Generatorproblem toyota hiace, laddlampa lyser inte.. laddar inte

Masi hbxservice.com
17 mars 2013 · 1 471 Inlägg

hej, jag har en toyota hiace mk2 -83. laddlampan har aldrig lyst , varken på tändning eller när bilen går.
bilen har laddat under körning men inte på tomgång.

nu har bilen slutat ladda helt .
¤ testat att sätta ström direkt på instrumenthuset och då lyser laddlampan.
¤ haft isär generatorn och kollat kålen och dom är inte slut på länga vägar
¤ bytt laddregulator ( sitter extern på den) då den laddat äckligt högt ibland ( 17v)
¤kollat alla laddsäkringar och så.

vad ska jag göra här näst??? jag kan som sagt inte se något fel i generatorn heller hmm behöver hjälp! mvh masi

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
hangman
17 mars 2013 · 2 174 Inlägg

Lyssna....på vägen från generatorn går strömmen ihop i en kopplingsplint, där sitter en kraftig säkring, det går en tunn kabel från generatorn till den ladd lampan, och strömmen kommer inte vidare in i bilen pga trasigt relä / säkring. Renovera min förra generator sen ingen skillnad, men den var slut också...mätte den såklart.

Masi hbxservice.com
17 mars 2013 · 1 471 Inlägg

hangman skrev:
Lyssna....på vägen från generatorn går strömmen ihop i en kopplingsplint, där sitter en kraftig säkring, det går en tunn kabel från generatorn till den ladd lampan, och strömmen kommer inte vidare in i bilen pga trasigt relä / säkring. Renovera min förra generator sen ingen skillnad, men den var slut också...mätte den såklart.

var det en japansk bil? det ser helt anorlunda ut på dessa än en vanlig typ bosch... bland annat separat laddrelä och så vanliga bosch har jag skruvat endel med och då sitter det ju bara ett stift som laddlampan är kopplad på..

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang