Varningsblinkers börjar blinka helt plötsligt? Renault Trafic -02

Dasken
18 april 2013 · 6 Inlägg

hejsan min glada garaget vänner.
Har får ett väldigt konstigt problem med min crossbuss en Renault trafic -02.
Det är så att jag hade den avställd under vinter men för ca 1 månad sen så börja varningsblinkersen blinka utan anledning.

Så jag körde in den i garaget och började felsöka, började med att kolla om det vara varningsblinkers knappen som hade gett sig, så jag tog bort den men utan framgång.
Sedan tog jag bort säkringen till instrumentbrädan/startspärren då sluta det blinka men nu så gick det inte starta bilen sad. sen började jag pilla med med fjärrlåset, knapparna till centrallåset, låsa upp med nickel och klicka lite på varningsblinkers knappen då helt plötsligt så sluta det blinka. då kollade jag lite närmare på varningsblinkers knappen tyckte låsfunktionen var inte helt hundra så bytte den och var nöjd.

men idag en vecka senare på jobbet så kom felet upp igen på jobbet under lunchrasten men det fixa sig med att starta bilen. men när jag skulle ta bilen hem igen så stod den och blinka igen men lyckades inte få bort det. började läsa i instruktionsboken som är på tyska, fick fram efter lite hjälp av att Google translate att det var nått med startspärren om bilen började blinka och man skulle uppsöka verkstad sad.

Dock skär det i min själ att lämna in en bil till lagning eftersom jag har lyckats laga alla fel jag någonsin haft på en bil och vill gärna fortsätta med det.

Vill veta om det är fel på startspärren så fall måste jag åka in till verkstad och byta den och koda om nycklarna...

Så om någon glad bagare här ute i rymden som kan ge mig ett svar så är jag evigt tacksam smile

MVH Mats

Senast redigerat av Dasken (18 april 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang