Volvo V70 -00 , Säkringslådan (?) "måste" bytas ut. Säkring som bränt sönder... Problem?

Svanken
1 mars 2013 · 103 Inlägg

Hejsan höppsan!


Köpt mig en Volvo V70 och sjääälvklart fungerar inte el-hissarna...
Efter väldigt mycket om och men så upptäckte jag på google att detta är ett väldigt vanligt fel...
Får antagligen byta kontrollen i förardörren men sen har jag även upptäckt att på det stället säkringen för el hissarna sitter så är det ganska sönderbränt så säkringen glappar väldigt mycket...

Gillar inte o pilla med el på "nya" bilar och undrar om det kan uppkomma några problem om jag skulle byta den?
Andra lösningar mottages tacksamt...



Tack på förhand

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Svanken
1 mars 2013 · 103 Inlägg

Anyone? hmm

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
_tratten
1 mars 2013 · 51 Inlägg

byt säkringen sätt i en orginal som det står att det ska sitta där alternativet är ju att mäta upp och se så det inte är kortslutet någonstans wink

Svanken
1 mars 2013 · 103 Inlägg

_tratten skrev:
byt säkringen sätt i en orginal som det står att det ska sitta där alternativet är ju att mäta upp och se så det inte är kortslutet någonstans wink

Problemet är ju att det smält plasten runt själva skiten där säkringen ska sitta så den glappar ju. Skulle inte skada o byta den skiten.
Det funkar en stund sen så går säkringen. Antagligen pga allt glappande.

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Vurtne DEVIL
1 mars 2013 · 1 171 Inlägg

Svanken skrev:

_tratten skrev:
byt säkringen sätt i en orginal som det står att det ska sitta där alternativet är ju att mäta upp och se så det inte är kortslutet någonstans wink

Problemet är ju att det smält plasten runt själva skiten där säkringen ska sitta så den glappar ju. Skulle inte skada o byta den skiten.
Det funkar en stund sen så går säkringen. Antagligen pga allt glappande.

Eller pga kortslutning nånstans :p

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
_tratten
1 mars 2013 · 51 Inlägg

antagligen har det suttit en grövre säkring i från början så har det bara bränt och bränt tills det kortslutit kunde tat en kik pån åt dig men sitter och dricker bärs i söffa nu så blir lite svårt :p

Svanken
1 mars 2013 · 103 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Svanken skrev:

_tratten skrev:
byt säkringen sätt i en orginal som det står att det ska sitta där alternativet är ju att mäta upp och se så det inte är kortslutet någonstans wink

Problemet är ju att det smält plasten runt själva skiten där säkringen ska sitta så den glappar ju. Skulle inte skada o byta den skiten.
Det funkar en stund sen så går säkringen. Antagligen pga allt glappande.

Eller pga kortslutning nånstans :p

Jo glappandet orsakar väl kortslutningen wink

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Svanken
1 mars 2013 · 103 Inlägg

_tratten skrev:
antagligen har det suttit en grövre säkring i från början så har det bara bränt och bränt tills det kortslutit kunde tat en kik pån åt dig men sitter och dricker bärs i söffa nu så blir lite svårt :p

Eller så byter jag el hiss mokajängen och säkringsboxen. Vill bara inte ha en massa el fel i hela bilen sen.

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
_tratten
1 mars 2013 · 51 Inlägg

behöver ju inte vara i säkringsboxen eller i elhissarpanelen kan ju vara någonstans på vägen eller på vägen ut till någon el motor te rutorna som de är kass med men men vill du ha hjälp så hojta te jag är i garaget hemma hela dagen i mörrn och skruvar wink

Svanken
1 mars 2013 · 103 Inlägg

_tratten skrev:
behöver ju inte vara i säkringsboxen eller i elhissarpanelen kan ju vara någonstans på vägen eller på vägen ut till någon el motor te rutorna som de är kass med men men vill du ha hjälp så hojta te jag är i garaget hemma hela dagen i mörrn och skruvar wink

Kan det också vara. Men har läst massor om att detta är ett stort problem i V70 . Därav dom är så jävla dyra kontroll fanskapen. Ska låna en från en polare imorgon o kolla hur hissarna reagerar smile
Det gör jag du!

BMW E36 328 Cab "Freeeesh" (1995)
Vurtne DEVIL
1 mars 2013 · 1 171 Inlägg

_tratten skrev:
behöver ju inte vara i säkringsboxen eller i elhissarpanelen kan ju vara någonstans på vägen eller på vägen ut till någon el motor te rutorna som de är kass med men men vill du ha hjälp så hojta te jag är i garaget hemma hela dagen i mörrn och skruvar wink

din 324 som ligger på blocket? =P

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
_tratten
1 mars 2013 · 51 Inlägg

Legosoldaten skrev:

_tratten skrev:
behöver ju inte vara i säkringsboxen eller i elhissarpanelen kan ju vara någonstans på vägen eller på vägen ut till någon el motor te rutorna som de är kass med men men vill du ha hjälp så hojta te jag är i garaget hemma hela dagen i mörrn och skruvar wink

din 324 som ligger på blocket? =P

nae jag har inte lagt ut min den är väll till viss del till salu men annonserar den ännu inte då jag håller på och bygger en motor brevid till den smile

Vurtne DEVIL
1 mars 2013 · 1 171 Inlägg

_tratten skrev:

Legosoldaten skrev:

_tratten skrev:
behöver ju inte vara i säkringsboxen eller i elhissarpanelen kan ju vara någonstans på vägen eller på vägen ut till någon el motor te rutorna som de är kass med men men vill du ha hjälp så hojta te jag är i garaget hemma hela dagen i mörrn och skruvar wink

din 324 som ligger på blocket? =P

nae jag har inte lagt ut min den är väll till viss del till salu men annonserar den ännu inte då jag håller på och bygger en motor brevid till den smile

Ah smile Väldigt sällan man ser 324:an td ute på blocket överhuvudtaget!

sorry för OT :>

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
_tratten
1 mars 2013 · 51 Inlägg

Legosoldaten skrev:

_tratten skrev:

Legosoldaten skrev:

din 324 som ligger på blocket? =P

nae jag har inte lagt ut min den är väll till viss del till salu men annonserar den ännu inte då jag håller på och bygger en motor brevid till den smile

Ah smile Väldigt sällan man ser 324:an td ute på blocket överhuvudtaget!

sorry för OT :>

mjo  de är ju det. är väll lite smått eftertraktade med antar jag motorerna är ju annars hyffsat lätta att få tag på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang