjälp med tips på vad det kan vara för fel på min volvo

Det började med att ja körde till skolan och märkte att varv mätarn gick högre än vad jag varva o sen så började den svaja i takt med blinkersen och senare började det med att när ja ändrade värmen på termostaten följde den med där också och sedan kom radion, sen när ja skulle starta den efter skolan startade den inte utan var tvungen o dra i gång med startkablar o det var fortfarande samma fel bara att det blev värre så fort jag rörde något som blinkersen satte på lyserna eller brosmade osv  så dog bilen.

Någon som vet vad det är för fel?

JonasCarlsson86
15 februari 2013 · 302 Inlägg

Dött batteri? Kass generator? Laddar generatorn?

Tobiaserikssson
15 februari 2013 · 6 Inlägg

generatorn är helt ny för min andra skar så det är helt ny kol batteriet ä laddat  kan det vara jordfel?

Drönirettab
15 februari 2013 · 21 761 Inlägg

Börja med att kolla upp alla batterikablar så att de sitter fast ordentligt, kika gärna vid generatorn också. smile

silversnurran
15 februari 2013 · 773 Inlägg

Kollar JORDNINGEN till 90% den:D

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Tobiaserikssson
15 februari 2013 · 6 Inlägg

redan gjort rent runt batteriet o kollar kablarna kan va generatorn men tror nt det då den är helt ny yikes

patrikke
15 februari 2013 · 1 749 Inlägg

Jorden motor-kaross?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Tobiaserikssson
15 februari 2013 · 6 Inlägg

ska kolla i morgon smile

Drönirettab
15 februari 2013 · 21 761 Inlägg

Om du har tillgång till multimeter så kan du enkelt göra några mätningar för att tex se hur spänningen beter sig när du försöker starta motorn, sedan mäter du dig fram till vart det verkar vara problem. smile

Volvofarfar
15 februari 2013 · 1 312 Inlägg

Ett fel jag har varit ute för är att kablarnas höljen till generatorn/oljetryckgivaren hade vittrat sönder och låg imot varandra hela vägen till andra sidan motorn

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
WhySoSerious Sa du sten?
28 februari 2013 · 189 Inlägg

Låter som du inte har tillräckligt med el i batteriet..

Min generator lossnade för några dagar sen och var tvungen att köra utan några kilometer hem, men bilen blev ju helt urladdad. (gick dock fortfarande men ingen el funkade). så när jag tuttade eller använde nått som hade med elen att göra så gick varvmätarn upp som fan. Startar bilen som den ska nu eller måste du köra med startkablar fortfarande? annars är det väl batteriet/generatorn som är kasst som du redan fått tips på. smile

Ford Mondeo TDCi "Titanium Edition" (2008)
Saab 9000 "Bark" (1995)
Volkswagen Golf 3 Variant "Zleeper" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang