Kan man koppla centrallås volvo 740GL -88 ?

Catoxxo
28 februari 2013 · 324 Inlägg

Tjena. Äger en Volvo 740 GL -88, utan centrallås då det inte sitter på alla GL original...
Finns det nåt hyfsat lätt sätt att koppla in det på? Finns det fördragna kablar i dörrarna för c-lås? Tänkte eftersom GLE och GLT av samma årsmodeller har det original.

Ska byta alla dörrsidorna, så tänkte man kanske skulle kunnat koppla in C-lås när man ändå håller på.

Kan leva med att behöva låsa upp bagageluckan manuellt, men vill åtminstone att alla dörrar ska låsas upp/låsas genom att låsa upp/låsa förardörren.


Behöver jag byta låscylindrar? Och isåfall, passar låscylindrar o tändningslås från en volvo 945 -96 ?

Har sökt runt men inte hittat några vettiga svar.


Tack på förhand! smile

Senast redigerat av Catoxxo (28 februari 2013)

Vilden
28 februari 2013 · 223 Inlägg

Inte för att vara en tråkmåns men det finns visst 740 GL med centrallås original. jag har haft flera stycken smile

Catoxxo
28 februari 2013 · 324 Inlägg

Vilden skrev:
Inte för att vara en tråkmåns men det finns visst 740 GL med centrallås original. jag har haft flera stycken smile

Jo jag vet, vilket är lite konstigt att vissa har och vissa inte, menmen tongue
Ändrat texten, nöjd? wink

Senast redigerat av Catoxxo (28 februari 2013)

KolGruvan
28 februari 2013 · 1 450 Inlägg

Du behöver 3 st centrallåsmotorer och en strömbrytare i förar dörren som styr  upp/lås i dom andra dörrarna när du vrider på nyckeln

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Catoxxo
28 februari 2013 · 324 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Du behöver 3 st centrallåsmotorer och en strömbrytare i förar dörren som styr  upp/lås i dom andra dörrarna när du vrider på nyckeln

Vi säger såhär då, jag har en komplett 945a att plocka delar från. Kan jag flytta över alla delarna därifrån till 740n? Det är från den bilen jag ska ta dörrsidorna med.

KolGruvan
28 februari 2013 · 1 450 Inlägg

Jajo de kan du göra, är inte säker på om allt passar rakt på men de är ju inge större problem att fixa

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Henkix
28 februari 2013 · 6 737 Inlägg

ja du kan ta det från 945an, dock får du flytta över hela "lås/handtags mekanismen" från de andra dörrarna (elr va de nu heter) tongue ta även kabelhärvan wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang