Vad är detta för något? Volvo 850 -95

F1LL3
1 mars 2013 · 148 Inlägg

Tjena, var och pillade med knapparna idag och när jag tog loss ljusomkopplaren så såg jag att denna kontakten satt där precis bredvid utan att vara kopplat till någon knapp (se bild). Är det någon som vet vad det kan vara? Förberett för dimljus eller liknande?
http://i.imgur.com/TopKFFz.jpg

Tack på förhand!

Vurtne DEVIL
1 mars 2013 · 1 171 Inlägg

F1LL3 skrev:
Tjena, var och pillade med knapparna idag och när jag tog loss ljusomkopplaren så såg jag att denna kontakten satt där precis bredvid utan att vara kopplat till någon knapp (se bild). Är det någon som vet vad det kan vara? Förberett för dimljus eller liknande?
http://i.imgur.com/TopKFFz.jpg

Tack på förhand!

Kan det vara, eller kanske nån som använde knappen till extraljus eller liknande?

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
st220hgv Chaufför
1 mars 2013 · 418 Inlägg

Någon form av diagnosuttag?? Kanske...

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
F1LL3
1 mars 2013 · 148 Inlägg

Legosoldaten skrev:

F1LL3 skrev:
Tjena, var och pillade med knapparna idag och när jag tog loss ljusomkopplaren så såg jag att denna kontakten satt där precis bredvid utan att vara kopplat till någon knapp (se bild). Är det någon som vet vad det kan vara? Förberett för dimljus eller liknande?
http://i.imgur.com/TopKFFz.jpg

Tack på förhand!

Kan det vara, eller kanske nån som använde knappen till extraljus eller liknande?

ja det kan det ju faktiskt vara! Trodde det var någon standard grej på bilen men det är nog något som någon har kopplat i efterhand antagligen då.

Vurtne DEVIL
1 mars 2013 · 1 171 Inlägg

F1LL3 skrev:

Legosoldaten skrev:

F1LL3 skrev:
Tjena, var och pillade med knapparna idag och när jag tog loss ljusomkopplaren så såg jag att denna kontakten satt där precis bredvid utan att vara kopplat till någon knapp (se bild). Är det någon som vet vad det kan vara? Förberett för dimljus eller liknande?
http://i.imgur.com/TopKFFz.jpg

Tack på förhand!

Kan det vara, eller kanske nån som använde knappen till extraljus eller liknande?

ja det kan det ju faktiskt vara! Trodde det var någon standard grej på bilen men det är nog något som någon har kopplat i efterhand antagligen då.

Verkar så, för jag hade ingen sådan på min T5a, och det var en -95a också smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
F1LL3
1 mars 2013 · 148 Inlägg

st220hgv skrev:
Någon form av diagnosuttag?? Kanske...

det kan det ju också vara. Det svåra är ju att ta reda på vad det är, men det är ju inget man behöver bry sig om egentligen tongue

Legosoldaten: Ok då är det något annat då, om jag orkar kanske jag kollar upp vad det är. Annars får det väl va smile

Aronson
1 mars 2013 · 914 Inlägg

Detta är ett fördraget kablage till något ,kommer ej ihåg exakt till vad men tex dimljus alt,ljuslängd reglering mm .Det är garanterat ett originalkontaktstycke.Ocvh det är ej ett diagnos uttag.

Aronson
1 mars 2013 · 914 Inlägg

Om du tittar i instruktionsboken så står det garanterad med alla strömställare beroende på vilka funktioner olika bilar kan vara utrustade med.

F1LL3
1 mars 2013 · 148 Inlägg

Aronson skrev:
Detta är ett fördraget kablage till något ,kommer ej ihåg exakt till vad men tex dimljus alt,ljuslängd reglering mm .Det är garanterat ett originalkontaktstycke.Ocvh det är ej ett diagnos uttag.

ok bra att veta! 
Har ingen instruktionsbok tyvärr, men ska försöka hitta en. Om det inte står i Haynes boken för den har jag, men inte hittat något.
Tack för hjälpen förresten!

fadret
1 mars 2013 · 1 125 Inlägg

Det är till Dimljus som är fördragit.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
F1LL3
1 mars 2013 · 148 Inlägg

fadret skrev:
Det är till Dimljus som är fördragit.

Är du säker? Isåfall är det skitbra för det underlättar nog då när jag ska montera r-front med dimljus smile

fadret
2 mars 2013 · 1 125 Inlägg

Är jag säker på för jag kopplade på min 855 och det är exakt samma färger,du behöver bara en knapp och 2 st relä,finns kontakter i motorrummet fram

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
F1LL3
2 mars 2013 · 148 Inlägg

fadret skrev:
Är jag säker på för jag kopplade på min 855 och det är exakt samma färger,du behöver bara en knapp och 2 st relä,finns kontakter i motorrummet fram

ok tack så mycket för hjälpen!

Brådhis * Voff voff *
2 mars 2013 · 10 277 Inlägg

fadret skrev:
Är jag säker på för jag kopplade på min 855 och det är exakt samma färger,du behöver bara en knapp och 2 st relä,finns kontakter i motorrummet fram

Instämmer här! Det är för dimljusen. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Christian S
2 mars 2013 · 4 816 Inlägg

st220hgv skrev:
Någon form av diagnosuttag?? Kanske...

850 92-95 har "diagnosuttaget" i motorrummet, 96-97 så sitter OBD uttaget framför växelspaken wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang