Centrallås mega problem!

Uthil
30 december 2007 · 61 Inlägg

Hej!

Har centrallås på min Audi 90. men ägaren innan har gjort något helt galet, jag vet inte varför,

Men tänkte fråga er om något förslag, vad ni tror har hänt,
Det är så att centrallås slangen som går till förardörren, där lufttrycket kommer samt i passagerardörren. slangen, som går i damasken i dörren, jag hoppas ni förstår vad jag menar. och vart jag är någonstans, men åter till saken.

Han har klippt av slangarna, så att luften åker ut,
Varför gör man det?

Ska kolla de andra dörrarna också om det är samma fel där med. men jag förstår inte varför man har gjort det.

Mvh Martin

Nico-the-kid
30 december 2007 · 509 Inlägg

Slangar kan gå av utan att någon klipper av dom

elmer
30 december 2007 · 325 Inlägg

antingen har dom ju nötts av eller så har dom börjat tjärva annanstans så han heltenkelt velat slippa skiten.

det är väl  bara att skarva ihop å se vad som händer?! smile

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
Uthil
30 december 2007 · 61 Inlägg

Tja!

Jag vet att det kan gå av, av sig själv, men det här é avklippta, varför gör man det,
Ska koppla ihop det och se vad som händer, javisst, men jag tänkte bara fråga varför man klipper av dem.

För det är avklippta

Mvh Martin

Uthil
1 januari 2008 · 61 Inlägg

Tja! Självklart så kanske det har börjat krångla, men, vafan, då¨fixar man väl felet.. Aja! Ska skarva ihop dem och se vad som händer!

Uthil
2 januari 2008 · 61 Inlägg

Nu fungerar centrallåset som det ska, Vet fortfarande inte varför man har klippt av kablarna i centrallåset??

Aja! Det är fixat nu!

Uthil
3 januari 2008 · 61 Inlägg

Tja!

Nu har det krånglat igen.. Jag misstänker att låskistan é kaputt. Eftersom n'r jag stänger dörren så hoppar låspinnen ner, och det ska den inte göra om låskistan är ok..!

Aja! Till skroten efter en ny..

TTTTT
3 januari 2008 · 945 Inlägg

vet inte varför han har kapat sina, men vet att på gamla mercor...typ 80-tal så strulade centrallåsen när det vart kallt ute, gick helt enkelt inte att låsa upp bilen, å då vet jag att en del kapade slangarna för att få det att funka med nyckeln. E ju ett jävla bonnmeck, å säger inte heller att d e därför, men det slog mig när jag läste din tråd.
tjo fadde rittan ledsyn!

blinka blått om du vill rejsa!
Uthil
6 januari 2008 · 61 Inlägg

Ok!

Det låter ganska mer likt det här, att det strulade och man inte fick upp bilen.. Men men.. Chackat en ny kista på skroten, och det verkar funka kanon nu!

Uthil
25 mars 2013 · 61 Inlägg

Tja!

Det var ett tag sen man skrev här, men men, Nu har jag en betydligt nyare audi. som central-låset kärvar med, jag låser bilen med nyckel och man hör och ser alla pinnar åka ner, men efter cirka 2 sek så ser man att passagerar dörrens pinne sakta rör sig uppåt, och plopp så är bilen upplåst.

Och detta hände efter en tvätt nyligen, bara några dagar sen. Ideér??? Läste lite, kan de möjligen vara nån slang, typ vaakum som inte vill eller så, att det blir som något baksug, har smörjt både kistor och lås, men ingen förändring..

Bilen är en Audi A4- 98 1,8.

Uthil
26 mars 2013 · 61 Inlägg

Hej igen, var nere med bilen i garaget på eftermiddagen för att kolla central-låset, och slangarna såg näst intill nya ut, men utan att ha gjort något så fungerade det igen, stod ett tag inne i värmen, kan det har påverkat lite grann, eftersom efter tvätten så blev det lite köldgrader,?

Men tog isär dem iallafall, och smörjde upp nyckelhålet innefrån, så nu fungera de galaNT OM INTE EFFEKTIVARE, DET GÅR INTE LIKA SAKTA SOM TIDIGARE, PUMPEN BEHÖVER INTE JOBBA LIKA LÄNGE SOM FÖRUT.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang