ABS lampa lyser till och från, VW polo

Snuffsaan
21 mars 2013 · 17 Inlägg

Hej!
Har hänt två gånger nu att ABS lampan i min bil tänds under körning och släcks igen efter ett tag. Just nu lyser den igen...

Elfel? Glapp? Vad kan det vara? Kan det vara dyrt att fixa om man måste lämna in den? Nån fara att köra?

Har en VW Polo GTI 00:a.

Budda80
21 mars 2013 · 165 Inlägg

Någon fara ska det inte vara. Det är väl bara så att abs:en inte fungerar ordentligt då. Men jag skulle tippa på att det är glapp i kontakten vid hjulet faktiskt.

Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
Snuffsaan
21 mars 2013 · 17 Inlägg

Ja, jag har läst lite på nätet om andra som haft problem och då har det varit abs givare...

Budda80
21 mars 2013 · 165 Inlägg

Du får ta och kolla på dom så dom inte är dåliga då.

Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
Snuffsaan
21 mars 2013 · 17 Inlägg

okej, får nog beee någon göra det åt mig snarare tongue

Budda80
21 mars 2013 · 165 Inlägg

du får göra det. Jag kan tyvär inte hjälpa dig med det. hehe

Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
29 mars 2013 · 857 Inlägg

Kan vara abs säkringen vid batteriet också som glappar.

Will_i_am
29 mars 2013 · 25 Inlägg

Hade det problemet med min volvo. Då var det abs givaren i ett däck som hade gått. Så länge lampan lyste var då abs:en ur funktion. Byte hos Bilia med jobb kostade 6 000:-. Så länge den är släckt på besiktningen är det inte så farligt. Men bör väl bytas. Prova att göra en felsökning först.

Snuffsaan
29 mars 2013 · 17 Inlägg

Okej. Tack för era svar. Dock funkade abs bromsarna i alla fall fast lampan lyste för det fick jag reda på när jag fick panikbromsa häromdagen när jag krockade med ett rådjur sad så nu ska bilen lämnas in och fixas så ska be dom kolla på det oxå tror jag... Men det kan kanske bli en dyr historia då. Tur att bilen är ganska nybes...

caromania Forummoderator
31 mars 2013 · 9 296 Inlägg

Det kan även vara kuggkransen som sitter innanför skivan som givaren läser mot. Om den blir skitig och rostig kan ditt problem uppstå.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Snuffsaan
1 april 2013 · 17 Inlägg

okej. Får se vad de säger när jag lämnar in den...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang