Strömlös volvo 945

mumifix
5 mars 2013 · 192 Inlägg

Hej. jo så här det. jag har min volvo parkerad i ett garage ett tag nu. och jag har bara fjärrdosan att öppna bilen med allstå inga nycklar i huvudtaget till dörrarna. eftersom dom har varit bytt dörrarna engång i tiden. jag skulle åka och kolla till den men batteriet i bilen är tomt på ström och jag kommer inte in i bilen. finns det något annat man kan göra? jag har provat att dragit ström både till startmotorn och till Generatorn men inget händer. bilen är en volvo 945a. årsmodell 95

Volvo 855 (1994)
Teamtek
5 mars 2013 · 54 Inlägg

Sätt i batteriet från saaben?

horbybonnen
5 mars 2013 · 1 160 Inlägg

bagaget

mumifix
5 mars 2013 · 192 Inlägg

Teamtek skrev:
Sätt i batteriet från saaben?

Jag kommer inte äns in i bilen

Hur öppnar man Motor huven via grillen?

Volvo 855 (1994)
mumifix
5 mars 2013 · 192 Inlägg

horbybonnen skrev:
bagaget

Har ingen nyckel ditt heller. eftersom de är bytt till långa handtaget på den

Volvo 855 (1994)
Johan85 Avstängd
5 mars 2013 · 1 418 Inlägg

ta en cykeleker eller radioantennen om du inte har plupp längst ut på den, sen så trycker du den snett neråt i dörrlåset så du känner att du kommer in i dörren inte i själva låset och kör med den in och ut i olika vinklar så hittar du ett stag du bara trycker till på så låser det upp dörren:)

Swedenrockers Living life on two wheels.....
5 mars 2013 · 835 Inlägg

Tryck ner en trä-/plastkil i övre bakre hörnet på en av framdörrarna och peta ner en lång metallkrok till det inre öppningshandtaget och dra.
945 har inget hårdlås.
Skaplig ironi att kalla den för "max utrustad" och inte ha nycklar som passar i låset wink

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
mumifix
6 mars 2013 · 192 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Tryck ner en trä-/plastkil i övre bakre hörnet på en av framdörrarna och peta ner en lång metallkrok till det inre öppningshandtaget och dra.
945 har inget hårdlås.
Skaplig ironi att kalla den för "max utrustad" och inte ha nycklar som passar i låset wink

haha. jo rätt o flyt ändå och inte ha nycklar till dörrarna. men som sagt. jag har läst att de ska vara rätt krångligt att ta sig in den vägen eftersom de sitter skyddsplast längre ner. du har inte en beskrivning hur man tar och öppnar motor huven på en 945a. hittar ingen vajer som jag kan se. för lyckas jag öppna motor huven så kan jag ladda batteriet sen kan jag öppna med fjärrdosan smile

Volvo 855 (1994)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
6 mars 2013 · 835 Inlägg

Jag menar att du ska bända ut fönsterramen i bakkanten och fiska ner en krok till inre öppningshandtaget för samma dörr.
Alltså det handtaget du öppnar dörren med innifrån.

mumifix skrev:
haha. jo rätt o flyt ändå och inte ha nycklar till dörrarna. men som sagt. jag har läst att de ska vara rätt krångligt att ta sig in den vägen eftersom de sitter skyddsplast längre ner. du har inte en beskrivning hur man tar och öppnar motor huven på en 945a. hittar ingen vajer som jag kan se. för lyckas jag öppna motor huven så kan jag ladda batteriet sen kan jag öppna med fjärrdosan smile

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
IX ____________________________________
6 mars 2013 · 1 340 Inlägg

Hissa upp den och skruva av hasplåten, så kan man nästan krypa upp och sätta sig i motorutrymmet tongue
Borde ju iaf vara tillräckligt för att nå och ladda batteriet smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Swemil93
6 mars 2013 · 429 Inlägg

mumifix skrev:
Hej. jo så här det. jag har min volvo parkerad i ett garage ett tag nu. och jag har bara fjärrdosan att öppna bilen med allstå inga nycklar i huvudtaget till dörrarna. eftersom dom har varit bytt dörrarna engång i tiden. jag skulle åka och kolla till den men batteriet i bilen är tomt på ström och jag kommer inte in i bilen. finns det något annat man kan göra? jag har provat att dragit ström både till startmotorn och till Generatorn men inget händer. bilen är en volvo 945a. årsmodell 95

Om du lyser med en lampa in i grillen och kollar uppåt, så ska du se en vajer, fixa ett lämpligt verktyg och dra i den, orkar du inte det, så ryck bort grillen och dra i vajern med handen! smile
För att öppna huven då såklart wink

Senast redigerat av Swemil93 (6 mars 2013)

Volvo V70 "D5" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang