Störningstråden om Xenon (Förebyggande)

NiklasAndersson
5 april 2013 · 29 Inlägg

Kristian_V skrev:

svempus skrev:
hur lyckas ni få störningar på radion? har för tillfället 5 extraljus och bilens helljus med xenon i och jag har ingen störning alls på radion när jag har xenonet igång. har inte haft några störningar alls i mina bilar. verkar ju som vissa bilar är känsligare för det gentemot andra bilar gällande det...

Beror på radio mottagaren i bilen. En antennförstärkare, om man har en sådan, förstärker även störningar, som man utan förstärkaren, inte hade hört... Finns mängder med orsaker.
Jag har inga störningar med original Xenon (Halvljuset). Ej heller med X-ljusen hemma vid, då jag lyssnar på lokala stationer, med starka sändare.
Men när jag åker Gbg-T-hättan till min favorit verkstad, Autotech, så upplever jag störningar med helljuset på, när jag är mellan städerna. Svagare signal... Billigare ballaster... osv...

Jag upplever att om man monterar ballasterna på karossen, alltså skruvar fast den i karossen så minskar störningar som kan bli i radiosändningar när man kör med t.ex helljuset tänt. typ att karossen "suger" upp dom eller nåt :-P

Dinner is served....Bitchääs!!
Volvo 850R "T-Röd" (1996)
valle22 Smidd i rostigt stål
5 april 2013 · 933 Inlägg

annars funkar dessa dioder utmärkt för slippa konstigheter med elen i samband med montering av diod/led lampor

http://www.tradera.com/cargard-diodspar … _179059530

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang